• ulricaz

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag äter också rosenrot och känner mig tröttare än innan. Jag märkte också stor skillnad på mensen som gick från 6-7 dagar till prick 4 dagar!!

• ulricaz
    Juliii86 skrev 2010-04-27 13:49:22 följande:
    Nu har jag fått en glad gubbe idag Ingen rosenrot för mig
    Lycka till!!
  • ulricaz
    rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:
    Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!
    Stort grattis!!
  • ulricaz
    CarlAstrid skrev 2010-05-09 20:27:45 följande:
    Jag går bara och längtar efter att tiden ska gå. Fick ju ett missfall i mars. Blödde i 3 veckor och sen fick jag mens 2 veckor efter att jag slutat blöda... Svårt att pricka in den där äl, när jag blödde så pass länge. Men eftersom vi har försökt bli gravida nu i snart 10 månader och hållt på de där äl-stickorna som bara stressar upp, så bestämde vi oss för att strunta i de den här gången. Så vi har myst ungefär varannan dag under 2 veckor och jag hoppas att vi har prickat. Jag åt rosenrot i ca 2,5 veckor från 1:a mensdagen. Fick ju lite molvärk då, så jag antar att jag kanske hade äl då... Eftersom jag inte vet exakt när jag hade äl, så vet jag inte heller när BIM är så det är bara att vänta. Har lite molvärk nu men det har jag haft andra gånger och inte varit gravid, så jag hoppas inte för mycket. Håll tummarna för mig. Jag håller tummarna för er alla som försöker!! Och grattis till alla som lyckats! Det ger en hopp!!
    Så spännande:) Hoppas verkligen att ni blir hjälpta av rosenrot och att det är eran tur nu. Håller tummarna för er!
  • ulricaz
    aaaa skrev 2010-05-19 18:44:45 följande:
    Om man inte vet när/om man har ägglossning när ska man sluta ta rr då? Jag fick inga positiva utslag (enbart steck svagare är kontrollstecket) förra månaden och nu är jag på BIM-14/16 och inte ens en tillstymmelse till streck än. Så jag anar att jag inte får utslag denna månad heller, men jag vet ju att en del (2 av 10 tror jag mig har hört...) har ÄL även utan utslag på ÄL-test. Jag kan ju vara en av dem. Ska jag sluta ta rosenpiller på BIM-14 eller så då för att vara på säkra sidan eller ska jag fortsätta äta rr hela tiden under min cykel? (Jag har alltså regelbunden mens +-1 dag så jag har en cykel som jag kan räkna ut.)
    Jag skulle ta RR fram till BIM-14. Hur länge har du ätit RR?
    Detta är min första månad. Jag har aldrig kännt av min ÄL förr, så jag är osäker på om jag haft det överhuvudtaget på ett tag. Jag började med RR på mensens första dag och började testa med älstickor på dag 9. Inte förrän på dag 21 fick jag utslag på stickan och väldigt starka älkänningar.
    Det kanske kan vara så att RR skjuter upp äl lite första cykeln för vissa??
    Lycka till!!
    ag
  • ulricaz
    aaaa skrev 2010-05-19 19:12:53 följande:
    Det är första månaden med rr faktiskt. Fortsatte du att ta till dag 21 dock eller slutade du på BIM-14? Intressant tanke att den kanske skjuts upp...
    Iom att jag testade så visste jag att jag inte haft äl så jag fortsatte att ta till jag fick utslag dvs dag 21.
    Det är nog bra om du fortsätter att testa med ältest och äta RR tills du får utslag på dem.
  • ulricaz
    acure skrev 2010-05-19 21:26:33 följande:
    Använde RR för första gången denna månad. Plussade idag på BIM-4, men det var ett svagt streck så ännu vågar jag inte hoppas, men det verkar åtminstone lovande... Om jag är gravid så ger jag all tack till RR efter att ha försökt allt annat. 
    Men grattis i massor:)

Måste fråga hur länge ni har försökt innan det nu då förmodligen lyckades med RR?
    Hur har ni gjort tidigare? Tex Älstickor, temp? Något annat?
    Har du gjort något annat annorlunda denna månaden förutom RR?

Än en gång GRATTIS!!!
  • ulricaz
    acure skrev 2010-05-20 06:54:51 följande:
    Jag tror att det var ett plus och så fall är ju detta en solskenshistoria utan dess like!!
  • ulricaz
    acure skrev 2010-05-20 17:47:57 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ÄLSKAR ROSENROT!!!!!! La precis upp en bild på ett CB digital i mitt galleri. :) Tog ett CB +plus också med ett fint plustecken, men det verkade inte vilja laddas upp till galleriet. Var tvungen att ringa mamma och pappa på en gång. (efter sambon såklart, men han visste ju redan lite igår, men nu fick vi ju det hela bekräftat). :) Åh jag är så LYCKLIG! Måtte det hela gå bra nu!!!
    Alltså jag kan inte säga grattis så det räcker, vilken underbar kännsla!!!!
    Jag hoppas du startar en trend med en massa plus för oss andra och att jag får vara med!!
  • ulricaz
    CarlAstrid skrev 2010-05-29 07:36:14 följande:
    Nu har jag plussat iaf!! Är överlycklig! Hoppas, hoppas det håller i sig den här gången. Linjen var stark också, inte som förra gången när det var jättesvagt (och sen fick jag missfall).
    Men GRATTIS!!!
  • ulricaz
    Essa83 skrev 2010-08-08 15:56:02 följande:
    Min cykel kortades ca tre dar med rr. Mensen varade ca 3-4 dar. Äl kom på fjortonde dagen i cykeln och nu väntar jag på BIM som borde vara kring 20:de. Detta är vårt första försök och eftersom jag hade rr hemma tänkte jag att jag ju lika gärna kunde äta det. Lovar att uppdatera med resultatet om ett par veckor.
    Jösses det kunde varit jag skrev detta:) Exakt samma kortning av cykel. Första försöket med rr. BIM runt den 20:de.

Lycka till!!!
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!