• acure

Ni som använde rosenrot och +.ade!

eliza34 skrev 2010-06-15 20:27:38 följande:
    När ni säger att ni kände av tydlig ÄL, är det smärta ni menar då? Hur är det med flytningar inför ÄL?
    Ökad sexlust låter ju intressant oxå, är ju en fördel om man vill bli gravid
    Jag fick starka ÄL-smärtor under denna ÄL och under förra (som tog sig men slutade i missfall). Flytningarna har ökat också kring ÄL men jag tror jag hade ungefär samma även när jag inte körde Rosenrot.

Jag måste dock vara den enda som inte har känt av någon skillnad i pigghet, jag kanske är för trött i grunden för att det ska funka, Haha. Känner heller inte av någon mer sexlust, men det kan ju bero på att jag oftas alltid har lust till sex ändå. Hehe. Förvånad
  • acure

Hej tråden!

Jag är plussat IGEN efter missfallet, fick inte ens en mens imellan. Tog roserot från Missfallets början fram till ÄL. Helt otroligt, jag vågar inte tro att det är sant.
    Testet visar svagt svagt positivt, men jag har tagit två tester med samma resultat så jag tror inte att det är några spökstreck. Åh herregud, måtte pyret stanna kvar nu. Den här gången ska det gå vägen! :)

Hur går det för er andra?

• acure
    hjohanna skrev 2010-06-26 14:04:43 följande:
    Ska bara tjejen ta eller killen oxå?
    Vi tog både jag och sambon. Spermierna mår bra av lite rosenrot!
  • acure
    annakohler skrev 2010-06-26 15:58:36 följande:
    hur har eran menscykel blivit av rosenrot har den kommit senare eller i tid??

jag är på BIM+2 och vågar inte riktigt lita på plusset
    Min menscykel har varit precis som vanligt.

LITA på plusset. Ett pluss är ett pluss!
  • acure
    TriBelle skrev 2010-06-28 00:13:30 följande:
    Jag spyyyyr.
    asså seriöst så börjar jag tvivla på att det va en riktig mens den sista som var.
    för i morse så va jag så dålig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
    Och ikväll kan jag inte ens sitta här vid datorn förutom nu en snabbis.
    Mår så sjukligt illa att det känns som att jag ska spy.
    Och det va i morse och dök upp nu på kvällen igen asså.

Sen på midsommar så drack jag 6 cider.
    vilket brukar göra mig väldigt sluddtig.
    Men nopp!inte minsta tecken på fylla här inte.
    hmm, får en att fundera.
    Låter ju lovande! Ta ett test! Glad
  • acure
    TriBelle skrev 2010-06-29 16:40:16 följande:

va precis inne i duchen och som en wow upplevelse så titta jag ner på mina bröst
    och ser då att mina bröstvårtor blivit jätte mörka :O
    Så här hoppas jag nog allt på ett plus, ah när jag väl vågar testa mig då :P 

TESTA DIG KVINNA!!!! Flört
  • acure
    längtan87 skrev 2010-06-29 17:56:04 följande:
    Hur många om dagen åt din kille? Jag tänker äta två, men ska killen äta en eller två?
    Vi åt två om dagen båda två. :)
  • acure
    sassa87 skrev 2010-06-30 23:24:21 följande:
    hej! jag tror jag + idag. har lagt en bild men det var svårt att få en bra bild. var till apoteket med cb var slut. så jag får vänta.
    Grattis!!
  • acure
    längtan87 skrev 2010-07-10 17:14:03 följande:
    Åh då kanske jag har gjort ett dumt val. Jag åt rosenrot en månad men fick inget plus och la då ner det och äter nu bidrottninggelé. Kanske hade varit bättre att fortsätta med rosenrot.. Hoppas nu bara inte att bidrottninggelén krånglar till cykeln.
    Se till att karln din äter Rosenrot också! :)
  • acure
    Tingeling2007 skrev 2010-08-05 07:46:03 följande:
    mensen kom igår efter tredje försöket=(
    Den här gången åt jag rr

Idag ska jag gå ner och köra bidrottninggele och äta både det och rr. Jag ska dessutom försöka äta så nyttigt som möjligt. Ta bort allt som innehåller vete då jag hört att detta ska påverka negativt.

Så nu inleder vi försök nr 4...

Det som gör mig så frustrerad är att jag varit gravid 2 ggr med mitt ex (1 barn och en abort) och då har jag blivit gravid på första försöket.

För att slippa oroa sig för om det är sperman det är fel på kommer vi beställa ett spermatest idag.
    Jag kan rekommendera att din man också äter rr (om han inte redan gör det), det sätter fart på spermierna.
    Vi plussade på första försöker med rr och då åt vi två tabletter om dagen båda två. Tyvärr slutade det i missfall, men vi började äta rr igen direkt och så blev jag gravid igen utan att ens få en mens i mellan.
    Jag tror stenhårt att det berodde på rosenroten då vi hållt på i nästan ett år utan resultat, men så fort vi började äta rosenrot båda två så gick det ju två ggr på raken, helt otroligt! :) Nu är jag i vecka 10 och lille skrutten i magen mår jättebra. :)
  • acure
    Tingeling2007 skrev 2010-08-08 15:09:13 följande:
    Har rr gjort så dagarna ni blöder blivit kortare? Fick mens i onsdags kväll och nu e de jättelite blod. själva cykeln var 35 dagar som den brukar, så där blev det ingen skillnad.
    Vissa äter RR för att göra sin menscykel kortare/mer regelbunden. För mig blev den ända skillnaden att jag fick ordentliga smärtor vid ÄL, det gick liksom inte att missa att jag hade ÄL. :)
  • acure

Vi försökte i nästan ett år utan puss. Började sedan med rosenrot och plussade samma månad, tyvärr slutade det i missfall. Började äta rosen rot igen under mf-blödningen och gissa vad som hände? - pluss igen direkt! Jag tror stenhårt på rosenrot eftersom vi fick två pluss i rad efter att ha varit plusslösa i nästan ett år innan. Dock så åt både jag och sambon två tabletter om dagen, det sägs ju att det sätter fart på spermierna också.:) nu är mitt rosenrot-barn äntligen här, den 14e mars tittade hon ut.:) snart har ni era rosenrotar här ni också! :)

• acure
    Golddigga skrev 2011-06-14 08:15:18 följande:

den rr sorten jag har hemma är 1tablett/500mg hur många ska jag ta? Det kanske ränker med 1 tablett?

Jag och sambon tog 2 st varje dag vardera. En på morgonen och en på kvällen.
    www.ourfamily.se <--- NY ADRESS!
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!