Inlägg från: mage06 |Visa alla inlägg
  • mage06

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Tack Stina för ny fin tråd, kaffe och kaka

Jag suktar efter våren i bloggen. Trots att det är så mycket snö ute och fortsätter att singla... så har jag lite vårkänslor idag. Fåglarna sjunger och solen känns närmre...det tar sig!

Vårkram till alla idag tycker jag!

www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06
    Bellevue skrev 2010-02-11 10:26:12 följande:
    Om man har en smaaaaal korridor, vad ska man då sätta upp för tapeter för att den ska se bredare ut?
    Rutiga Det är fint att göra ett "collage" av småspeglar på en långvägg. Ta tex en massa olika ramar i olika storlekar och form, du hittar på loppisar eller vad du gillar, gå till glasmästaren och få speglar ditsatta. Jättefint och reflekterar ljuset så det känns bredare. Panel en bit upp eller två färger, en ovanför och en nedanför en list kan också bredda

Hur har du det?
  • mage06

Nu frågar jag i båda trådarna utan att ha forskat närmre i saken...Jag skall hjälpa en kompis att starta en blogg från min dator. Kan jag göra det från mitt googlekonto och sen överföra bloggen till hennes konto? Eller skall jag registrera ett konto till henne härifrån och skapa bloggen därifrån? Duuh, känns lite tomt mellan öronen idag{#lang_emotions_undecided}

• mage06
    TessanE skrev 2010-02-11 12:42:45 följande:
    Jag tror du ska starta ett helt nytt konto!! Jag ska måla sovrum och inreda i helgen. Nån som har nåt bra tips på detaljer? Skicka gärna blogglänkar! =) Tack
    Mmm, jag borde nog det...det känns som det självklara egentligen{#lang_emotions_cool}

Vad är det för sovrum? Stil? Vad tänker du på för typ av detaljer? Kuddar och plädar, prydnadssaker...?
  • mage06
    Bellevue skrev 2010-02-11 13:36:34 följande:
    Menar du allvar med rutiga? Tycker det är häftigt med såna tapeter. Smart med speglar....ska kolla på det. Panel tror jag inte blir bra då det är en bunt dörrar.... Jo, det är bra! Tack för omtanken Jag äter antideppisar igen, inte mer än 10 mg men det gör skillnad. Hoppas du har det bra också! Kram
    Klart att jag menar allvar Rutigt kan ju se ut på många olika sätt, jag menar något diskret. Skönt att du har det bättre och att du hittat en dos som passar dig{#lang_emotions_sunny}
  • mage06

Nej men fy, inte mer kräksjuka nu! Krya på liten!

TessanE: Åh, jag tycker att det är svårt när jag inte har någon bild framför mig. Men med en vit grund så kan du ju göra massor sen. Byta kuddar och plädar efter årstid. Tex pasteller vår och sommar och mer jordfärger höst och vinter... Små stilleben på byrå och i fönster med glas, ljusstakar och/eller fotografier ger också en personlig känsla tycker jag Väggord kan vara fint men personligen är jag mätt på dem...skall det vara något så ta en strof ur en sång som betyder något för er eller ett citat från en bok eller film. Bara det är personligt tycker jag i alla fall Lycka till!

Jag ligger raklång på soffan med datorn på magen medans våra danska gäster (mannens bror med flickvän) bakar i köket och lyssnar på dansk musik, hahaha. Jag är supertrött! Först gick jag en powerwalk och sen var vi och åkte långfärdsskridskor i blåsten. Hårt i motvinden, härligt i medvinden

Jag har lite nytt i bloggen

• mage06
    rednose skrev 2010-02-12 21:29:53 följande:
    nån som säljer ett gammalt klädskåp, gärna med en låda i botten och ej högre än 185cm inte heler bredare än 110cm. :) vitt eller avlutat som man kan piffa själv... blocket verkar ha torka
    Tyvärr, det är nog bara att ha is i magen och gå in OFTA på Blocket... Lycka till!

Ari: Men gaaah vilka saftskallar! Tur att det är dem som skall göra om!

Mannen är med sin bror, svägerska och båda barnen i badhuset. Själv har jag bikinifobi just nu, ytligt men sant...

Nytt men ganska ointressant i bloggen, eller är det kanske ointressant men nytt fin trappa men futtig bloggerska
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-02-16 08:43:31 följande:
    Heeej tjejjer.. Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/prod... Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?
    Jättefin tapet! Var skulle ni ha den?
    Amelié77 skrev 2010-02-16 11:40:00 följande:
    Lööövli tapet! Jag vill också våga ha en sån tapet ju!
    Haha, våga, våga!
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 11:11:15 följande:
    Oj ställde en fråga i förra tråden innan jag såg att ni uppgraderat er... Vill bara hoppa in och ställa en fråga. Vi bor i ett nybyggt hus från 2007. Dvs allt är spikrakt och ordentligt. Men jag vill gärna ha det lite shabby chic i stilen och tycker det är svårt att få till när allt är så korrekt, ingenting är snett och vint och charmigt på det sättet. Har ni några tips på vad jag kan göra? Eller räcker det att fylla huset med shabby chic-inredning så kommer det få den känslan i alla fall?
    Oh, jag tycker det låter lite drastiskt att fylla huset med shabby chic inredning *hihi*. Men visst kan du alltid mjuka upp en annars strikt bostad med tyger, kuddar, plädar, fotografier och små stilleben. Känner du till den här sidan?: svenskainredningsbloggar.blogspot.com/
    Ägna några timmar (veckor, månader ) åt att titta runt hos alla duktiga bloggare och inspireras så skall du säker hitta din stil. Det tycker nämligen jag är viktigast att man får in personlighet och inte bara går ut och "köper sig" en stil. Vad har ni för intressen tex? Försök få in accessoarer kring det eller resor ni gjort tex... Tycker jag Lycka till!
  • mage06

Hej på er!

Superkex: jag har sett "efterlysningar" efter dig så jag vet att du är saknad Tror inte att vi "setts" dock Hej & välkommen tillbaka i alla fall! Grattis till bebisen i magen!

Miss Goldie: Men du behöver väl inte länka? Det beror på hur många lotter du vill ha

Pjuh, jag har dammsugit och torkat golv. Kunde inte förstå hur det kunde vara så dammigt redan, jag som precis har dammat och moppat...så kom jag på att det var i söndags Herregud vad tiden går! Och vilken gris jag är Dottern har varit hemma och sjuk hela veckan men ändå farit runt som ett skållat troll. Inte konstigt att det blir dammigt

Jag visar lite småsaker i bloggen idag

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14