• Andreae

Ni som använde rosenrot och +.ade!

RR verkar ju lovande :)
    Jag har en fråga bara , nån kanske redan har frågat men jag orkar inte läsa igenom hela tråden, kan jag börja med RR nu fast min mens nyss tagit slut? Eller är det jätteviktigt att ta det när man har mens?
    Man kanske kan göra cykeln lite kortare verkar det som med RR jag har en cykel på 35 dagar just nu =)

• Andreae
    MissJP skrev 2010-08-12 20:57:23 följande:
    Hej hallå!
    Jag hoppar in och puffar lite för den här tråden.
    Började äta rr för ett par dagar sedan och hoppas på att den ska korta min cykel och ge mig lite tidigare äl.. om detta kan göra att vi blir gravida så är rr ett mirakelmedel Solig

Jag har läst nästan alla inlägg och det verkar verkligen lovande för många!!
    Jag började också äta rr för ett par dagar sedan och den kortade ner min mens iaf, från 7-8 dagars mens till 5-6 dagars mens istället! Det börjar bra iaf Glad har en cykel på ca 35 dagar så jag hoppas den kortas ner den också..och hoppas som sagt att man blir gravid det hade ju varit det bästa ;)
  • Andreae
    MissJP skrev 2010-08-13 21:57:00 följande:
    Jaa men det verkar vara samma här.. min mens är nästan över nu efter 4 dagar och den brukar också hålla på ca en vecka!
    Det vore skönt om man fick komma ner under 30 dagar Skrattande jag ligger också på runt 35.. det är för lång tid.
    Ska vi se hur det går för oss Solig
    Okej härligt! :)

Jag tänkte börjar ta ÄL-tester imorrn för man vet ju aldrig när den kan komma nu.. ska egentligen ha ÄL den 27 augusti, så jag har 21 dagar mellan mens och ÄL. too much time...
    vill ju ta det säkra före det osäkra..Solig

Ja det ska bli kul och se hur det går ! =)
  • Andreae
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 17:09:49 följande:
    Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen
    För mig har det gått ganska bra hade ÄL igår fast jag egentligen skulle ha den nu på fredag... så menscykeln kortades ner iallafall! Skönt.. nu är det bara att köra på och hoppas att det händer nått Solig
  • Andreae
    MissJP skrev 2010-08-26 06:13:55 följande:
    Rosenrot verkar funka! Jag fick äl på dag 17 i stället för 20! Tre dagar är ju bättre än inget Solig Plus att jag alltid känner av min äl.. men den här gången var det ju löjligt hur ont det gjorde haha
    Får se om den gjorde mig gravid med Tungan ute

Hur har det gått för dig? Märks det något?
    Ja det funkade för mig med! fick ÄL i måndags fast jag skulle ha den i fredags så den har ju defenitivt minskat på cykeln! Men jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont under ÄL men strecket på Älstickan var superstarkt!!
    sen vet jag inte om det blir nått denna månad för vi hann inte mysa så mycket...bara dagen jag fick utslag och inget efter det..suck...Rynkar på näsan

När hade du ÄL? kännt några symtom?
  • Andreae
    Pilgrimmen skrev 2010-08-29 02:15:17 följande:
    Men det är väl perfekt att ni fick till det samma dag som ni fick positivt? 12-36 timmar efter det släpper ju förhoppningsvis ägget och då finns det ju ett helt gäng som väntar

Har hört om dom som blivit av med sina symptom på äl när dom tagit rosenrot och även dom som fått förstärkta symptom så det är nog individuellt =) Jag fick förstärkt och nu hoppas jag att rosenroten även hjälper  till den lilla simmarenatt fastna också, hihi
    hehe jo det är ju sant men man vill ju göra det  någon dag efter ÄL :) för säkerhetsskull !
    Ja det verkar som det är lite olika för alla när det gäller symtom vi ÄL!
    kul att rosenroten faktiskt fungerar för cykeln.
    Men som det känns just nu så tror jag inte att jag är gravid, känner absolut ingenting! Obestämd
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!