• SaraK83

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag har precis börjat med rosenrot då jag har långa och oregelbundna cykler. Började bebisverkstan i november -10 blivit gravid på första försöken två ggr men slutat i ma och mf. Har en dotter som är 3, blev då gravid med en gång och det gick som på en dans;).. Verkar vara lite knepigare den här gången.. Så nu har jag mensen efter senaste MA:t. Började äta rr på dag 4. Hoppas på att korta ner cykeln rejält, bli gravid och få behålla liten.. Hade också tänkt att prova efamol (nattljusolja) någon som testat dessa två tillsammans?

• SaraK83

Det är skillnad, mäts i färsk, torkad och extrakt. 144 mg är rosenrot extrakt. Alltså koncentrerad rr. Tror det står på förpackningen motsvarande färk eller torkad.

• SaraK83

Vad kul att ÄL kom tidigare :). Hoppas det tagit sig. Vad är det för b-vitamin du äter?

• SaraK83

Åhh hoppas det blivit bäbis :)!! Jag har kollat en del på nätet men alla b- vitamin blandningar är så olika.. Vill ha med mkt b6 och b12 men inte så mkt Folsyra då det redan finns i mina multivitaminer. Får ta mig en sväng till apoteket och hälsokosten idag. Läste även lite om e-vitamin, så det blir det nog också..

• SaraK83
    RobzMarley skrev 2011-07-18 09:27:15 följande:
    Du kan ta som inehåller folsyra änen om du äter det i ett annat prep. För kroppen kan ändå bara ta upp en viss mängd av det sa de på apoteket t mig. ;)

Själv är jag på bim-6 typ och i dagarna har jag haft (igår), metallsmak i munnen, mensvärk nere i ryggen och lite i magen (igår) och MJÖLK i ena bröstet.....  vilket kan v ara rent hormonellt men ändå..

Fick nänningar nere i ryggen typ en vecka innan äl, som hållt i sig men blivit starkare.. 
    ok vad bra men då kör jag med folsyra b6 och b12. Tack.
    Hoppas du är gravid, det låter ju så Glad
    Du och Jag ver2 skrev 2011-07-17 17:03:38 följande:
    Ja, jag hade ju googlat en massa och hade förhoppningar, är superglad att den kom så mycket tidigare!! Tja, b-komplex heter den, köpte egentligen fel. Skulle ha e-vitamin.(som ja hade glömt hemma). Men så var det nån som sa att b också motverkade mf, så då tog jag dem med =) kom på att jag åt massor ,(minst tre om dan) med morötter mellan äl och bim med första dottern, det är väl b vitamin i det va!? Så kan ju ligga nått i det =) gott, så skadar ju inte!
    hur mkt e-vitamin äter du och vilken sort. Åt du bara extra b-vitamin mellan äl och bim? När äter du e-vitamin?
  • SaraK83
    Du och Jag ver2 skrev 2011-07-20 01:52:11 följande:
    Sara - både b och e mellan äl och bim. E 1000mg åt jag innan förra dottern de jag äter nu är "bara" 700mg, fanns inga andra när jag handlade dem!
    ok så du fortsätter inte äta när du blivit gravid? Jag tänker att man kan minska lite men ändå äta extra till v 12-15 eller nåt? Men b-vitamin innan äl då ? haha är såå snurrigt.. haha..
  • SaraK83
    Du och Jag ver2 skrev 2011-07-20 01:52:11 följande:
    Sara - både b och e mellan äl och bim. E 1000mg åt jag innan förra dottern de jag äter nu är "bara" 700mg, fanns inga andra när jag handlade dem!
    haha glömde fråga hur mkt b-vitamin du äter?
  • SaraK83

Haha!!! Ja det är nästan så man glömmer bort det i allt annat som ska fixas och trixas med. Haha!!

• SaraK83

Nu är e-vitamin inköpt och knapring påbörjad :). Väntar nu bara på mina b-vitaminer som är beställda. Jag har inte tempat tillräckligt länge för att märka någon skillnad. Jag slutade dessutom med rr då jag trodde att jag hade ÄL. Mina tester har varit jätte konstiga. Har varit jätte starka i 10 dagar, dock inte helt positiva. Men kände att om jag jag redan fått ÄL fast jag inte visste om det och fortsatte äta rr så finns det ju risk för MF.. Har ju haft två nu under vinter/vår, så vågade inte fortsätta.. Äter fortfarande efamol. Men verkar inte som det hjälper då jag är på dag 41 utan ÄL..

• SaraK83

Vad kul då hänger jag på där :) Japp använder FF. Men tempen har inte stigit något alls, så hade varit väldigt konstigt. Ligger på runt 36,4 innan och förra månaden låg ja på runt 37 efter ÄL. Får en ny laddning ÄL tester i dagarna så hoppas att det var något fel på just den produktionen. Annars känns det som det kan vara pco eftersom jag också har lång och oregelbunden mens.. Men var ju på efterkoll efter mitt ma då tittade hon på äggstockarna och såg ett ägg som var på g, hon borde ju sett om det såg ut som pco tycker jag. Jaja ibland känns det som att det hade varit bäst att bara strunta i alla ÄL test och tempar men men.. Vill ju inte missa nåt :).

• SaraK83

Endag: jag beställde på billiga tester men finns också att köpa i life butikerna. Den har ändrat utseende och det finns mer av allt i dom. www.billiga-tester.se/folsyra__b6__b12___90_tabletter-p-126.html . Fast när den kommer är den rosa istället och innehållet som sagt mer Folsyra b6 och b12. Jag har läst och hört att även e-vitamin kan minska missfall, köpte av samma märke på life, 400mg. Äter också omega 3 :). Lycka till!

• SaraK83
    Vronki skrev 2011-08-22 07:55:05 följande:
    Jag har nu ätit RR i ett par månader men har inte försökt göra bebis förräns denna månad och jag fick den kortaste cykeln på 28 dgr o plussade Glad
    Mrs Stiberg skrev 2011-08-22 17:53:20 följande:
    Vi hade försökt i 4½ år utan resultat och jag började med Rosenroth i januari 2009 , detta blev min sista mens jag hade då för i Feb har jag blivit gravid , hade dock en mellanblödning så jag trodde var mens men den 23 mars när jag invänta nästa mens så visade sig att jag var gravid och redan då i v.9 :)  ... Så ja 1 månad med dom , MEN om det var dom eller bara ödet att det skulle se ske då vet jag inte . Men man kan ju undra hur det kan tatt så lång tid innan dess och då använde vi ändå ÄL-test och ansåg att chanserna var goda , sen sluta med med äl test och så blev jag rekomenderad dessa rosenroth :)
    Stort Grattis!!
  • SaraK83

Annak: jag brukar få långa stegringar. Och det är inte förrän det blir svagare som ägget släppt. Har koll med att jag tempar.. Så fortsätt att mys tills det blir svagare hade glad gubbe med cb i 6 dagar senast. Ägget släppte på 5-6 dagen. Hoppas det tar sig .

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!