• acure

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Använde RR för första gången denna månad. Plussade idag på BIM-4, men det var ett svagt streck så ännu vågar jag inte hoppas, men det verkar åtminstone lovande... Om jag är gravid så ger jag all tack till RR efter att ha försökt allt annat. 

• acure
    ulricaz skrev 2010-05-19 21:36:54 följande:
    Men grattis i massor:) Måste fråga hur länge ni har försökt innan det nu då förmodligen lyckades med RR? Hur har ni gjort tidigare? Tex Älstickor, temp? Något annat? Har du gjort något annat annorlunda denna månaden förutom RR? Än en gång GRATTIS!!!
    Sooff skrev 2010-05-19 21:30:31 följande:
    Grattis till dig :D Jag börjar med RR nästa månad om det inte tar sig den här gången :) Hur många försök har ni gjort?
    Vi har kört utan skydd i snart ett år. Vi tänkte i början att blir det så blir det, mest romantiskt så, men det blev aldrig nåt. Efter några månader började jag "i smyg" använda ÄL-test för att inte sätta press på sambon, men ändå så att jag hade koll...hehe...men inget hände då heller. Så vi började försöka aktivt för ca 5 mån sen. Låter kanske inte så länge, men det känns som en evighet när man egentligen har hoppats i ett år. Har kört ÄL-stickor från testlagret under denna tiden. Har också provat bisolvon, fötterna över huvudet i 30 min, men utan resultat. 
    Denna månaden åt vi Rosen Rot båda två från min sista mens första dag fram till stegringen på ÄL-stickan. Vi åt en tablett morgon och en kväll. Tänkte att vi får se om detta funkar, annars går vi och kollar oss att allt står rätt till...nu kanske vi slipper hela den proceduren...hoppas hoppas.
    Kan också vara så att skillnaden denna månad var att teststickorna från testlagret var slut så de skickade hem deras teststav istället som kompensation, och jag tyckte att den gav ett väldigt tydligt resultat, kanske gjorde det att jag hade bättre koll på ÄL också, men i sådana fall bara en dag före eller efter (testade med några överblivna stickor från förra månaden samtidigt för att se skillnaderna i strecken, stickan var något svagare första dagen), men en dag hit och dit kan ju betyda så mycket i dessa fall.
    Hade även otroligt starka ÄL-smärtor denna månad. Tidigare har jag bara känt lite grann. 
    Ska köpa fler tester efter jobbet idag så uppdaterar jag er ifall det verkligen var ett plus igår eller ej! :)
  • acure
    ulricaz skrev 2010-05-20 09:35:34 följande:
    Jag tror att det var ett plus och så fall är ju detta en solskenshistoria utan dess like!!
    :) Hoppas på det. Har precis varit och köpt CB digital och +plus och ska testa om en halvtimme igen idag på BIM -3 (kissade för inte så länge sen så tänkte vänta en stund). uppdaterar er med resultatet sen! :)
  • acure

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ÄLSKAR ROSENROT!!!!!!

{#lang_emotions_laughing}
    La precis upp en bild på ett CB digital i mitt galleri. :) Tog ett CB +plus också med ett fint plustecken, men det verkade inte vilja laddas upp till galleriet.
    Var tvungen att ringa mamma och pappa på en gång. (efter sambon såklart, men han visste ju redan lite igår, men nu fick vi ju det hela bekräftat). :)
    Åh jag är så LYCKLIG! Måtte det hela gå bra nu!!!
  • acure
    Cigdat skrev 2010-05-20 18:02:35 följande:
    Åhh GRATTIS!! Blir nästan lite avis! Håll tummarna för mig o alla andra som kämpar nu! Det måste vara en underbar känsla!!
    Förstår din känsla helt klart. Har varit där själv ofantligt många gånger. Hjälper kanske inte att höra, men din tur kommer den också. :) Det är jag säker på. Och ja...känslan är helt underbar! Men konstigt också...Att tänka på att det finns något därinne...
  • acure

Jag plussade med Rosenrot den 19e maj. Fick tyvärr missfall i tisdags i vecka 6 och är helt förkrossad. Ni som plussat med RR och sen fått missfall, och därefter plussat IGEN, åt ni Rosenrot efter missfallet också eller blev ni gravida ändå?

Sitter här och funderar på om jag ska börja ta RR redan nu för att förbereda oss inför nästa försök eller om jag ska prova en gång utan RR. Vill ju bli gravid igen så fort som möjligt för att sorgen ska bli lättare.   

TACKSAM för svar!!! 

• acure
    CarlAstrid skrev 2010-06-04 16:47:30 följande:
    Pinklove: Ledsen för ditt missfall. Jag började med RR efter mitt missfall och plussade för en vecka sen. Men nu så har jag fått bruna flytningar så jag tror att jag kommer att få missfall igen... Jag har fortfarande massa grav. symtom men jag är skeptisk och tror tyvärr det är ett missfall. Hoppas jag har fel. I alla fall så tänker jag nog inte äta rosenrot om detta är ett missfall. Jag blir skeptisk och tror att det kanske bidrar till att man får missfall. Eller kanske att man bara äter det fram till sista mensdagen.... så undviker man att man kanske råkar äta det efter befruktnigen.
    Ledsen att höra om flytningarna. Håller tummarna att de är ofarliga.

Hoppas inte det är Rosenroten som ställer till med missfallen, kanske inte ska äta det lika länge den här gången som du säger. Eller hellre låta sambon äta dem extra länge för att få fart på simmarna, jag kanske klarar mig utan... 
  • acure
    CarlAstrid skrev 2010-06-06 19:47:01 följande:
    Som tur är så har jag inte haft några fler flytningar nu... och jag mår mycket mer illa nu så jag tror att jag definitivt fortfarande är gravid. Ska se om jag kan fixa ett vul och se så att allt står rätt till. Lycka nu till nästa gång.... Håller tummarna för dig. Jag tror ändå att missfall är så pass vanligt ändå så det är svårt att veta om rr har med saken att göra eller inte.
    Vad skönt att höra att det avtagit! Ska hålla tummarna att det forsätter så. Då ska jag börja knapra RR som jag gjorde sist både morgon och kväll, nu sedan missfallet har jag bara vågat ta en om dagen. Vill bli gravid igen NU och att allt ska gå bra. 
  • acure

Börjar känna att ÄL är i antågande, stegring på ÄL-stickorna också. Så nu blir det inge mer RR. Idag är det ca 13 dagar efter missfallet, trodde inte att ÄL skulle komma igång så snabbt. Har varit och köpt CB digitala ägglossningstest för att vara extra säker. Orkar inte vänta en mens att prova igen, läkarna sa att om du känner dig redo så är det bara att köra på. Och det ända jag kan tänka mig som kan läka sorgen efter missfallet är ett nytt pluss på stickan, jag vill ha bebis NU, och jag vill att den ska STANNA KVAR. Håll tummarna är ni rara! :) NU ÄR DET MIN TUR!!!

• acure
    annakohler skrev 2010-06-14 21:21:32 följande:
    kraftigare äl får man haha det vet jag fy
    Ja verkligen, min ÄL jag hade innan missfallet var helt sjukt kraftig, hade så ont att jag knappt kunde stå. Nu har jag precis samma smärtor efter två veckor med RR. Helt otroligt hur det funkar!
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!