ulricaz skrev 2010-05-19 21:36:54 följande:
Men grattis i massor:) Måste fråga hur länge ni har försökt innan det nu då förmodligen lyckades med RR? Hur har ni gjort tidigare? Tex Älstickor, temp? Något annat? Har du gjort något annat annorlunda denna månaden förutom RR? Än en gång GRATTIS!!!
Sooff skrev 2010-05-19 21:30:31 följande:Grattis till dig :D Jag börjar med RR nästa månad om det inte tar sig den här gången :) Hur många försök har ni gjort?
Vi har kört utan skydd i snart ett år. Vi tänkte i början att blir det så blir det, mest romantiskt så, men det blev aldrig nåt. Efter några månader började jag "i smyg" använda ÄL-test för att inte sätta press på sambon, men ändå så att jag hade koll...hehe...men inget hände då heller. Så vi började försöka aktivt för ca 5 mån sen. Låter kanske inte så länge, men det känns som en evighet när man egentligen har hoppats i ett år. Har kört ÄL-stickor från testlagret under denna tiden. Har också provat bisolvon, fötterna över huvudet i 30 min, men utan resultat.
Denna månaden åt vi Rosen Rot båda två från min sista mens första dag fram till stegringen på ÄL-stickan. Vi åt en tablett morgon och en kväll. Tänkte att vi får se om detta funkar, annars går vi och kollar oss att allt står rätt till...nu kanske vi slipper hela den proceduren...hoppas hoppas.
Kan också vara så att skillnaden denna månad var att teststickorna från testlagret var slut så de skickade hem deras teststav istället som kompensation, och jag tyckte att den gav ett väldigt tydligt resultat, kanske gjorde det att jag hade bättre koll på ÄL också, men i sådana fall bara en dag före eller efter (testade med några överblivna stickor från förra månaden samtidigt för att se skillnaderna i strecken, stickan var något svagare första dagen), men en dag hit och dit kan ju betyda så mycket i dessa fall.
Hade även otroligt starka ÄL-smärtor denna månad. Tidigare har jag bara känt lite grann.
Ska köpa fler tester efter jobbet idag så uppdaterar jag er ifall det verkligen var ett plus igår eller ej! :)