• rontgensyrran

Ni som använde rosenrot och +.ade!

gudrunberit skrev 2010-04-16 10:14:24 följande:
    Jag plussade igår!! Vi har försökt sen januari, och det tog sig på fjärde försöket. Har ätit RR i två omgångar....Om det har med RR att göra eller inte vet jag inte, men jag blev bra mycket piggare och mer sugen på sex när jag åt dem. Och det är ju inte illa .
    Grattis! Härligt med dessa pluss, hoppas jag också kommer att joina er som plussat sen. :)
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-04-16 18:41:09 följande:
    Är du också här? Hej!!! *kram*
    Absolut! Överallt och ingenstans :) Kul att se dig med, hoppas att vi lyckas denna månaden :) Kram
  • rontgensyrran
    Storken22 skrev 2010-04-20 00:23:14 följande:
    Hej alla!Jag var inne och botaniserade på apoteket härom dagen, tittade på bland annat rosenrot... men jag blev lite tveksam då det stod på förpackningen att det inte rekomenderas för gravida och ammande... hm, ska man äta fram till ÄL eller BIM då... och sedan börja äta igen efter ev. mens?!Tacksam för svar!
    Från mensens första dag fram till ÄL. Sen uppehåll och sen om mensen kommer igen, samma veva igen :)
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-23 13:33:32 följande:
    Denna månad (då jag plussade) hoppade vi faktiskt också över den värsta äl(ont)dagen men dagen före eller dagen efter verkade ha gjort sitt då så jag hoppas det är samma för er.Jag är precis i mitt mf, helvetiskt ont i magen och mycket blödningar. Har aldrig haft mf tidigare och detta är ju så tidigt så jag vet inte om jag bara kan räkna första blödningsdagen som första mensdagen nu? I så fall har jag äl omkring 2-3 maj. Åh... Vi har försökt så länge så jag orkar nästan inte tänka på äl och bim längre men med RR kommer jag ju inte att kunna låta bli att veta när äl är
    Beklagar ditt missfall, usch det alltid lika tråkigt att höra om folk som drabbats av detta. Även jag själv fick ett MA på julafton.

Om du vill prata med andra i samma situation är du välkommen i våran tråd :)

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html
  • rontgensyrran
    TheLove skrev 2010-04-25 07:55:24 följande:
    Ja gör det! Spelar ingen roll om du glömmer någon gång heller och tiden på dygnet spelar inte heller någon större roll.Vilka rr köpte du sen då?
    Det spelar ju roll för nattsömnen iaf. Tar man dem för sent så är det lätt att få sömnsvårigheter då de har en uppiggande effekt. Jag fick gå ner till en per dag för att de påverkad mig.
  • rontgensyrran
    aaaa skrev 2010-04-25 09:44:21 följande:
    Är arctic root och rosenrot samma sak?Kan man använda rosenrot för att få igång ägglossningen efter att man slutat med p-piller?Finns väl nackdelar med allt, nån som intehaft positiva upplevelser av rosenrot?Funderar på att börja nästa mens eftersom jag haft regelbunden mens sen jag slutade med p-piller, men är tveksam på om jag haft ÄL.
    Artic root och rosenrot är samma sak! Artic root är strk rosenrot som finns att köpa bla på apoteket.  Du kan säkert använda det efter p-piller det sägs ju ge starkare ÄL. Det som var minus med rosenrot var att man fick svårigheter att sova när jag åt två tabl och fick minska till än. Det sägs också att de kan ge hjärtklappning.

Skadar ju inte att försöka med det, Men ät dem inte längre än till ÄL! Då risken för missfall blir högre om du gör det.

Min första månad med rosenrot. Bim -5 idag vi får väl se :)
  • rontgensyrran
    sugröret skrev 2010-04-25 14:23:02 följande:
    Rontgensyrran: Vet du ungefär vilken tid som är bäst att äta dom på? :)Håller tummarna för att du lyckas plussa :)
    Jag tog innan en på morgon och en på em. Men den på em fick jag skippa, då jag fick svårt att lägga mig på kvällen och sov oroligt.

Men jag tror personligen på att man ska äta dem starka och sprida ut det under dagen.

Tack för tumhållningen :)
  • rontgensyrran
    sugröret skrev 2010-04-25 14:30:47 följande:
    Men då tar jag bara en om dagen jag också då..i värsta fall får jag köra en månad till fast med dubbla ;)Hur vet jag om jag fått dom starka eller svaga?Gud,jag känner mig verkligen dum i det här forumet,frågar massa skumma saker hela tiden :P
    De från apoteket artic root är starka vad jag vet. Sen har jag inte aktivt kollat runt på andra ställen.
  • rontgensyrran
    margot skrev 2010-04-25 21:12:30 följande:
    Rosenroten ska stabilisera om man har problem med oregelbundenhet vilket oftast betor på ingen äl eller oregelbunden äl. Kroppen får inte lika tydlig hormonell signal att stöta ut den blodfyllda slemhinnan om man inte ägglossar, mensen kan då komma oregelbundret och/eller långdraget. Om man är regelbunden kan man få lite förändringar i cykeln om man börjar med rr men det ska inte va nåt "konstigt" vad jag förstått, men det kanske är onödigt med rr om man inte har besvär med sin mens cykel.
    Jag har inga problem med min cykel utan den är jämn. Har ändå ätit rr, vågar inte säga så mycket än är på BIM -4 men har fått ev ett svagt test som visar positivt. Så ev är det graviditet på g. Men avvaktar tills bim dagen för att se om det blir starkare. Kan ju tillägga att jag har fått MA på julafton -09. Så än ropar jag inte hej....förrens jag är över bäcken.
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-26 09:34:40 följande:
    Tack...jag har alltid själv sagt det också. men nu när man har det själv så blir man osäker, mycket har nog att göra med mitt ma att jag inte vågar hoppas samt att strecket är så svagt. Men nytt test igen väntas imorgon bitti. :)
  • rontgensyrran

Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!

• rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-04-29 10:58:57 följande:
    HEJA!!!! Och grattis! Gläds med dig efter alla turer ni har haft. Har du några symptom?
    Molvärk och lite illamående om jag väntar för länge med att äta...annars ingenting. Men det är ju rätt tidigt, en dag innan bim ovh allt! Tack  så mycket!
  • rontgensyrran
    Marie07 skrev 2010-05-02 17:03:03 följande:
    Ang Rosenrot så står det att produkten "Artic Root" inte bör användas längre än 2 mån per behandlingstillfälle. Betyder det att man måste göra ett uppehåll om man ätit dem i 2 mån , isåfall hur länge?
    Alltså du äter ju inte dem i 2 fulla månader För du får ju inte äta dem längre än till max ÄL sen paus tills mensen kommer. Detta för att risken för missfall ökar när man äter dem när man är gravid.
  • rontgensyrran
    sugröret skrev 2010-05-03 09:52:12 följande:
    Hur många åt ni om dagen ni som plusat?
    2 stycken sen gick jag ner till en om dagen då jag fick svårt att soman.
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!