• RobzMarley

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Såg att artic Root bara innehåller bara 144 mg per tablett. Såg lång bak i tråden att folk tog mellan 500 -1000 mg om dan. Jag tar två artic Root som sägs vara starkare men de är ju bara 144 mg styck så 292 mg on dan... Vad tar ni??

• RobzMarley
    SaraK83 skrev 2011-06-21 11:44:54 följande:
    Det är skillnad, mäts i färsk, torkad och extrakt. 144 mg är rosenrot extrakt. Alltså koncentrerad rr. Tror det står på förpackningen motsvarande färk eller torkad.
    ja, hon på apoteket sa det.. Men det stod inte vad det motsvarade. Men hon sa att de var starkare än de som var 500-1000 mg..

• RobzMarley
    SaraK83 skrev 2011-07-18 09:19:53 följande:
    Åhh hoppas det blivit bäbis :)!! Jag har kollat en del på nätet men alla b- vitamin blandningar är så olika.. Vill ha med mkt b6 och b12 men inte så mkt Folsyra då det redan finns i mina multivitaminer. Får ta mig en sväng till apoteket och hälsokosten idag. Läste även lite om e-vitamin, så det blir det nog också..
    Du kan ta som inehåller folsyra änen om du äter det i ett annat prep. För kroppen kan ändå bara ta upp en viss mängd av det sa de på apoteket t mig. ;)

Själv är jag på bim-6 typ och i dagarna har jag haft (igår), metallsmak i munnen, mensvärk nere i ryggen och lite i magen (igår) och MJÖLK i ena bröstet.....  vilket kan v ara rent hormonellt men ändå..

Fick nänningar nere i ryggen typ en vecka innan äl, som hållt i sig men blivit starkare.. 
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!