• solidag

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag testade med rosenrot för första gången vid senaste mensen och jag fick min ÄL 5 dagar tidigare än vanligt, har vanligtvis en cykel på ca 35 dagar och ÄL 21-23 dagar efter första mens. Kände ägglossningen tydligt denna gången, att ägget släppte från höger sida och känner fortfarande att det sticker till lite då och då i högersidan.

Nu är jag på ÄL+2 och vet inte exakt när BIM blir eftersom ÄL kom tidigare än vanligt men jag tänkte vänta med att graviditetstesta mig till midsommarafton.

Detta är 2a försöket med 1a barnet.

• solidag
    solidag skrev 2011-06-13 21:00:01 följande:

Jag testade med rosenrot för första gången vid senaste mensen och jag fick min ÄL 5 dagar tidigare än vanligt, har vanligtvis en cykel på ca 35 dagar och ÄL 21-23 dagar efter första mens. Kände ägglossningen tydligt denna gången, att ägget släppte från höger sida och känner fortfarande att det sticker till lite då och då i högersidan.

Nu är jag på ÄL+2 och vet inte exakt när BIM blir eftersom ÄL kom tidigare än vanligt men jag tänkte vänta med att graviditetstesta mig till midsommarafton.

Detta är 2a försöket med 1a barnet.

Kan tillägga att jag plussade på BIM-5, kunde inte hålla mig till midsommarafton och är nu i v.7 (6+5) så för mig fungerade rosenroten!

Gjorde även ett VUL i v.6 (5+6) och allt såg jättebra ut med den lilla pricken och gyn. sa att man tydligt kunde se att ÄL var på högersidan. Därför så har jag haft mer grav.symtom på högersidan än vänster.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!