-
Grattis!!!FruW skrev 2010-04-28 20:47:58 följande:Jag har testat bara rosenrot (ingen effekt) och bara Apriforce bidrottninggelé (ingen effekt) förra månaden tog jag en kapsel/tablett av båda - sambon tog en rosenrot-tablett om dagen (eller förresten jag tog två om dagen har jag för mig!) och jag plussade idag =D
Grattis till dig med!!rontgensyrran skrev 2010-04-29 08:57:21 följande:Plusset växer sig starkare var dag och imorgon är det BIM. Underbart första månaden med rosenrot och ett pluss!
Tycker du ska vänta, det kostar ju en del också med rosenrot. Du kan börja med det första mensdagen när du tagit ut spiralen och äta fram till äl... Lycka till!ideligen skrev 2010-04-29 14:24:33 följande:Jag tänkte plocka ut spiralen (hormon) i slutet av juni. ska jag börja med rosenrot nu eller vänta tills jag plockar ut den? -
Jag går bara och längtar efter att tiden ska gå. Fick ju ett missfall i mars. Blödde i 3 veckor och sen fick jag mens 2 veckor efter att jag slutat blöda... Svårt att pricka in den där äl, när jag blödde så pass länge. Men eftersom vi har försökt bli gravida nu i snart 10 månader och hållt på de där äl-stickorna som bara stressar upp, så bestämde vi oss för att strunta i de den här gången. Så vi har myst ungefär varannan dag under 2 veckor och jag hoppas att vi har prickat. Jag åt rosenrot i ca 2,5 veckor från 1:a mensdagen. Fick ju lite molvärk då, så jag antar att jag kanske hade äl då... Eftersom jag inte vet exakt när jag hade äl, så vet jag inte heller när BIM är så det är bara att vänta. Har lite molvärk nu men det har jag haft andra gånger och inte varit gravid, så jag hoppas inte för mycket. Håll tummarna för mig.
Jag håller tummarna för er alla som försöker!!
Och grattis till alla som lyckats! Det ger en hopp!!
-
Pinklove: grattis!! Kul att det funkade för dig.
zupermia78: Förstår precis din känsla. Fast jag vet inte om RR är orsaken... Jag fick ju tidigt mf för 2 månader sen. Blödde i 3 veckor, fick mens bara 2 veckor efter jag slutat blöda från MF. Jag började med RR. Och vi tänkte att vi ska ta det lugnare utan ÄL-stickor den här gången (eftersom vi har försökt bli gravida med andra barnet i 10 månader nu) och då körde vi på tills jag trodde att min äl var klar.... Men så fick jag ont i äggstockarna 2 veckor senare (tog en sticka som jag hade kvar från förra månaden) och då visade den stegring. Jag trodde att jag kanske var gravid men inte, jag hade äl!! Men det var dösurt eftersom maken var i Dubai och jag i Malmö... Det blir nog inga barn den här månaden heller. Sen så dessutom så har bröstvårtorna varit ömma och det har t.o.m kommit mjölk från de! Var hos gynekologen men han sa att det kunde vara så under äl... och att äl kunde vara försenad pga det tidigare mf... Men jag vet inte... Känns skumt alltihop.
Så jag kör nog med smyg äl-stickor nästa månad och ska se om jag kan övertyga maken om att ta RR. Kanske dubbla dosen? Tar bara tagit en tablett om dagen än så länge.
Nån som vet vilka biverkningar man kan få av RR? -
Polarbjörnen och Alcia72: Tack för er hjälp!
Då kanske det beror på MF att allt är knäppt med min menscykel. Iaf så är det inte läge att sluta med äl-stickor som vi hade planerat, då kommer ju vi aldrig att pricka äl!! äl-stickor och RR är vad som gäller nu i ett par månader till (även om jag funderar på att hålla det hemligt för min man). Sen har det gått ett år sen vi började testa så då ska jag försöka övertyga maken om att vi kanske kan gå och undersöka oss och se om nåt inte står rätt till. Vi måste dock gå privat eftersom det handlar om andra barnet. Så det gäller att ha pengar för det. Om inget är fel kan man ju fortsätta testa ett tag till, annars kanske satsa på IVF. Det är faktiskt oerhört stressande och jobbigt för förhållandet att hålla på såhär... Ett år med äl-stickor, tråkigt, osexigt, förplanerat sex... tröttsamt och slitsamt... blä....
Sommaren 2005: Grattis!!
Kul att höra att folk lyckas! Ger oss andra hopp!!
-
Maysan: Hemskt ledsen för ditt missfall! Men det verkar som om du känner laddad att fortsätta kämpa! Styrkekram*
-
Smurfette: med risk för att låta dum, men varför vill du ha längre lutealfas?
-
Var är min mens? :-O Börjar ju få lite förhoppningar. Min senaste mens var den 15 april, och även om äl var försenat så skulle jag ha mens senast idag, har jag räknat ut, men ingen mens i sikte... Jag vågar inte kissa på stickan än, är så rädd för det där minuset...
Vill inte hoppas, men kan inte låta bli -
Usch, har fortfarande inte vågat testa. Gyn sa ju att det kunde bero på det tidigare missfallet att min period har blivit så konstig... är så rädd, tror jag blir helt knäckt om jag får ännu ett minus...
Tror att jag väntar till på lördag. Har blivit helt skrockfull med fredagar, för de senaste gångerna jag har fått mens så har det varit på en fredag
Tack för ert stöd... Lovar att skriva när jag har testat.
-
Lyllo dig!!!Mammas Havanna skrev 2010-05-27 19:11:34 följande:Första månaden utan p-piller Första månaden med RR Har väntat o väntat på min ÄL Ikväll gjorde jag ett grav test för skoj skull POSITIVT...... Har ingen aning om när detta hände :D
Grattis!
Vi är så glada för att positiva besked här!
-
Det behövs verkligen, Tack!Mammas Havanna skrev 2010-05-27 19:21:11 följande:Tack snälla. Håller tummarna för dig!
-
Nu har jag plussat iaf!!
Är överlycklig! Hoppas, hoppas det håller i sig den här gången.
Linjen var stark också, inte som förra gången när det var jättesvagt (och sen fick jag missfall). -
Tack Mammas Havanna!!! Vi håller alla tummar vi har
-
Tack till alla grattis!
Mår faktiskt redan lite illa... sitter här och käkar godis... hehe, det hjälper...
amali: Nä, jag har fått tidiga äl av rr, men den här månaden (efter ett missfall) kom äl lite senare än vanligt. Men de kan ju också bero på missfallet.
Jag började äta RR när jag fick missfall, sen fick jag en mens emellan, och nu är jag gravid. Med tanke på att jag försökt bli gravid i 10 månader så är jag ganska säker på att rr gjorde sitt.
Lycka till till er alla andra som försöker! -
Tack! Det bli snart din tur med sak du seBonnyblew skrev 2010-05-29 19:50:37 följande:Grattis :) Hoppas allt går bra den här gången! Vill ju också bli gravid, känns som det gått åratal sen jag fick mf hehe.
-
Pinklove: Ledsen för ditt missfall. Jag började med RR efter mitt missfall och plussade för en vecka sen. Men nu så har jag fått bruna flytningar så jag tror att jag kommer att få missfall igen... Jag har fortfarande massa grav. symtom men jag är skeptisk och tror tyvärr det är ett missfall. Hoppas jag har fel. I alla fall så tänker jag nog inte äta rosenrot om detta är ett missfall. Jag blir skeptisk och tror att det kanske bidrar till att man får missfall. Eller kanske att man bara äter det fram till sista mensdagen.... så undviker man att man kanske råkar äta det efter befruktnigen.
-
Som tur är så har jag inte haft några fler flytningar nu... och jag mår mycket mer illa nu så jag tror att jag definitivt fortfarande är gravid. Ska se om jag kan fixa ett vul och se så att allt står rätt till. Lycka nu till nästa gång....acure skrev 2010-06-04 17:58:23 följande:Ledsen att höra om flytningarna. Håller tummarna att de är ofarliga.
Hoppas inte det är Rosenroten som ställer till med missfallen, kanske inte ska äta det lika länge den här gången som du säger. Eller hellre låta sambon äta dem extra länge för att få fart på simmarna, jag kanske klarar mig utan...
Håller tummarna för dig. Jag tror ändå att missfall är så pass vanligt ändå så det är svårt att veta om rr har med saken att göra eller inte.
-
Annakohler: Kan bero på när på dagen du kissat och hur mycket du druckit innan. Kolla alltid med morgonkiss så
joulies: Var jag förstått så kan rr ändra menscykeln, olika mycket för olika personer. -
Börja "mysa" redan ikväll!! Spermierna lever ju ett tag. Det är lika bra att starta innan den ger utslag. När det väl ger utslag kan det vara försent för då kanske man får äl mitt på dan och har inte tid att "mysa" förrän på kvällen.annakohler skrev 2010-06-09 08:25:06 följande:testade nu på morgonen med äl test är på dag 12 något är på G för ont i äggstockarna har jag haft sedan ¨måndagen,...men äl test ger ifrån sig utslag men behövs någon dag till innan man får positivt