• Maysan

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag åt Rosenrot i två veckor fram till ägglossning och sedan plussade jag. Vi har försökt få barn i 1,5 år så jag är chockad. Vi har försökt allt tror jag naturlig väg.

Alltså började käka RR ca 3 feb, hade ÄL runt den 18 feb och i går blev det ett plus på stickan. Starkt och tydligt.
    Rena mirakelpreparatet.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • Maysan

TessJH  Hur många tabletter tar du om dagen? jag åt 2 tabletter om dan och maken 1.
    Maken käkade för att det sägs stimulera spermierna och så blev han piggare med.
    Hann äta i 2 veckor sen blev jag gravid. Har försökt i 1,5 år att bli gravid sen ett jobbigt MA. Var rädd att jag blivt steril pga av det men det hade jag inte.

• Maysan
    s89 skrev 2010-03-18 21:58:57 följande:
    Det ska jag säga till min sambo.. han älskar cashewnötter.. Så vilken tur! Han ska få äta det frukost, lunch, middag, kvällsmat haha
    Framför allt ska mannen även äta Rosenrot. Sätter fart på spermierna. Folsyra gör inte att man blir gravid fortare men innehåller nyttiga vitaminer och mineraler som är bra för gravida och ammande. Om man planerar att bli gravid så ska man äta det innan.

Blev gravid på första försöket efter att ha försökt i 1,5 år. Maken åt också Rosenrot.
  • Maysan

Vart gravid på första försöket med RR men det slutade tyvärr med MA i v.13. för 4 veckor sedan. Började med RR på en gång efter skrapningen och ÄL kom igång på en gång och gav fullt utslag den 18 maj. Hade sex då och nu har jag fått ömma bröst och molvärk i magen. Man kan ju hoppas...

• Maysan
    CarlAstrid skrev 2010-05-25 18:28:54 följande:
    Maysan: Hemskt ledsen för ditt missfall! Men det verkar som om du känner laddad att fortsätta kämpa! Styrkekram*
    Tack. Har haft två MA på raken. Första i v12 och andra i v.13. Har även haft ett MF för 5 år sådan. Men jag ger inte upp med risk för att låta käck {#lang_emotions_laughing}
  • Maysan

Hej Sooff *vinkar*
    Såg att du skrivit i andra tråden med {#lang_emotions_laughing}

Ja det hoppas verkligen jag med. Vet inte om jag orkar ett MA till. Då skiter jag i hela det hela och köper en hundvalp istället. {#lang_emotions_wink}

• Maysan

Fast jag har ju redan en hund... tror ändå jag föredrar en bebis. {#lang_emotions_laughing}

• Maysan

Kom igen CA. Testa!!! du har ju gått över med 12 dagar snart.

• Maysan
    Mammas Havanna skrev 2010-05-27 19:21:11 följande:
    Tack snälla. Håller tummarna för dig!
    Grattis!!
    Precis så var det för mig med.

Hoppas att även denna gång ska RR hjälpa mig. I snart 3 år har vi försökt få ett syskon till Svante. 2 MA men jag ger fasiken inte upp.
  • Maysan

Har fyra barn. Tre flickor på 21, 19 och 14 år samt en son på 4år. De äldsta har flyttat hemifrån och 14 åringen ser man knappt röken av.

• Maysan

För mig vart ÄL mycket starkare och tydligare med RR. Känner direkt när jag har ÄL.

Låter ni era män äta RR med? det har jag gjort. Han tar en tablett om dagen av Rosenrot Forte extra starka och jag tar två om dagen.

• Maysan

För mig så fick jag definitivt starkare ägglossning med RR. Blev ju gravid på första försöket efter nästan 3 års försök. Hoppas det blir så även denna gång.

• Maysan

Glöm inte att mata gubbarna med RR också. Sägs sätta fart på spermierna {#lang_emotions_laughing}

• Maysan

Finnar kan vara en bifeffekt av dem men större bröst har jag inte hört talas om.

• Maysan
    annakohler skrev 2010-06-01 12:06:42 följande:
    förbättrar rosenrot ägg kvaliten?? eller
    Förbättrar inte äggkvaliten vad jag vet men stimulerar ägglossningen. Jag som varit rätt oregelbunden pga MA behövde lite hjälp på traven med det och för mig funkade det på första försöket. Slutade tyvärr med MA igen förra månaden. Men jag knaprar vidare och ger inte upp.
  • Maysan

Tror du får fråga läkaren om det. Vad jag vet så ska inte RR störa ut någon annan form av medicin eller behandling men bäst att fråga ändå.

• Maysan

Tja förbättras spermieproduktionen så fungerar det ju bättre kanske? Vet inte riktigt.. Obestämd

• Maysan

Hej Svenzan.
    Jo jag har lyckats vad jag tror . Men slutade i MA i v.13 sist. Vi hade försökt i 1.5 år innan och när jag började med RR så blev jag gravid direkt. Kanske en slump men det känns inte så. Jag kände min ägglossning mycket starkare. Tog RR direkt efter MA och hade stark ägglossning den 18 maj  enligt CB ägglossningstest.. Vet ej om det gett resultat. Väntar på BIM. Kroppen behöver nog återställa sig lite.

• Maysan

Har läst så många många solskenshistorier med RR så jag kan inte annat än tro att det fungerar. Inklusive mig själv faktiskt som blev gravid på en gång efter 1,5 års försök.

• Maysan

Tror inte alls att det har något samband med MA/MF och Rosenrot.
    Du ska ju bara äta dem mellan mens och ÄL inte annars. Jag har haft både MA och MF utan att ha ätit RR (dessa förkortningar Skrattande) och mitt sista MA har inte med RR att göra. Min BM såg en hinna bakom fostrets rygg som tydde på kromosonfel när vi konstaterade MA. Sa hon iaf.
    Tror också på att det varit något fel på barnen som är mer genetiskt än vad RR kan påverka.

Jag har ätit Bidrottninggel med men det enda som hände var att jag fick bättre hy. Hjälpte inte mig att få starkare ÄL som RR gjort.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!