• fali

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Vi hade försökt i över ett år när jag provade rosenrot. Kommer inte ihåg hur många tabletter jag åt, max har jag för mig. Blev gravid första månaden med rosenrot, vårat 14:e försök . Nu är vår dotter 3 år . För mig blev cykeln mkt kortare med rosenrot. Lycka till!!!

• fali

CarlAstrid: Säger som ckj. Äl stegringen beror antagligen på att du fortfarande har HCG hormon i kroppen. De tar ett tag innan det försvinner. Jag tror absolut inte du har äl än. Jag brukar ha en cykel på över 30 dagar (ung 33-40) men hade för mig att jag då jag åt rr hade cykel på 28. Hoppas du snart slutar blöda och kan sätta igång igen.

• fali

Hcg är ganska likt lh hormonet. Har för mig att om man tex är grav kan man testa med äl stickor också. Dem visar också pos om man är grav men ej tvärtom.

• fali

polyester01: Grattis! Du behöver inte oroa dig. Embryot/ fostret tar inte upp ngt från dig än. Stort grattis!

• fali

Hostmedicinen är ju slemlösande och gör så sikretet blir mer lätt genomträngligt (överallt även slidsekretet). Har man väldigt tjockt sekret så kan det hjälpa till.

• fali

Återigen, man äter inte rr efter äl pga att inga studier har gjorts på gravida inte för att det ökar risken för missfall. Vet flera som ätit dem efter äl utan att fått missfall. Dessutom tar inte embryot/fostret upp ngt från mamman de första veckorna så att det skulle öka risken för missfall måste vara minimala. Det är bara en säkerhetsåtgärd. Lycka till alla som väntar på pluss. Som jag skrivit tidigare så lyckades det på första försöket för oss med rr, totalt 14:e försöket. 

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!