• eliza34

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Rosenrot, låter spännande, vad gör den?
    Vet ingenting om detta, tacksam om någon vill berätta lite utan att jag behöver läsa hela tråden!
    Var finns information? Finns det någon bra hemsida med info?
    Har lite lätt PCO och av och till glesa mens, minst 32dagar och upp till 2-3 månader mellen mens.

• eliza34

Litar på er här, låter ju mycket lovande!
    Köpte apotekets rosenrot idag, tror jag ska ta en morgon och en kväll och se vad som händer. Hade SM 10/6 och tror jag kommer ha ÄL ca 28/6. Har nyligen haft gravförlust och då brukar mensen bli mer regelbunden hos kvinnor med pco. Försökte hitta någon litteratur om rr, fanns mycket lite. Hittade en vetenskaplig artikel på pubmed som kanske kan vara intressant, kunde tyvärr inte läsa den i sin helhet men jag beställde den via sjukhusbiblioteket (arbetar på KK) och iden skulle det finnas en genomgång om aktuell kunskap om rr.
    Intressant att en del av er verkar få ÄL smärta av rr, cystruptur? flera äggblåsor?  undrar om risken för flerbörd ökar? Någon som fått tvillingar efter rr?
    Är det någon som blir piggare och får ökad prestationförmåga?
    Blir lite sugen på att kanske göra en studie om rr. Så tråkigt att inte naturläkemedel är helt rumsrent i skolmedicinen.

• eliza34

Får se hur man reagerar, har bara hunnit ta en än, kl 15, vet inte om jag känner någon skillnad än, känner mig ju inte så trött iochför sig, faktiskt piggare än vanligt så här dags, men har druckit en del kaffe vilket jag inte brukar göra på em.
    Ska bli superintressant att se hur ÄL/mensen blir.

När ni säger att ni kände av tydlig ÄL, är det smärta ni menar då? Hur är det med flytningar inför ÄL?
    Ökad sexlust låter ju intressant oxå, är ju en fördel om man vill bli gravid

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!