• Astrogirl

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Intressant tråd.

Jag har ätit Rosenrot i ca en vecka nu (äter även Glandin 25).Hoppas det ska ge bättre lycka då vi försökt sedan november 2009. 

Äter tabletter från Friggs med 300 mg högkvalitativt rosenrotextrakt motsvarande 600 mg rosenrot. En om dagen enligt instruktionen på paketen, men här verkar ju folk äta 2 tabletter dagligen av rosenrottabletter som är ca dubbelt så starka eller mer. Vilken mängd ska man äta egentligen. Äter man för lite om man äter 600 mg per dag kanske? Ni som plussat, hur mycket rosenrot åt ni (antal tabletter och styrka)?

• Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 17:09:49 följande:
    Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen
    Jag har precis haft ÄL i helgen, fick utslag på ÄL-testen både lördag och söndag. Just när jag var utomlands på konferens med jobbet. Hur otur kan man ha. Sambon och jag sexade lite i torsdags morgon innan jag åkte och sedan nu i morse efter jag kommit hem. Känns som dock det är stor chans att vi missat chansen ändå denna månaden eftersom det inte är så många spermier som klarar att leva upp 3 dagar eller mer. Kände av ÄL mycket denna månaden, brukar inte känna av den alls, så det är nog rosenrotens förtjänst. Dock kom ÄL 2 dagar senare än beräknat, vilket inte är kul, för jag har redan en lång cykel som det är. Så nu är det bara att vänta på BIM och hoppas på det bästa.
  • Astrogirl
    sniffs skrev 2010-08-31 10:14:51 följande:
    Jag käkade rosenrot förra cykeln, fick jätte ont vid äl. Den kortade inte ner cykeln något
    utan jag fick min mens på dag 35 som jag brukar. Så RR hjälpte inte mig och bli gravid, men
    jag käkar det igen och hoppas på denna gången istället.
    Jag skulle kunna skriva exakt detsamma för det stämmer perfekt in på mig också. Åt RR för första gången förra cykeln. Fick mensen i söndags, så det är bara att kämpa på. Jag och sambon kör Arctic Root denna månaden som är lite starkare än Friggs som vi åt förra månaden.

Håller tummarna för alla här. Glad
  • Astrogirl

Hur går det för alla här?

Själv har jag haft ÄL i helgen (två dagar tidigare än planerat, vilket är toppen), så nu är det bara att vänta på BIM.

• Astrogirl
    Tizzan skrev 2010-10-02 19:20:01 följande:
    Här hade jag min ÄL 1-2 dagar efter jag skriv sist hihi.. Å de toooog sig!!! Har plussat=) *wiiiie*
    Käkade RR och bisolvon.. kan ju aldrig säga säkert att de var det som funkade.. men de skadade inte iaf haha..

Hur går det för er andra?
    Grattis!!! Roligt att höra. Jag är mellan ÄL och BIM så jag hoppas också på ett plus. Glad
  • Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 12:07:43 följande:
    Hur går det för er tjejjer??

Jag har precis plussat igen, och även denna gången åt jag rosenrot men bara i 1,5 vecka tror jag och äl kom på dag 25. Haha så jag vet inte om jag kan tacka den
    Grattis!!! Underbart!!

För mig går det inte lika bra. Hoppas på nästa månad. Inväntar ÄL som vanligt. Äter RR så jag hoppas också på plus. Glad
  • Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 12:42:39 följande:
    Tack :)

Då ska jag hålla tummarna för att ni lyckas denna månad Hur länge har du käkat RR?
    Tack!!! Har ätit sedan augusti. Arctic Root sedan september. Äter en om dagen fram till ÄL. Ingen mellan ÄL och BIM. Hur många om dagen åt du och vilken sort?
  • Astrogirl
    Melitta69 skrev 2010-10-20 11:12:07 följande:
    Hej !
    Ni skriver här att man ska sluta efter äl. Men är det någon risk med att fortsätta.
    Läser olika här vad gäller ??
    Jag har hört att RR kan orsaka missfall om man fortsätter ta det efter ÄL, men jag har absolut inga belägg för det mer än att jag läst det i flera sådana här trådar. Då vågar jag inte chansa. Flört
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!