• Sommaren2005

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hej alla!

Jag kastar mig in här bland alla rosiga Var nyss på apoteket och köpte Arctic root. Här ska prepareras!!! Köpte även en burk B-kombin för jag har hört att det också ska vara bra. Har försökt ett år nu utan resultat. Har en liten prins sen tidigare och då fungerade det på första försöket. Nu vet jag inte vad det är som fattas...

• Sommaren2005

Hej igen! Jag skrev 19 feb och berättade att jag skulle börja med rosenrot. Det gjorde jag och blev gravid andra månaden. Slutade dock i ett tidigt mf Men det var ett plus i alla fall - första gången på över ett år!

• Sommaren2005

Tack Mamsie! Och grattis till dig! Jag hade redan satt ett drömdatum strax innan julafton (alla drömmar får en faslig skjuts av glädjen som kommer med ett + - även om det bara varar några få dagar). Hoppas bara så innerligt att det inte kommer att ta ytterligare ett och ett halvt år nu. Puh.

Lycka till och jag hoppas din lill* stannar och blir livets bästa julklapp!

• Sommaren2005

Tack Lovelyy Jag har samma som du med RR - känner av äl JÄTTEMYCKET! Den månaden jag blev gravid hade jag så ont vid äl att jag vred mig i sängen den kvällen. Men det var ju väldigt positiv smärta... Och man slipper ju dyra ältest

Jag vågar också chansa och inte vara rädd för mf någon månad till. Håller tummarna för oss.

• Sommaren2005

Denna månad (då jag plussade) hoppade vi faktiskt också över den värsta äl(ont)dagen men dagen före eller dagen efter verkade ha gjort sitt då så jag hoppas det är samma för er.

Jag är precis i mitt mf, helvetiskt ont i magen och mycket blödningar. Har aldrig haft mf tidigare och detta är ju så tidigt så jag vet inte om jag bara kan räkna första blödningsdagen som första mensdagen nu? I så fall har jag äl omkring 2-3 maj. Åh... Vi har försökt så länge så jag orkar nästan inte tänka på äl och bim längre men med RR kommer jag ju inte att kunna låta bli att veta när äl är

• Sommaren2005

Ååååh, kanske är det därför jag sover så himla dåligt? Vaknar kl 3 och är pigg som en lärka ett par timmar? Ska försöka ta andra tabletten tidigare på dagen...

• Sommaren2005
    rontgensyrran skrev 2010-04-26 07:36:03 följande:
    Jag har inga problem med min cykel utan den är jämn. Har ändå ätit rr, vågar inte säga så mycket än är på BIM -4 men har fått ev ett svagt test som visar positivt. Så ev är det graviditet på g. Men avvaktar tills bim dagen för att se om det blir starkare. Kan ju tillägga att jag har fått MA på julafton -09. Så än ropar jag inte hej....förrens jag är över bäcken.
    Jag vill inte heller ropa hej om inte du gör det men jag vinkar alldeles hysteriskt Och tänker att ett plus är ändå  alltid ett plus. Så jag HOPPAS innerligt för din skull!!
  • Sommaren2005

Smaklig spis Tog just min eftermiddagsdos

• Sommaren2005
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:
    Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!
    HEJA!!!! Och grattis! Gläds med dig efter alla turer ni har haft. Har du några symptom?
  • Sommaren2005

Bara liten uppdatering: Tror att jag har äl nu, 3:e mån med rr (gravid 2:a mån, har alltid uppehåll från äl till mens), men känner inte alls så tydlig äl denna månaden med rr som jag gjort tidigare (då jag haft vrålont i magen). Så jag gissar bara att jag har det nu. Å andra sidan första äl efter mf så det kanske inte är någon riktig äl att räkna med...?

• Sommaren2005

Tillägg: Den mån jag blev gravid var 2:a månaden med rr, 13:e försöket totalt.

• Sommaren2005

Tack Jag hoppas också. Så mycket att jag blir helt matt. Ja, det var jobbigt med mf även om det var väldigt tidigt. Vi har ju väntat så länge, så länge på ett plus.......

2 per dag, har jag ätit hela tiden (artic root, de på apoteket). Och de två första månaderna jag åt rr kände jag av äl JÄTTEMYCKET. Men denna månad kände jag det knappt, eventuellt en liten timme. Får se vad det innebär...

• Sommaren2005

Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa.

Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.

• Sommaren2005
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-05 21:16:36 följande:
    Vill bara sprida lite glädje/hopp!Har ätit rosenrot 2 försök, efter den andra gången plussade jag! Givetvis så var det två månader på rak som jag testade det dock så gjorde rosenrot min cykel några dagar längre men vad gör det när man sitter där med sitt ??Lycka till tjejer!!
    GRATTIS GRATTIS! Åt du fram till äl? Underbart att höra om din graviditet. Lycka till!
  • Sommaren2005

Joooooo, det kan funka ett par dagar efter äl också! Idag kanske?

• Sommaren2005
    tjötas skrev 2010-05-07 16:15:47 följande:
    Rosenrot är ju fantastiskt, jag behövde bara TÄNKA på att köpa rosenrot så blev jag gravid . Skämt åsido, har väntat in mensen för att kunna börja med RR men idag gjorde jag ett gravtest med ett stort fett plus. Underbart! Lycka till ni andra
    GRATTIS!!!! Vad underbart för dig, ni som har väntat så länge. Lycka till med det lilla livet!
  • Sommaren2005
    CarlAstrid skrev 2010-05-09 20:27:45 följande:
    Jag går bara och längtar efter att tiden ska gå. Fick ju ett missfall i mars. Blödde i 3 veckor och sen fick jag mens 2 veckor efter att jag slutat blöda... Svårt att pricka in den där äl, när jag blödde så pass länge. Men eftersom vi har försökt bli gravida nu i snart 10 månader och hållt på de där äl-stickorna som bara stressar upp, så bestämde vi oss för att strunta i de den här gången. Så vi har myst ungefär varannan dag under 2 veckor och jag hoppas att vi har prickat. Jag åt rosenrot i ca 2,5 veckor från 1:a mensdagen. Fick ju lite molvärk då, så jag antar att jag kanske hade äl då... Eftersom jag inte vet exakt när jag hade äl, så vet jag inte heller när BIM är så det är bara att vänta. Har lite molvärk nu men det har jag haft andra gånger och inte varit gravid, så jag hoppas inte för mycket. Håll tummarna för mig.Jag håller tummarna för er alla som försöker!!Och grattis till alla som lyckats! Det ger en hopp!!
    Hur går det för dig? Jag håller tummar allt vad jag kan och hoppas det ger lycka. Det är så jobbigt när det drar ut på tiden. Vi har försökt 14 månader och det känns som en evighet... samtidigt som hoppet är det sista som överger en. När man minst anar det dyker det upp igen ett par dagar innan bim. Puh. Slitsamt.

Tänker på dig!
  • Sommaren2005

Igår plussade jag! Så här har min bakgrund sett ut:

Först 12 månaders försök utan resultat.

Sen RR 3 månader. Första gången inte gravid, andra gången gravid med mf i v. 4+5 och nu igen gravid med HOPP om att fröet stannar därinne.

Men visst måste RR vara lite magiskt ? Först 12 månader med ingenting sen med RR har jag blivit gravid 2 av 3 månader.

Lycka till alla andra härinne!
  • Sommaren2005
    Cigdat skrev 2010-05-21 21:53:33 följande:
    ÅHH! GRATTIS!! Är inne på mitt 10:e försök och det är försök 1 med rr. Hoppas hoppas!! Håll tummarna för oss nu!
    Klart jag håller tummarna för er alla! Och jag är väldigt hoppfull också vad gäller rr. Det finns en massa inlägg här om att man inte ska prisa och lovorda preparat av olika slag men jag är övertygad om att rr är ett undantag! Finns ju studier som pekar åt samma håll också.

Ge inte upp om det nu inte blir på första Cigdat, det tog två omgångar med rr för mig (2 tabletter/dag). Men snart, det tror jag verkligen på.

Hoppas! Hoppas! Var är du i cykeln nu?
  • Sommaren2005

Jag har inte fått försenad ÄL pga rr men jag har haft det tidigare (utan rr) under det dryga år vi försökt bli gravida. Jag märkte det under en period då jag försökte kolla ÄL lite mer än vanligt och pricka in den. Någon månad fick jag utslag på dag 20 och någon på 11. Kan det inte vara så att ÄL kan vara oregelbunden och inträffa både tidigt och sent men att när vi håller på med rr så har vi extra koll på ÄL och märker att det inte alltid är dag 14 enligt skolboken..?

Menar du att ÄL-tester kan påvisa mens på gång? Det har jag aldrig hört, bara ibland graviditet (men inget säkert).

Hoppas det nu var ÄL och att det blir bebis snart!!

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!