• Dynah

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag åt en rosenrot per dag, slutade när jag plussade. Hade då ätit rosenrot ett tag då jag tycker det är ett bra naturläkemedel, man blir pigg & kåt {#lang_emotions_wink} (och tydligen fertil).

• Dynah

Intressant att läsa att RR möjligen ökar risken för mf. Har aldrig haft missfall tidigare då jag åt RR (Arctic Root, 1 per dag) och plussade förra sommaren, det slutade i MA. Fortsatte dock sedan med RR igen, plussade och är nu gravid i vecka 23. Slutade med RR samma dag som jag plussade båda gångerna (om jag minns rätt).

• Dynah

Kan även nämna att jag testade bidrottninggelé Apiforce samtidigt i somras. Den gjorde dock att min ÄL gjorde SKIT-ONT, svår att missa då men inte så kul, så dem slutade jag med.

• Dynah
    Summer skrev 2010-04-27 15:37:11 följande:
    Vill bara flika in och tipsa om att vi försökte bli gravida i 2-3 månader innan jag började äta bidrottninggelé (Apiforce tabletter) från hälsokostbutiken och blev gravid direkt månaden efter. Idag är det 48 dagar kvar på graviditeten :) 
    Har också hört att de ska hjälpa så jag kombinerade både rosenrot och Apiforce, men Apiforce gjorde att jag kände av min äl såpass mycket att det gjorde skit-ont, så jag slutade med dem.
  • Dynah
    rontgensyrran skrev 2010-05-02 18:28:12 följande:
    Alltså du äter ju inte dem i 2 fulla månader För du får ju inte äta dem längre än till max ÄL sen paus tills mensen kommer. Detta för att risken för missfall ökar när man äter dem när man är gravid.
    Det kanske förklarar mitt MA som jag hade förra sommaren...för jag hade ingen aning om detta.
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!