• lilla V

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hej alla! Har skummat runt lite i tråden och blir lite fundersam över hur många det är som verkar ha fått missfall. Kan det finnas något sammanband kanske? Usch...är skiträdd för att det ska hända oss. Har iof inte börjat med RR men tänkte prova något, bidrottningsgelé har jag även sett många prata om här på FL. Någon som har erfarenhet  om bidrottningsgelén?

• lilla V

Jag var och köpte en rosenrot som heter "rosenrot forte extra stark" i hälsobutiken. På förpackningen står det att Rosenrot forte är en av de starkaste på marknaden. Varje tablett innehåller 200 mg högkoncentrerat extrakt av rosenrot motsvarande 2500 mg ren rosenrot. Men vad jag läser här så äter ju många 500 mg x2. Eller gäller det då den rena rosenroten. Jag fattar inte...är min inte alls stark då??

Tacksam för svar!!

• lilla V
    lilla V skrev 2010-08-18 17:45:50 följande:

Jag var och köpte en rosenrot som heter "rosenrot forte extra stark" i hälsobutiken. På förpackningen står det att Rosenrot forte är en av de starkaste på marknaden. Varje tablett innehåller 200 mg högkoncentrerat extrakt av rosenrot motsvarande 2500 mg ren rosenrot. Men vad jag läser här så äter ju många 500 mg x2. Eller gäller det då den rena rosenroten. Jag fattar inte...är min inte alls stark då??

Tacksam för svar!!

Är det någon som vet?
  • lilla V

Jag känner typ stickningar och har ont i magen regelbundet. Är detta på grund av rosenroten tro? Känns inte som vanligt iaf.

• lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 20:58:02 följande:
    Är det äl tider eller menstider? =)
    Det är ingen tid alls. Mensen tog slut för över en vecka sedan och Äl är om 1½ vecka, och därför blir jag lite fundersam. Gör ont när jag hostar och nyser också.
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 21:20:50 följande:
    Härligt att den kortades ner =)
    Min ägglossning strular lite men jag vet inte om det är jag eller rosenroten =) Känner av den grymt väl iaf men fick en stegring i söndags på äl tester, sen negativt och idag var det lite starkare igen så jag har ingen som helst aning om när min äl infinner sig. Tur jag känner av den iaf Men ska jag följa kroppens signaler stämde inte min stegring, utan den kommer nog alldeles strax. Har en cykel på 33 dagar och är nu på dag 17

Jag håller tummarna för oss allihopa denna månad
    Då är det ju bara att köra påGlad Jag har också 33 dagar men är bara på dag 11 än så länge, men jag känner mig taggad inför nästa veckaTungan ute
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-25 15:52:57 följande:
    Ja nu har vi kört på =) Eller rättare sagt igår och idag blir nog inget, min sambo har precis opererat sig i munnen och det är väl inte så skönt för honom just nu ;) Men jag hoppas gårdagens sex räcker..För idag fick jag troligen min riktiga stegring

På dag 11, då är det inte långt kvar till din äl heller =) Spännande

Här är mitt ältest från idag

Oj! det var starkt, hoppas det går bra då:) Ska hålla lite utkik efter dig. Något verkar rosenroten göra iaf så vi får hoppas att det är till vår fördel.
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-09-08 14:05:34 följande:
    Hejsan hoppsan!
    Nu kan jag uppdatera lite här att jag faktiskt plussat på första månaden med RR. Dock vet jag ju inte om det var tack vare den eller slumpen men plussat har jag iaf gjort

Jag och gubben käkade Artic Root 2 gånger om dagen. Vet dock inte exakt styrka =)
    Lycka till ni andra
    Å vad roligt Skrattande Ett stort grattis!

Jag hade lite problem med ÄL som blev sen men den kom och nu har jag haft fullt utslag på ÄL-test i 3 dagar. Vet inte riktigt vad det innebär men jag har legat med benen i vädret ifallFlört Hoppas hoppas!
  • lilla V
    TheLove skrev 2010-09-09 06:49:25 följande:

Tredje månaden med rr tror jag det var nu, hade två, sen gjorde jag uppehåll ett par månader och nu har jag kört det igen. Denna gången tog jag en tablett om dagen men fortsatte längre än till misstänkt äl, men bara några dagar längre.. Vad hände efter 1 år av bebisbygge? Jo ett Plus!!!!!

Kommer få en liten maj bebis denna gång med (även fast sonen blev en aprilbebis) Det skiljer ca 2 dagar på deras bf om detta stämmer (oregelbunden mens)

Grattis:D Ja, jag var på hälsobutiken och där sa damen att Rosenrot inte var någon fara, att du kunde fortsätta med det över ÄL. Men jag vet inte. Grattis hur som helst:)

• lilla V

RR gick inte för mig heller. Fick stark ÄL, försenad mens men inget plus. Månaden efter struntade jag i RR och nu är jag gravid:D

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!