• Sooff

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Mammas Havanna skrev 2010-05-27 19:11:34 följande:
    Första månaden utan p-pillerFörsta månaden med RRHar väntat o väntat på min ÄLIkväll gjorde jag ett grav test för skoj skullPOSITIVT......Har ingen aning om när detta hände :D
    Vilken lycka! GRATTIS {#lang_emotions_smile}
    CarlAstrid skrev 2010-05-27 19:53:38 följande:
    Det behövs verkligen, Tack!
    Du får uppdatera så fort du testat! :)
    Maysan skrev 2010-05-27 19:49:51 följande:
    Grattis!!Precis så var det för mig med.Hoppas att även denna gång ska RR hjälpa mig. I snart 3 år har vi försökt få ett syskon till Svante. 2 MA men jag ger fasiken inte upp.
    Hur länge försökte ni med första barnet?
  • Sooff
    aaaa skrev 2010-05-28 15:25:08 följande:
    Nån som fått försenad ÄL av rosenrot? Jag är på min första månad med rosenrot och på dag 21 i min cykel som är på ca 26 dagar. Jag har varit enträgen i mina ÄL-testförsök och fortsatt testa trots att jag borde ha fått ÄL för flera dagar sen.Idag händer det då. För första gången testar jag med morgonurin och den visar på 98% av kontrollstrecket. Kommer då hem och testar klockan 15 (nyss) och inom en minut så är teststrecket 120% av kontrollstrecket. Jag är jätteglad, men fundersam.Har min ÄL och mens försenats av rr?Eller kan mensen påvisas så starkt redan på BIM-4/6? För jag har hört att ÄL kan påvisa mens på gång också, samt graviditet...
    Jag är lite lur på det där med mensen, jag har hört från nånstans att äl-test kan reagera på mensen, men jag har även hört att det inte är sant..
    Så jag vet inte alls ja.

Ni får helt enkelt sexa järnet nu och hoppas att det är äl, det lär ju visa sig så småning om :)
  • Sooff
    Maysan skrev 2010-05-28 14:59:52 följande:
    Har fyra barn. Tre flickor på 21, 19 och 14 år samt en son på 4år. De äldsta har flyttat hemifrån och 14 åringen ser man knappt röken av.
    Mysigt med en liten :) Och skojj för dina större barn :)
    Du ska se att det tar sig snart.
    En annan vet ju inte ens om man kan bli gravid..
  • Sooff
    Cigdat skrev 2010-05-28 15:47:55 följande:
    Samma här...
    Bara man visste så skulle jag kunna vänta i 1 år, men det är ju döjobbigt att inte ha en aning liksom..
  • Sooff
    annakohler skrev 2010-06-01 11:37:37 följande:
    när och hur ska man äta rosenrot??
    Från den första dagen på din mens och ända fram till äl, 1-2 om dagen.
    Och proppa i din karl lika många {#lang_emotions_smile}
  • Sooff
    K I A skrev 2010-06-03 12:35:54 följande:
    Hej!

ha några frågor;

när börja man med Rosenrot?
    ska man testa med ägglossningstickor innan man ta Rosenrot på morgonen?
    när slutar man med det?
    Du börjar med RR på din första mensdag och äter sedan ända fram till äl. 1-2 st om dagen.
    Om du inte vet när du har äl så kan det vara bra att använda äl-test.
    Jag börjar testa med stickorna några dagar innan berälnad äl för att vara säker på att jag inte missar den.
    Jag äter ännu inte RR, men jag ska börja om det inte tar sig den här gången..
  • Sooff
    annakohler skrev 2010-06-03 15:52:48 följande:
    för att få en fungerande ägglossning men det som jag har märkt som är positivt är att mensen har blivit regelbunden igen
    Vad bra! =)
    Men hur vet man att äl inte fungerar som den ska?
  • Sooff
    Labolinas skrev 2010-06-03 19:56:57 följande:
    Blev gravid en månad efter jag börjat med rosenrot och Apiforce bidrottninggelé. Tog mängd som stod rekommenderad. Lycka till alla!!
    Det låter lovande!
    Om mensen kommer så börjar jag med RR och bidrottninggelè, hoppas att jag har samma tur som du Glad
    Hur länge försökte ni innan?
  • Sooff

Jag behöver inte börja knapra RR, jag plussade nämligen i morse!!!!! Skrattande

• Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-10 08:33:20 följande:
    heja oss! fy fan vad kul!!! grattis!! det var inte för tidigt ändå att testa Flört
    Det är helt overkligt!!!!

Har tid för hälsosamtal den 2:a juli och inskrivnnig blir inte förrens i v.12-13 Obestämd
    Trodde jag skulle få komma tidigare och hälsosamtalet tar bara ca 30 minuter...?
  • Sooff
    annakohler skrev 2010-06-10 08:58:14 följande:
    har du några symtomer??
    Bara som mensvärk som kommer och går.
    Har haft så i ca 1 vecka så jag var bombsäker på att mensen skulle komma när som helst.
  • Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-10 11:55:05 följande:
    ja, de väntar väl till största riskerna är över antar jag. jag har redan haft hälsosamtal(MF) och tänker vänta ett tag innan jag ringer BM. men man kan ju söka upp privat vård om man tex vill ha ett tidigt VUL.

får se hur pass orolig jag blir, om jag ska göra det eller inte. ska försöka slappna av och bara glädjas!
    Jo det är klart...
    Det blir spännande den 2:a juli, hoppas att jag får boka en tid för inskrivningen då Glad

Jag ringde en gynekolog i stan och dom hade fullt fram till semestern, så jag får se om jag bokar in ett ul efter semestern.
    Känns skönt att få se att man är gravid ju, jobbigt att vänta till v.18-20 innan man får göra ett annars..

Du vill inte ringa och boka redan nu då? Så att du har något att se ffram emot?
    I vilken vecka fick du ditt mf?
  • Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 07:51:28 följande:
    ja, funderar på det, det är ju vettigt att boka nu, då det säkerligen är väntetid. men först ska jag se att strecket blir starkare! är så svagt än. så jag blir orolig för det!  

jag hade precis gått in i v. 8 då jag fick MF
    Testa med ett digitalt vett ja Skrattande
    Jag fick ju streck på båda mina test, men det var först då GRAVID dök upp på det digitala som jag vågade lita på de.

Får jag fråga hur ditt mf började?
  • Sooff
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 12:13:03 följande:
    ja, det kanske är läge att digital testa om jag inte ser ett tydligt pluss i slutet på veckan!

mitt MF började med rosa flytningar, som övergick till brun/röda sparsamma flytningar. det började en onsdag, på lördagen kom det färskt bold, på söndagen inget, och på måndag kom säcken ut och det hela var över.
    Det tycker jag absolut, ta ett digitalt!

Ursch och fy vad otäckt Rynkar på näsan Hoppas att vi inte behöver vara med om de nu.
    Men orolig till tusen kommer man ju att bli om man får en blödning..
  • Sooff
    Marie07 skrev 2010-06-14 07:41:19 följande:
    Jag plussade imorse! Åt rosenrot för 1:a gången denna månad. Har försökt aktivt att få barn ett år och nu äntligen gick det!
    Måste ju bara tro att RR spelar roll i detta. Lycka till ni andra!
    Ett stort grattis till dig!! Skrattande
  • Sooff

RR börjar man äta från den första mensdagen (går lika bra att börja mit i) och äter sedan fram till äl. 1-2 om dagen och ni kan trycka i eran karl lika många Tungan ute
    Jag har själv inte ätit RR, men den ska hjälpa till för en mer regelbunden mens samt för en kraftigare äl.

Någon annan kanske kan förklara lite mer ingående?

• Sooff

Vad jag har hört så ska man inte ta dom samtidigt..
    Utan ta en till frukost eller lunchen och en till middagen.

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!