• längtan87

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hänger på er här, ska börja med rosenrot i veckan om mensen kommer!

• längtan87
    annakohler skrev 2010-06-03 18:44:38 följande:
    jag fick veta det 2007 genom UL att det inte fungerade så jag äter pergotime för andra gången
    Jag har tagit äl-test utan att få utslag så jag misstänker att det är nåt knas med min äl. Har börjat med rosenrot idag, men hjälper inte det? Du skrev att pergotime hjälper mot äl.
  • längtan87
    annakohler skrev 2010-06-03 19:54:26 följande:
    ja det skriver en läkare ut åt en om man behöver
    Men är det bara pergotime som hjälper och inte rosenrot vid äl-problem? Har jag fått det här helt om bakfoten?
  • längtan87

Jag har en fråga. Man ska ju bara äta RR fram till äl, men när slutar man då egentligen? När man börjar få stegring på äl-testen eller när man har äl?

• längtan87
    acure skrev 2010-06-26 15:21:14 följande:
    Vi tog både jag och sambon. Spermierna mår bra av lite rosenrot!
    Hur många om dagen åt din kille? Jag tänker äta två, men ska killen äta en eller två?
  • längtan87
    sassa87 skrev 2010-06-30 23:24:21 följande:
    hej! jag tror jag + idag. har lagt en bild men det var svårt att få en bra bild. var till apoteket med cb var slut. så jag får vänta.
    Har du ätit rosenrot?
  • längtan87
    sassa87 skrev 2010-07-01 10:16:56 följande:
    ja bara denna månaden.
    Åh vilken lycka med ett plus! :)
  • längtan87
    Nirak Gbg skrev 2010-07-10 11:19:13 följande:
    Har ätit rosenrot 2 månader från mens till ÄL. Första månaden märkte jag ingenting. Andra månaden kom ÄL väldigt tidigt för att vara mig, RR kortade ner min cykel från 34-35 dagar till 28 dagar och idag BIM-1 fick jag ett plus! Lycka till ni andra som testar RR!
    Åh då kanske jag har gjort ett dumt val. Jag åt rosenrot en månad men fick inget plus och la då ner det och äter nu bidrottninggelé. Kanske hade varit bättre att fortsätta med rosenrot.. Hoppas nu bara inte att bidrottninggelén krånglar till cykeln.
  • längtan87

rajsiin och LKM - jag äter oxå rr för andra gången. Äter dessutom Apiforce. Åt inte rr förra cykeln så det var två månader sen sist. Hoppas på denna gången!

Säg till Viola att hon lyser..
  • längtan87
    LKM skrev 2010-08-03 10:25:22 följande:
    Hej längtan87, dig såg jag just i en annan tråd också! Spännande att se hur det går denna gång. Funderar på att testa apiforce nästa cykel jag med om det ej tar sig denna! Hoppas så.
    Jag håller tummarna för oss båda!
  • längtan87
    Cizzicilia skrev 2010-08-03 11:36:51 följande:
    Jag äter oå RR och bidrottning gel.. Vi hoppas få pluss denna månaden, Fast det är ju som ett lotteri!!!
    Men kanske denna månaden!!
    Vad äter du för bidrottninggele?
    Hur länge har ni försökt?
    Lycka till :)
  • längtan87
    Cizzicilia skrev 2010-08-03 22:11:33 följande:
    Hallo :P
    Jag äter Royal jelly 1000mg en om dagen.
    Förra månaden åt jag bara rr vilket gjorde att jag fick mindre mens :) Då blev jag glad!!
    Vet inte om det är RR eller Royal gellyn som gjort att jag nu fått 2 dagar tidigare ÄL :P
    Så idag var det positivt på stickan massa äggviteflytningar så nu e det bara att köra på i några dagar :)
    Vi har inte provat länge. Slutade med Prevmedel i oktober men startade inte förren i juli med ebis verkstad :)
    Hur länge har ni provat???
    Lycka till ;)
    Härligt!
    Jag åt Royal jelly förra månaden, men det blev inget för oss då :(
    Jag tror på ett plus för din del denna månaden :)
    Vi har mer eller mindre försökt sen april..
  • längtan87

Hmm det gör inte min karl..
    Han har diabetes och då ska man undvika rr. Hoppas det går utan :)

• längtan87
    Tingeling2007 skrev 2010-08-06 14:14:30 följande:
    Hur är det med bidrottninggele då? Det är åxå bra för spermierna=) Min gubbe får äta båda=P
    Borde kolla upp detta :)
  • längtan87
    Kristini skrev 2010-08-06 14:42:43 följande:
    Men oj! Visste inte att man inte skulle äta rr om man har diabetes... Min sambo har det men han har ändå ätit rr, även innan vi började försöka! Det står det inget om på förpackningen... Varför ska man undvika det?
    Han hade googlat. Det är ingen fara att äta det tydligen men det sockret kan falla eller stiga plötsligt så det gäller att ha koll.
    Min sambo får ofta lågt på natten och det är ju obehagligt om han skulle få ett sånt blodsockerfall plötsligt.
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!