Inlägg från: Helena Dahl |Visa alla inlägg
  • Helena Dahl

karlstad någon ?! :)

solblomma skrev 2010-07-02 18:47:20 följande:
    Hej!

Jag har precis blivit medlem här på familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråd Glad Är en 29-årig Karlstadtjej som numera bor på Hammarö och väntar sitt första barn den 24 september. Vore kul lära känna fler som ska ha ungefär samtidigt!
    Grattis :) Kul men fler som ska ha bebis :) Babyboom denna sommar / höst :)
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-07-05 15:06:39 följande:
    kan erkligen tänka mig hur varmt det måste va för den lilla!
    jag går snart åt hr i värmen på västkusten, antar att det e lika varmt ui karlstad!
    mina ben ser numer ut att tillhöra elefantkvinnan, såååå sexigt! not! hehe
    fick iaf årets första dopp igår :) hur går det för er? visst e det så att man inte ska bada när man e nyförlöst?
    hur står du ut? :P
    hehe du blir av med vattnet fort i denna värmen ska du se :D
    Nej det blir inget badande för mig i år inte hehe :D Går inte med mjölkstockningen heller för den delen :P
    Vi sitter mest inne. Svårt att ta sig nånstans tycker jag innan man får in allt med matning och allt :P
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-07-06 10:37:49 följande:
    stackars liten! jag förstår henne, det har varit sjukt varmt alltså :-/ är säkert extra jobbigt för små bebisar. och gravida! :-/
    ja det är väl det :) Men det går bra när hon baa har blöja då blir det inte så jättevarmt åt henne :)
    Hon har äntligen börjat med napp nu också så jag slipper vara hennes napp det är ganska skönt :D
  • Helena Dahl
    kronanskvinna skrev 2010-07-12 11:18:37 följande:
    Har inte skrivit här på länge nu, men vill berätta att min guldklimp äntligen tittade ut den 3/7 i v40+6..
    han vägde 4730 & var 52 lång & ett hattmått på 37

Förlossningen var rätt lång dragen, 19 timmar från första värk tills han var ute, fastna på vägen ut då mina värkar avtog så de vart lite action där inne men allt sluta väll, han vart lite blå men återhämta sej snabbt =))
    En stor kille vart det, men ack sååå söt <3

Hoppas ni andra gravida som ej fått ännu står ut i denna värme, jag lider med er!!

Min äldsta grabb har haft 40 graders feber i 2 dagar o de har ej vart nån hit  i denna värmebölja, mkt mkt gråt =((
    Men de som inte dödar det härdar sägs det =D
    Grattis!! Det va ingen liten kille inte hehe :P Jag har också feber så jag förstår honom...jag gråter också hehe :D
  • Helena Dahl
    Uliise skrev 2010-07-14 10:40:13 följande:
    åh vilken lyx! Majken fattar inte alls hur hon ska göra med nappen, den åker bara ut...
    Det är bara att träna sa dom till mig på rådgivningen :) Nellie gillar den oftast men hon glömmer bort det ibland så då blir hon rasande när man försöker ge henne nappen :P Men det går tillslut! TÅLAMOD måste man försöka ha med dom små liven har jag märkt :D
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-07-14 10:21:13 följande:
    haha =) först är man hotell.. sen är man restaurang och napp! tur att hon har en annan napp att trösta sig med också ;)
    hehe ja det blir lite jobbigt om jag ska vara napp hela dagarna :P
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-07-21 08:32:16 följande:
    Tjejer, när ska vi träffas egentligen? ser fram mot det massor :D
    Jag är i Karlstad från 1 September igen o frammåt o tar gärna en promenix/fika nånstand.
    Promenad i mariebergsskogen kanske? Fika vet jag inte så många barnvänliga ställen än.
    Eller ni som inte fått era bebisar än vid dentidpunken kanske hellre skippar att promenera? Hoppar direkt på fikat? VAd tror ni? Datum som passar?

kram
    Klart vi ska träffas :) Ni får se till att få dom små liven snart :P Man behöver vänner i samma sits har jag märkt...man blir lätt ensam. Min telefon har typ inte ringt en gång sen hon kom ut...bara i början när alla skulle komma o titta men sen har ingen brytt sig :P MAriebergsskogen är bra..där kan man fika :D
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-07-28 22:32:58 följande:
    Hej! igår 27 juli 15.04 födde jag min lilla Tara :) 51 cm lång och väger 3240.
    nu är lyckan total!!!
    Solig
    Åh grattis ;) Gick allt bra ?
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-08-14 21:08:56 följande:

ciao!

japp allt gick fin fint :)

hon va ute på 4,5 tim. jösses va fort det gick när allt kom igång!

för att göra en lång historia kort så blev jag igångsatt för jag hade öppnat mig 5 cm och hade för mkt fortervatten. Detta kunde tydligen göra att jag inte skulle hinna in o föda på bb om vattnet gick hemma samt att det fanns risk för att den lilla dockan skulle snurra runt eller navelsträngen åka ut i förväg av vattenkaskaderna haha

shit va jobigt det e med värkar men det är så fantastiskt när det väl är klart :)

är upp över öronen förälskad i min lilla Tara och står inte ut att vara skild från henne i många sekunder hihi

den 24e åker vi hem till Karlstad igen så då hoppas jag att nån vill ses en sväng, hur år det för er tjejer?! KOMMER DET NÅGRA BEBISAR SNART?

KRAM

Du hade tur då när det gick så fort :) Jag låg i 35 timmar jag från första värken :P
    Men allt gick bra iallafall :)?  Ammningen går bra ?
    Javisst är det konstigt att man kan tycka om nån så mycket så fort ;) Hjärtat slår på mig när jag håller min bebis...så mycket känslor :) Mys!

Vi får samla ihop alla och ses :)
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-08-23 19:07:40 följande:
    35!!! omg! du är stark kvinna!
    ammningen går bra, det enda är att hon gärna ligger o snuttar på mig, hon har stort sugbehov :)
    konstidt dock att allt känns så naturligt det här med att bli mamma. lill Tara ligger i min famn just nu, har precis ätit o håller på att somna, helt underbart!
    nu när hon sover så mkt så tycker jag mitt liv är mer eller mind´re som innan. hon är enkel att ha med. häromdagen va vi på en tillställning från 12-23! gick jättebra! hur går de för dig?
    hehe ja men jag var rätt slut kan jag lova dig utan sömn och näring :P
    Jag är också en napp ibland men det börjar funka bättre nu kan byta ut mig mot en riktig napp ;)
    Min lilla tjej sover bara på nätterna hon oftast...ända sen början har hon varit vaken så det har varit jobbigt :) Det är först nu hon börjar att somna lite här och där men är extremt lättväckt hemma men inte om man är ute o vandrar :D Dom är lustiga dom små liven men det är hur kul och mysigt som helst :)
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-08-29 15:45:44 följande:
    solblomma skrev 2010-08-24 13:27:07 följande:
    Får nog hoppa promenaden pga magen, men hänger gärna på och tar en fika. Kan från fredag eftermiddag och framåt!
    jag hänger också gärna på =) jag kan typ när som helst =)
    (om jag inte ligger på bb och föder förståss, går ju på övertid nu..)
    Ja ta en promenad vettja :) Ring till mig om du behöver till förlossningen jag kör dig hehe ;D Jag är ändå ute o kör i Karlstad så ofta ;) Tycker du inte att det är tungt o vara ute o vandra nu :)? Jag orkade ju knappt gå på slutet jag.
  • Helena Dahl
    ThereseA skrev 2010-08-23 20:31:23 följande:
    Hittade precis på tråden, har BF nu på torsdag.. Kul att se lite fler Karlstadsbebisar!
    Oh spännande ;) Hoppas bebis kommer snart då ;)
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-08-31 09:17:22 följande:
    16.00 funkar för mig! någon annan?
    Jag följer med om jag hinner fixa barnvagnen...fått punka hehe :P
  • Helena Dahl
    ThereseA skrev 2010-09-01 06:24:29 följande:
    Hm.. Var tog LillinH vägen? Undrar om det blev ett BB-besök för henne, hon har inte skrivit sen i söndags och då låg hon väl på BF+ 5 typ??
    Tror också hon är på bb :) Hoppas!
  • Helena Dahl
    ThereseA skrev 2010-09-06 10:32:05 följande:
    Nu har jag fått min lilla solstråle iaf.. Blev en "liten" pojk på 53 cm som vägde 3700 g..
    Grattis ;) Han var inte så stor ändå :) Min tjej var 51 cm o vägde 3920 hehe och jag gick över 3 dagar bara :P
  • Helena Dahl
    solblomma skrev 2010-09-12 15:38:31 följande:
    Nu har även mitt lilla underverk tittat ut, 2 veckor för tidigt! Det blev en liten Hampus på 3670 g och 51 cm. Underbart mysigt!!!! Solig
    Grattis :)
Svar på tråden karlstad någon ?! :)