• LillinH

karlstad någon ?! :)

solblomma skrev 2010-07-14 23:32:25 följande:
    Nej, att gå i trappor är ingen lek just nu :) Själv känner jag att jag mår bättre av att träna och att jag får mindre ont i rygg/höfter då, så jag ska försöka hålla i så länge jag orkar.

Så du struntade i förlossningsfilmen... Hihi :) Du klarar dig säkert ändå! På ett eller annat sätt måste ju bebisen ut... Så försöker jag tänka iaf! Har egentligen inte tänkt så jättemycket på förlossningen än, men har iaf börjat läsa det kapitlet i gravidboken jag har... :) Vi ska till förlossningen i början av augusti har jag för mig, så då blir det säkert mer verkligt. Har ni tänkt att bo kvar på patienthotellet efter förlossningen? Det tror jag vi vill. Kan vara skönt att vara kvar några nätter och slippa tänka på saker som att laga mat, fixa fika till besökare etc...
    det låter klokt! =) jag är nöjd om jag tar mig ut på en promenad då och då, men samtidigt längtar jag tills i höst då jag ska låsa upp träningskortet igen och sätta igång på allvar =)

ja, jag hoppas jag klarar mig bra utan den där filmen. man förstår ju på ett ungefär hur det ska gå till... ;) jag längtar tills det är dags på samma gång som det känns som en skräckupplevelse :-/ men det vore skönt att ha det gjort snart! och jag vill ju träffa lillan snart!!  =) nja, har inte tänkt på det så mkt, men jag tror jag vill åka hem så snart som möjligt efteråt. om det känns som det tar för mkt energi med besökare så får de väl hålla ut lite och vänta hehe ;)

nuförtiden känns inget bekvämt längre, varken sitta, ligga eller stå? vad ska man ta sig till haha? =)
  • LillinH
    graf skrev 2010-07-16 20:00:46 följande:
    BTW jag har tagit KÖRKORT! tog en intensivkurs, är så glad att hag hann innan bebin kom :D
    så nu ska ja hoppa in i ilen och ta mig en liten tur hihi
    åh grattis!! supermamman! =D
  • LillinH
    graf skrev 2010-07-21 08:29:18 följande:
    haha, supermamman! ja har inte lärt mig flyga, än i af :) he he
    hur är det med dig? gud va ja vill att min kommer ut nu, jag får snart inte plats i min egen kropp känns det som!
    har magen växt ngt? nu på slutet har min blivit större än kurvan, men bm tror det beror på all västska o inte på att det e en jättebebis där inne, får ju hoppas på det...
    det där med flygningen kommer säkert snart, mammor kan väl allt hehe ;)

det är bra för det mesta tack =) men jag kom precis in från en promenad - AJAJAJ! det gör ont att promenera :-/ jag vill oxå att lilla bebben kommer ut nu!! det börjar kännas obekvämt nu. ont här och där, och ingen ställning är skön för ryggen.. imorn ska jag till mn igen, så då får vi se hur kurvan ser ut =)

men du har ju verkligen inte långt kvar nu! =D snart slipper du maggen och allt vatten och får mysa med lilla miraklet istället! håll ut supermama!!
  • LillinH
    graf skrev 2010-07-21 08:32:16 följande:
    Tjejer, när ska vi träffas egentligen? ser fram mot det massor :D
    Jag är i Karlstad från 1 September igen o frammåt o tar gärna en promenix/fika nånstand.
    Promenad i mariebergsskogen kanske? Fika vet jag inte så många barnvänliga ställen än.
    Eller ni som inte fått era bebisar än vid dentidpunken kanske hellre skippar att promenera? Hoppar direkt på fikat? VAd tror ni? Datum som passar?

kram
    ja jag tycker också det vore kul att träffas =D jag kan typ när som helst, är ju bara hemma nu för tiden. eftersom jag har bf 24/8 vet man ju inte alls hur det ser ut i början av september, jag kan ju lika gärna fortfarande vara gravid, om lillan gjort entré då antar jag att det är hon som bestämmer mkt över mitt liv, men jag tycker helt klart vi ska styra upp en träff =)
  • LillinH
    graf skrev 2010-07-28 22:32:58 följande:
    Hej! igår 27 juli 15.04 födde jag min lilla Tara :) 51 cm lång och väger 3240.
    nu är lyckan total!!!
    Solig
    wow!! GRATTIS! va kul! berätta hur det gick! nyfiken ju =) jag har fyra veckor kvar till bf nu... LÄNGTAR efter lilla prinsessan!!
  • LillinH
    solblomma skrev 2010-07-30 09:42:58 följande:
    Nu var det slut med träningen för min del också :) Har börjat få mensvärk, vilket oroar mig lite, och enligt bm är det vila som gäller från och med nu... Vill ju inte att lillen ska pluppa redan 8 veckor för tidigt... Du har inte känt av något liknande?

Håller med om att det mesta känns obekvämt just nu! Att vända sig om i sängen är ju ett helt projekt med alla kuddar som ska vara på rätt ställen ;) Och värre lär det väl bli... Hihi...
    nej jag har inte haft någon mensliknande värk, men nån annan sorts värk som är svår att beskriva, kanske är det foglossning, jag vet inte, men skönt är det inte :-/ var inte orolig, ta det bara riktigt lugnt så går det hur bra som helst tror jag =)

haha ja det blir bara värre och värre... haha =P men snart är det över! tiden går så sjukt fort tycker jag. och trots att jag bara har fyra veckor kvar så känns det fortfarande lika overkligt som i början att det är en bebis därinne! en riktig bebis liksom! helt ofattbart =)
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-07-25 12:55:53 följande:
    Klart vi ska träffas :) Ni får se till att få dom små liven snart :P Man behöver vänner i samma sits har jag märkt...man blir lätt ensam. Min telefon har typ inte ringt en gång sen hon kom ut...bara i början när alla skulle komma o titta men sen har ingen brytt sig :P MAriebergsskogen är bra..där kan man fika :D
    tråkigt att det blir så :-/ men fika i mariebergsskogen med nyblivna mammor låter ju toppen =)
  • LillinH
    solblomma skrev 2010-08-03 22:00:21 följande:
    Har nu dragit ner på tempot rejält och "mensvärken" har gett sig. Skönt! Det är säkert förvärkar och förhoppningsvis inget att oroa sig för.

Ja, visst går tiden sjukt fort! Veckorna bara rullar på, tycker jag. Känns verkligen märkligt att det är en liten människa där inne i magen som ska ut! Otroligt! Man funderar så på hur han/hon ser ut, eller hur?!

Hur går det för dig med bebisförberedelserna? Börjar du/ni bli klara med alla inköp?
    skönt att den gett med sig! =) du får fortsätta ta det lugnt och vara rädd om er =)

ja, jag är oxå så nyfiken på hur det lilla pyret kommer se ut! det ska bli så spännande att se vilka drag hon får från mig och vilka från sin pappa, och vilka egenskaper.

nje, jag känner mig inte riktigt klar med bebisförberedelserna, tänka köpa lite smågrejer, typ tvättlappar, babyolja, amningsbh osv... alla de större inköpen som säng, bilbarnstol, barnvagn och sånt är klart iaf. hur går det för dig? är du redo att få hem en liten minimännsika? =)
  • LillinH
    solblomma skrev 2010-08-18 22:11:09 följande:
    Ja, verkligen skönt att mensvärken gett med sig. Nu har jag tyvärr fått graviditetsklåda och håller på att bli tokig... Har haft det i 3 dagar hittills och det kliar verkligen överallt, men värst under händer och fötter. Är extremt svårt att somna ifrån klådan på natten, så börjar bli rejält trött nu :( Hur går det för dig så här i slutet av graviditeten?

Vi har nog gjort de flesta inköp nu iaf, bara någon småsak kvar. Sedan får man ju också börja fundera på vad man ska packa ner i den berömda väskan. Har du något tips?
    ånej, så besvärligt :-7 jag hade det oxå, men det försvann efter en vecka typ. det kliade som sjutton på armarna och benen haha, va konstigt det kan bli :-/
    det går bra för mig, den här sista tiden har jag mått som bäst faktiskt, och rädslan för förlossningen har släppt ganska mkt, jag ser fram emot den, den får gärna börja när som helst! ska bli så spännande!

nje, jag funderar själv på vad jag ska packa i den där väskan haha =) men jag måste verkligen ta tag i saken snart eftersom BF är nu på tisdag, så det kan ju hända grejer när som helst nu. en kompis tipsade mig om att ta med dextrosol (druvsockertabletter) för lite snabb extra energi, så man kanske skulle testa det.

idag fick jag en bärsele i present =) hoppas hon kommer att gilla att sitta i den, verkar ju praktiskt =)
  • LillinH
    graf skrev 2010-08-14 21:08:56 följande:

ciao!

japp allt gick fin fint :)

hon va ute på 4,5 tim. jösses va fort det gick när allt kom igång!

för att göra en lång historia kort så blev jag igångsatt för jag hade öppnat mig 5 cm och hade för mkt fortervatten. Detta kunde tydligen göra att jag inte skulle hinna in o föda på bb om vattnet gick hemma samt att det fanns risk för att den lilla dockan skulle snurra runt eller navelsträngen åka ut i förväg av vattenkaskaderna haha

shit va jobigt det e med värkar men det är så fantastiskt när det väl är klart :)

är upp över öronen förälskad i min lilla Tara och står inte ut att vara skild från henne i många sekunder hihi

den 24e åker vi hem till Karlstad igen så då hoppas jag att nån vill ses en sväng, hur år det för er tjejer?! KOMMER DET NÅGRA BEBISAR SNART?

KRAM

så skönt att det gick så fort! =)

JA! snart kommer min bebis!! BF är nu på tisdag, den 24/8 =D så jag hoppas att det verkligen händer snart så jag slipper gå över tiden och vara otålig =)
  • LillinH
    solblomma skrev 2010-08-23 22:06:48 följande:
    Vad skönt för dig att klådan var övergående! Själv tror jag att jag håller på att bli galen snart, speciellt när det kliar på nätterna... Hoppas verkligen att det ger sig snart, så att man kan må bra de här sista veckorna.

Var på förlossningsvisningen idag iaf och nu känns det verkligen att det närmar sig. Längtar så efter att få se den lille plutten! Hoppas allt går bra för dig när det väl sätter igång :)

Bra tips med druvsockret! Man kan ju verkligen behöva lite extra energi... :P Själv ska jag packa väskan i helgen tänkte jag.

Ja, en bärsele är nog praktiskt att ha. Själv har jag köpt en bärsjal av en kompis,men vi får se om man får någon nytta av den. Verkar lite bökigt, tycker jag, men en del använder sådana mycket.

Lycka till om förlossningen drar igång! :)
    stackare! hur går det med klådan? dricker du ordentligt? läste nånstans att det kan vara vätskebrist oxå. hoppas det går över snart, man kan bli tokig för mindre ;)

jag var oxå på förlossningsvisningen då! det var bra info tycker jag, nu har man en bra bild av vad som händer när man är där och hur det ser ut. jag hade bf i tisdags, men hon har inte kommit ut ännu så jag hoppas verkligen att jag mycket snart får åka till förlossningen igen, på riktigt!! =) orkar inte vänta mer!

har du packat väskan? =) jag har gjort det, men svårt tycker jag! det får bli som det blir.
  • LillinH
    ThereseA skrev 2010-08-23 20:31:23 följande:
    Hittade precis på tråden, har BF nu på torsdag.. Kul att se lite fler Karlstadsbebisar!
    va kul! =) har det hänt något ännu? jag hade bf i tisdags, men min bebis ligger kvar i magen och lurar...
  • LillinH
    graf skrev 2010-08-23 23:27:37 följande:
    jag tar gärna en fika o promenad. kan vilken dag som helst efter imorgon! nån mer?
    solblomma skrev 2010-08-24 13:27:07 följande:
    Får nog hoppa promenaden pga magen, men hänger gärna på och tar en fika. Kan från fredag eftermiddag och framåt!
    jag hänger också gärna på =) jag kan typ när som helst =)
    (om jag inte ligger på bb och föder förståss, går ju på övertid nu..)
  • LillinH

ÅNEJ!!! Jag missade träffen! *snyft* Gu va trist! Vilka var där? Vi måste ordna en igen, jag har helt enkelt missat att kolla in här på några dagar, jag går och DEPPAR över att bebben aldrig vill komma ut!! =( Nu är det typ BF+9 eller +10 eller +675 eller inte vet jag =(

• LillinH
    ThereseA skrev 2010-09-02 13:57:18 följande:
    jag tycker att du och jag kan planera en egen träff! Vad sägs om att träffas på BB? Typ i natt, eller i morgon eller så?? Tycker jag att det låter som en bra plan iaf! Solig
    absolut! =) vore kanon! vi kanske snart möts där med värkar i korridoren på bb ;D
  • LillinH
    graf skrev 2010-09-01 19:45:53 följande:
    tack för idag, riktigt trevligt till ja skulle åka:

DRAMA! Bilen låste sig själv men allt i väska, vagn, nycklar, mobil o framför allt:l TARA i!!! Skräck!
    Tusen tack till bussgubben och de trevliga damerna som höll mig lugn och hjälpte till med mobiler o likn till vi fick tag i Patrik som fick ta taxi o komma med nyckel. fn ta Volvo! Ha ALLTID nycklarna i nycklarn i fickan Jeanette!
    shit va hemskt d va,
    visste jag inte ens att det kunde hända! tänkte på allt man läst om barn som dör av varma bilar o allt möjligt!
    men de sluta bra :)
    scary! :-/ och vi som bara har en endaste bilnyckel. kanske man borde ta tag i saken och kopiera den så det finns reserv! skönt att det gick bra iaf =)
  • LillinH
    ThereseA skrev 2010-09-02 17:29:32 följande:
    Haha! Vi får ha en nejlika i kragen på sjukhuskläderna så vi känner igen varandra!
    ja, så får vi försöka tajma värkarna så vi kan ta en fika emellan hehe =D
    ..men tyvärr känner jag ingenting ännu, inget tecken alls på förlossningsdax.. gör du?
    nu ska jag baka en kladdkaka som tröst..
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-08-29 18:25:46 följande:
    Ja ta en promenad vettja :) Ring till mig om du behöver till förlossningen jag kör dig hehe ;D Jag är ändå ute o kör i Karlstad så ofta ;) Tycker du inte att det är tungt o vara ute o vandra nu :)? Jag orkade ju knappt gå på slutet jag.
    hehe tack, det ska jag komma ihåg ;) nje, det går ganska bra att promenera, men nu de senaste dagarna har jag tagit det lite lugnare och försöker samla energi istället för att göra av med den, blir så trött när jag varit ute och "sportat" ;)
  • LillinH
    ThereseA skrev 2010-09-02 17:52:28 följande:
    Nope, känner ingenting.. Så vi kanske får vänta till i morgon då, annars säger det bara pang bom tjoff helt plötsligt, det vet man ju inte heller..
    Om du ser nån som går runt med stor mage och har ont sen när du väl åker in så vet du att det kan vara jag, för det är nog en rätt bra beskrivning på hur jag kommer att se ut då tror jag Gravid. Eller så går jag runt och mumlar på dalmål..
    u never know.... ;)
    fräsigt!! jag är precis likadan - stor mage, har ont, och mumlar på dalmål!
  • LillinH

GRATTIS Therese!! Här händer fortfarande INGENTING! =(

Svar på tråden karlstad någon ?! :)