• Pilgrimmen

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Första dagen på mensen idag och vi har börjat knapra rosenrot och hoppas på plus om en månad

Har lusläst igenom tråden och det verkar ju som att rr hjälpt många att få det efterlängtade plusset =) Den statistiken gillar vi, hehe

• Pilgrimmen

Haha ja jag hoppas också att cykeln ska kortas ner litegranna, jag har 34 dagar och det tycker jag är alldeles för segt

Ska ni testa med ältest eller hur ska ni göra? Jag har fått hem mina  tester men jag vet inte riktigt när jag ska börja med testandet. Är det någon som vet om ägglossningen kan komma tidigare med rr?

• Pilgrimmen
    MissJP skrev 2010-08-13 22:49:52 följande:
    Ja allt över 30 dagar är bara mobbing Tungan ute

Jag kör alltid med äl-test och tycker att det funkar fint.
    Svårt att veta eftersom rr kan ändra antalet dagar.. men det är knappast troligt att den kortar så mycket att du får tidigare än 13-14 dagar.. Vet du när du har äl nu?
    Haha ja precis, ren mobbning =)

Nja jag körde med ägglossningstest innan och då hade jag ägglossning ca 19 dagar efter mensens första dag. SEEEGT..Men sen testade jag inte mera så jag vet inte riktigt. Men jag får väl börja testa dag 11 denna cykel så jag inte missar den =) Äl kalenden säger att den ska ske runt den 25e och senare hoppas jag inte den kommer =) Och om risken finns att den kanske kortas ner någon dag så är det nog bra att börja testa nu den 18onde, hehe...
  • Pilgrimmen
    Piggelin skrev 2010-08-15 23:33:25 följande:
    Fråga - hur många tabletter äter ni om dagen?
    Jag ska testa med ältester denna månad. Kommer börja testa på onsdag och det blir dag 11 för mig. Hellre lite tidigare än för sent =)

Och jag äter 2 tabletter om dagen, även gubben och vi har rosenroten från apoteket. Tror dom är lite starkare. Artric Root heter dom
  • Pilgrimmen

Nu har jag käkat rosenrot 12 dagar och troligen har jag min äl nu. Men jag är inte hundra (ältesten visar kanske på det, haha) Så tack vare rosenroten har min äl troligen kommit lite tidigare fast den tog bort alla mina ägglossningssymptom. Haha, jag känner nada, lite stickningar i livmodern bara men inget mer. Haha lustigt..Hoppas bara det blir ett plus nu också

Men ska jag alltså sluta med rosenroten nu då? Även om jag inte är hundra, förstör det isåfall om det nu inte är ägglossning?

• Pilgrimmen
    Tingeling2007 skrev 2010-08-19 16:40:13 följande:
    Jag kände inte heller av äl förra månaden när jag åt rr. har inte haft äl än den här månaden. Jag tror inte att det är någon fara att sluta med rr nån dag för tidigt. bättre det än för sent skulle jag tro=)

Nu får inte killen äta rr längre tydligen. Han åkte dit för rattfylla (dagen efter) för många år sedan och går och tar blodprover för att dom ska hålla kolla på hans alkoholvanor. Nu är det snart klart med blodprovver å personen han bokade tid med idag frågade om han åt några läkemedel. Han berättade att han år rr, och de kunde tydligen påverka testet. så han måste sluta med det=(

Det suger ju!

För jag misstänker att det är han som behöver äta dessa eftersom jag blivit gravid på första försöket 2 ggr med mitt ex...
    Jasså inte?? Man hör ju massa bara om att man får en kraftigare äl m.m men tydligen inte, haha. Ältestade du så du vet att du hade äl? Kom den precis när den skulle för dig? Om det nu mot förmodan är min ägglossning nu så är den 6 dagar tidig Skönt men man blir ju så nojjig =)

Nää men aj då. Gud va tråkigt att han inte får fortsätta äta det. Men när har du äl nu då+
  • Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-20 16:53:22 följande:
    Är det någon som vet?
    Har ingen aning faktiskt. Vad jag hört är det rosenroten från apoteket som är starkast =) Heter Artric Root och jag käkar 2 om dagen
  • Pilgrimmen

Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen

• Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-24 20:10:52 följande:
    Jag känner typ stickningar och har ont i magen regelbundet. Är detta på grund av rosenroten tro? Känns inte som vanligt iaf.
    Är det äl tider eller menstider? =)
  • Pilgrimmen
    Andreae skrev 2010-08-24 21:15:41 följande:
    För mig har det gått ganska bra hade ÄL igår fast jag egentligen skulle ha den nu på fredag... så menscykeln kortades ner iallafall! Skönt.. nu är det bara att köra på och hoppas att det händer nått Solig
    Härligt att den kortades ner =)
    Min ägglossning strular lite men jag vet inte om det är jag eller rosenroten =) Känner av den grymt väl iaf men fick en stegring i söndags på äl tester, sen negativt och idag var det lite starkare igen så jag har ingen som helst aning om när min äl infinner sig. Tur jag känner av den iaf Men ska jag följa kroppens signaler stämde inte min stegring, utan den kommer nog alldeles strax. Har en cykel på 33 dagar och är nu på dag 17

Jag håller tummarna för oss allihopa denna månad
  • Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-25 14:46:11 följande:
    Då är det ju bara att köra påGlad Jag har också 33 dagar men är bara på dag 11 än så länge, men jag känner mig taggad inför nästa veckaTungan ute
    Ja nu har vi kört på =) Eller rättare sagt igår och idag blir nog inget, min sambo har precis opererat sig i munnen och det är väl inte så skönt för honom just nu ;) Men jag hoppas gårdagens sex räcker..För idag fick jag troligen min riktiga stegring

På dag 11, då är det inte långt kvar till din äl heller =) Spännande

Här är mitt ältest från idag

• Pilgrimmen
    Andreae skrev 2010-08-29 00:05:54 följande:
    Ja det funkade för mig med! fick ÄL i måndags fast jag skulle ha den i fredags så den har ju defenitivt minskat på cykeln! Men jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont under ÄL men strecket på Älstickan var superstarkt!!
    sen vet jag inte om det blir nått denna månad för vi hann inte mysa så mycket...bara dagen jag fick utslag och inget efter det..suck...Rynkar på näsan

När hade du ÄL? kännt några symtom?
    Men det är väl perfekt att ni fick till det samma dag som ni fick positivt? 12-36 timmar efter det släpper ju förhoppningsvis ägget och då finns det ju ett helt gäng som väntar

Har hört om dom som blivit av med sina symptom på äl när dom tagit rosenrot och även dom som fått förstärkta symptom så det är nog individuellt =) Jag fick förstärkt och nu hoppas jag att rosenroten även hjälper  till den lilla simmarenatt fastna också, hihi
  • Pilgrimmen

Hejsan hoppsan!
    Nu kan jag uppdatera lite här att jag faktiskt plussat på första månaden med RR. Dock vet jag ju inte om det var tack vare den eller slumpen men plussat har jag iaf gjort

Jag och gubben käkade Artic Root 2 gånger om dagen. Vet dock inte exakt styrka =)
    Lycka till ni andra

• Pilgrimmen
    Theza skrev 2010-09-08 15:22:28 följande:
    Va häftigt! Hur långt gången är du nu? Jättegrattis och håller alla tummar!
    Haha ja i vecka 5 =) Fick det fina plusset idag
    Tack!! =D
  • Pilgrimmen

Hur går det för er tjejjer??

Jag har precis plussat igen, och även denna gången åt jag rosenrot men bara i 1,5 vecka tror jag och äl kom på dag 25. Haha så jag vet inte om jag kan tacka den

• Pilgrimmen
    Astrogirl skrev 2010-10-18 12:34:46 följande:
    Grattis!!! Underbart!!

För mig går det inte lika bra. Hoppas på nästa månad. Inväntar ÄL som vanligt. Äter RR så jag hoppas också på plus. Glad
    Tack :)

Då ska jag hålla tummarna för att ni lyckas denna månad Hur länge har du käkat RR?
  • Pilgrimmen
    Astrogirl skrev 2010-10-18 18:56:32 följande:
    Tack!!! Har ätit sedan augusti. Arctic Root sedan september. Äter en om dagen fram till ÄL. Ingen mellan ÄL och BIM. Hur många om dagen åt du och vilken sort?
    okej!
    Jag åt 2 st arctic root om dagen =) Men jag slutade någon vecka innan äl. Haha! Men jag tror absolut på RR för jag har ätit det 2 månader och har aldrig haft så stark ägglossning =)
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!