• sugröret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hej tjejer!

En liten fråga. Ska man bara käka rosenrot till äl och sen inge mer förns nästa mens?

• sugröret
    TheLove skrev 2010-04-23 23:41:52 följande:
    det stämmer bra det!
    Min mens började smått idag..har inte riktigt satt igång än,är det för sent att börja med det imorgon då om jag går och köper det? :)
    Vilka rosenrot rekomenderar du?
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-04-23 23:52:01 följande:
    Jag började käka mina efter en vecka och äter vanlig rosenrot från apoteket, minns inte namnet men i en röd förpackning tror jag. Finns även på naturapoteket. Men det som rekommenderas av andra i tråden (tror jag) är extra stark rosenrot. Det var det jag skulle köpa men köpte fel.. ops... Två tabletter om dagen ska man ta och det funkar helt klart att börja imorgon!Lycka till!
    Men då är det väl bara att ta 2 om dagen ist för en om man har vanliga sorten och inte extra starka ;)

Låter du din gubbe käka också? Ser att det är några som låter sin göra det.
    Låter iallafall lovande dethär! Många som verkar ha lyckats,frågan är om det är pga RR eller om det bara var deras tur :)
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-04-24 00:00:08 följande:
    Alltså varesig man äter starka eller ej så ska man ta två om dagen om jag förstått rätt.. Min "gubbe" äter inte RR då han inte vill... Vet ej varför men han tycker inte det känns naturk7ligt tror jag
    Okej..
    Men det är väl ingen medicin av nå slag? Bara örtgrejs som jag förstått det..
  • sugröret
    xBellax skrev 2010-04-24 00:06:29 följande:
    Hade försökt lite halvhjärtat ett tag. Men hade väldigt oregelbunden menscykel. Började med rosenrot 2 tabletter om dagen. dag 1-ÄL i menscykeln. Plussade på andra försöket, så de rekommenderar jag verkligen!
    Vilken sort käkade du? :)
  • sugröret
    sugröret skrev 2010-04-24 00:08:51 följande:
    Vilken sort käkade du? :)
    Började du på ÄL-dagen???
  • sugröret

Blir bara mer och mer positiv till det här måste jag säga! Längtar tills imorgon,ska springa ner och köpa RR det första jag gör på morgonen :P

Är det någon spec sort ni kan rekomendera?

• sugröret
    Juliii86 skrev 2010-04-24 01:20:25 följande:
    Hejhej!Här en till som har köpt rosenrot och har tagit mina två första tabletterna! Jag köpte ett paket där det står Rosenrot med stora bokstäver och under står det arctic root. Jag vet inte om det är samma som ni har hemma eller finns det flera sortes rosenrot? Imorgon börjar med att testa CB digitalt ägglossningstest för att veta när jag ska sluta äta rosenrot. Men en fråga till er... vi säger att jag har ÄL imorgon och då tar jag icke tabletterna. När får jag sedan ta dom igen?
    Som jag förstått det ska man börja igen den dagen mensen sätter igång igen.

Vart köpte du dina tabletter? Hur mycket kostar dom?
  • sugröret
    Juliii86 skrev 2010-04-24 01:30:13 följande:
    Jag köpte paketet på ÖoB och den kostade 40 kr. Den är 500 mg och är i 60 tabletter. Det står att man tar två stycken dagligen.
    40 bara? och jag som inte kommer kunna ta mig till nå ÖoB på flera dagar :(
  • sugröret
    Juliii86 skrev 2010-04-24 01:40:50 följande:
    Japp Jag visste inte att de sålde Rosenrot på ÖoB så jag blev riktigt chockad att den står nära kassan. Jag tog upp den och kikade på den och sen la jag tillbaka den. Tänkte för mig själv.. ska jag köpa den eller inte? 40 kr var inte alls dyrt så jag bestämde mig för att köpa den ialla fall. Jag hoppas att de fortsätter sälja dom så man kan gå dit igen när tabletterna tar slut. För på förpackningen står det bäst före 2010-08, kanske därför som dom säljer den billigt. Vad tråkigt Ingen som kan köpa den åt dig?
    Det gjorde du rätt i :P
    Ne,kunde åkt med en vän,men hon jobbar imorgon,samma sak med gubben..han har ju bilen..:/
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!