Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hej! Började också med rr (arctic) den här mensen, fick äl en hel vecka tidigare!! (på dag 13 istf 20!) jätteglad!! Är tre dagar efter äl nu, har fortfarande värk/mol... Är dock relativt säker på jag haft äl då jag tempar också. Äter även E samt B vitaminer, då de ska minska risken för mf.

• Du och Jag ver2

Ja, jag hade ju googlat en massa och hade förhoppningar, är superglad att den kom så mycket tidigare!! Tja, b-komplex heter den, köpte egentligen fel. Skulle ha e-vitamin.(som ja hade glömt hemma). Men så var det nån som sa att b också motverkade mf, så då tog jag dem med =) kom på att jag åt massor ,(minst tre om dan) med morötter mellan äl och bim med första dottern, det är väl b vitamin i det va!? Så kan ju ligga nått i det =) gott, så skadar ju inte!

• Du och Jag ver2

Nej, haha, köpte dem i Ullared! (för ja hade glömt e vitaminen hemma). Men annars skulle jag köpt på hälsobutik. Men apotekets funkar nog bra de med!! Jag känner mig helt överkörd i kroppen, tempen steg ytterligare idag, så har verkligen haft äl. Hade sån fruktansvärd huvudvärk igår mol utan dess like och ryggen ska vi inte tala om. Å har fått ömma bröst. Brukar aldrig känna såhär efter äl, måste vara rosenroten! (fast nu har jag ju inte ätit den på tre dagar då!)

• Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-07-20 11:04:40 följande:
    ok så du fortsätter inte äta när du blivit gravid? Jag tänker att man kan minska lite men ändå äta extra till v 12-15 eller nåt? Men b-vitamin innan äl då ? haha är såå snurrigt.. haha..
    Hm, kommer inte ihåg hur jag gjorde. Tror det är till för att ägget ska fästa bättre bara - så tror inte det behövs när man väl blivit gravid! (är B12 å B6 i mina folsyretabletter, och dem har jag ätit till v 20)

Den här månaden har jag ätit från start faktiskt, både b och e, var nån här på fl som sa det  - så tänkte testa Kan ju inte skada iaf!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-07-20 11:25:29 följande:
    haha glömde fråga hur mkt b-vitamin du äter?
    Hm, bra fråga - ska kolla!!

Det är denna www.naturensskafferi.se/produkter/kosttillskott-egenvard/b-komplex/ (men det går nog med vilken som helst! Köpte som sagt min "fel", skulle ha e vitamin! Så hade inte hunnit kolla upp nått innan!)
    Åt en tablett/dag innan äl - eftersom den innehåller folsyra som jag redan äter. Sen utökade jag till 2 efter äl!
  • Du och Jag ver2

Sara, det är den folsyran jag också äter, men jag äter b-komplex utöver den med! När jag åt e vitamin första gången (å blev gravid) så hette den super e 1000mg har jsh för mig. Var snål den här gången å köpte på hälsobutiken några med "bara" 700mg i, för det var kort datum på dem! Men om du tycker om så komplettera med avokado strax före å efter äl, å mumsa MASSA morötter från äl till bim, om det funkar el ej vet jag ej, men, jag blev gravid då jag testade iaf ;)

• Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-07-20 14:02:26 följande:
    viktsnackshoppen.e-butik.se/ Var det denna? I så fall motsvarar 1000 IE -100 mg så då är kanske den på 270 lagom iaf :). Oj vilken djungel.. Tack för all hjälp :)
    ja, den var det nog! aha!!! Ja, då bör den ju räcka ja!!!

Ja, haha, inte är det lätt att bli gravid inte - vaddå - ska man ha sex också?!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-07-20 14:15:07 följande:
    Haha!!! Ja det är nästan så man glömmer bort det i allt annat som ska fixas och trixas med. Haha!!
    ja, visst är det så!! Å det är väl .- typ - det viktigaste! Nåja, vi har gjort det vi kunnat denna gången iaf

Jag har förresten fått lägre temp (hela cykeln) nån mer som fått det utav rr?? (om nån mer tempar vill säga!!)
  • Du och Jag ver2

Ja, där inne kan du nog få lite tips också! Alla där har inte klockren cykel precis!

Ja, förstår du funderar - å samtidigt vill man ju som du säger bara lägga ner å att det ska bli ändå. Men, jag är kontrollfreak så jag måse veta Jag skulle aldrig kunna gå så länge å sen ooops, redan i v 9 eller nått! (önskar dock jag kunde det!)
  • Du och Jag ver2

Livetharenmening - ja, så hade jag med, detta är första månaden med rr. Trodde äl kom på dag 13 (istf 20), tog inte heller tester. Nu är jag på dag 27, äl troligtvis dag 24.... Slutade äta rr på dag 14. Så vette sjutton....nästa månad ska jag ha äl tester!!! Ger rr en chans till tror jag. Men nog har min kropp blivit skum utav den. Hade jätteont runt dag 13-14. Å sen ömma bröst (som jag aldrig har!) Inte så positivt inlägg kanske =/. Men jag tempar (därav förstått jag hade äl senare), fick dock en jättedipp, så gissar på att rr iaf gjort äl kraftigare!!!

• Du och Jag ver2
    Helhjärtat skrev 2011-07-28 13:27:45 följande:
    Ok, då är jag säkert inte gravid, anade nästan att RR kunde ställa till det lite. Men jag tänker ge det en ny chans nästa månad och då ska jag använda mig av stickor också. :) Tack för infon.
    Ja, men man vet ju inte! Kan ju vara för mig det strular bara... 

Andra har ju blivit gravid iaf

Hur sent brukar du ha ÄL å när blev det (om det stämmer) nu!?

Jag vtvekade när jag började, för jag har haft regelbundna cykler (nu är detta bara andra månaden efter jag slutade med minipiller också!, men om man jämför innan tidigare grav.)  MEN, jag har inte haft ÄL förens runt dag 20 - å jag tycker det är lång tid (i min värld). Så ja, känns sådär om den blir ännu längre nu!! Men, å andra sidan - om jag använt ÄL test och sett att det inte var ÄL, å jag fortsatt ätit så hade den kanske kommit tidigare!?
  • Du och Jag ver2
    Helhjärtat skrev 2011-08-01 21:01:15 följande:
    Blev inget plus för mig första månaden med RR. Vet inte om jag ska testa en månad igen eller avvakta och testa om ett par månader. Cykeln blev iallafall 28 dagar isätllet för 30 så något bra har det ju fört med sig och jag kände av ÄL väldigt mycket. 10:e gången gillt denna månad då eller?!?!
    Nej vad trist Men då var det ju iaf ÄL som du verkligen kände av! Då skulle jag ge det en chans till om jag var du, när den inte strulade till det!
  • Du och Jag ver2
    Familjen01 skrev 2011-09-01 18:02:56 följande:
    Clearblue Digitalt Ägglossningstest - 7 st. Hur ska jag använda dom här då när jag har fått hem dom?
    Det står att man ska testa med morgonurinen med dem, men alla andra sorter säger mellan 11-20 (eller nått sånt) Så jag brukar testa runt 12, och skulle så göra även med dem!
  • Du och Jag ver2

Jahapp, blir en tredje månad med RR då...

Första så tog jag två/dag (båda på morgonen) from mensens andra dag - slutade dock för tidigt (dag 15 eftersom jag trodde ÄL var då - visade sig att den kom på dag 26 istället - 5 dagar senare än jag brukar)

Andra så började jag inte äta förens på dag 6 (största andelen för att bli pigg) de räckte till dag 20 (även då 2/morgon), dag 24 ÄL

Nu har jag börjat igen på dag 2. Men! "Ska" man ta två samtidigt, eller är det bättre en morgon å en kväll!? Jag har tänkt som så att eftersom det är uppiggande och man kan använda det vid enstaka tillfällen så har jag inte velat ta det vid kvällen för att jag är rädd att jag blir för pigg då å inte kan sova!?

Hur gör ni andra!? Å kan ni sova fast ni äter på kvällarna?! Ska det spela nån roll om man delar upp det eller tar båda samtidigt!?

Samt äter ni alla Arctic Root eller nån annan sort? (den är väl starkast vad jag förstått)

• Du och Jag ver2
    RocketQueen skrev 2011-09-14 20:19:34 följande:
    På sjunde försöket åt jag rosenrot och då tog det sig. Tyvärr slutade det med missfall i v.8 men det var mitt första plus iaf. Nu försöker vi igen och jag knaprar rosenrot för fullt. Om inte annat så känner jag att jag har mycket mer energi och mår överlag mycket bättre så bara det gör ju att det är värt det
    Beklagar MF'et, sånt är aldrig skoj.

Men hur äter du? Å vilken sort!? Å fick du ÄL tidigare än du brukar få!?
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!