Inlägg från: mage06 |Visa alla inlägg
  • mage06

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Pums skrev 2010-02-19 14:02:05 följande:
    Tänk jag har sålt på loppis och på Blocket men aldrig hållt på med Tradera, inte blivit av bara. Men nu kollar jag lite om det fungerar att sälja kläder där. Har lite märkeskläder som jag ändå inte använder och jag är på rensningshumör. Tänkte prova Tradera. Vad tror ni? Finns det marknad för begagnade kläder där eller blir det bara 10 kronors summor?
    Ibland går det nästan pinsamt bra och ibland inte alls med Tradera. Min erfarenhet är att om det inte är typ Odd Molly eller Polarn och Pyretoveraller så är det dumt att lägga ut auktioner för 1 kr. De flesta har lärt sig att det är smartast att vänta till sista sekunden med att buda (förutom första budet då som är nödvändigt för att säljaren inte skall ta bort sin auktion ).

Jag lägger ut kläderna till det jag lägst kan tänka mig att få. Det dröjer längre innan folk budar men sista dagarna brukar det gå bra ändå. Rubriktext är a och o! Använd Traderas pro-lister så går det fortare.

Suck, nu påminde du mig om de kassar med kläder jag har i garderoben som jag lovat mannen att sälja Jag är en hopplös Tradera-nörd nu när jag är sjukskriven och har PÅ TOK för mycket kläder till barnen
  • mage06
    Pums skrev 2010-02-19 14:57:30 följande:
    Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet. Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg. Så jag har för närvarande noll i inkomst. Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet. Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar.... Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
    Nee, jag tycker inte att man skall ha dåligt samvete för att man säljer! Då skall man väl också ha dåligt samvete om man köper något dyrt och onödigt istället för att skänka bort de pengarna?!  För det första så kommer kläderna ofta folk till gagn som tex inte har råd att köpa en helt ny Polarn overall. För det andra så gillar jag hela idén med att återanvända. Jag tror (och vet ), att det inte bara är folk som är i behov av pengar som säljer och köper på Tradera. Det finns flera sätt att idka välgörenhet på. Efter att det varit många "inbrott" i insamlingsbehållare för kläder, skänker jag inte heller på det viset. Sen har vänner och syskonbarn fått en hel del under åren också.
  • mage06

Har läst tillbaka lite...

Bellevue: Ja men fy så obehagligt! Be honom slänga pengarna efter dem om det skulle hända igen...inte värt att göra motstånd för *ryser*. Skönt att han verkar ta det bra.

marjas: Varmt välkommen!

Åh, jag vill också ha såna där trappbekymmer som ni har *fniss*. Är sååå trött på att betala hutlöst med hyra utan att få något igen Det här är vår fastighetsfirmas "gräddhylla" & de är sååå stolta för det är ju nybyggt...Mmm, det var det -92 ja!

Kanske dags att byta jobb för de små damerna på fastighetskontoret... Köket är en mardröm och golven ännu värre! Ni vet hur golven brukar se ut på akutmottagningar? Så...fast matta och slitna. Beigespräckligt är inte min favvo...

Så vill de att man målar neutralt om man målar Eeh, kändes den beigespräckliga neutral -92 eller? Vi har lagt nytt golv i köket, haft sisal i hallen och nu har jag hittat et billigt trägolv på blocket som jag funderar på att åka och bryta upp och lägga in i tjejernas rum... Vad tror ni, kan man lägga in ett brädgolv och bara klämma fast det under golvlister{#lang_emotions_undecided}

• mage06
    Hannnas skrev 2010-02-23 16:47:35 följande:
    Mage... jag tror absolut man kan klämma in det OM det inte är för tjockt... det golv vi har lagt är 3cm tjockt... har en massa kvm kvar som vi får sälja på blocket eller hur vi nu ska göra... Hmm har ju inte såå mkt kvar iof men till ett mindre utrymme som kan golvas... skitbra golv... men vart ska man sälja det? idéer?? blocket eller annat?? tradera tror jag inte på....
    {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_innocent}
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-02-23 16:47:35 följande:
    Mage... jag tror absolut man kan klämma in det OM det inte är för tjockt... det golv vi har lagt är 3cm tjockt... har en massa kvm kvar som vi får sälja på blocket eller hur vi nu ska göra... Hmm har ju inte såå mkt kvar iof men till ett mindre utrymme som kan golvas... skitbra golv... men vart ska man sälja det? idéer?? blocket eller annat?? tradera tror jag inte på....
    Mmm, vi har bara knappt 2 cm under dörren... Skulle så gärna vilja hänga om dörren så den gick ut i vardagsrummet istället. Den skulle då täcka en väggstump som inte kan användas till något. Det är nämligen vilt irriterande då tjejernas rum är långsmalt, som en veranda med fönster åt tre håll. Någon har inte tänkt klart och hängt dörren så den öppnas in i ett redan ganska litet rum... Märks det att jag är frustrerad idag?

Kan man hänga om en dörr...det måste man väl kunna{#lang_emotions_undecided}
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-02-23 16:55:38 följande:
    Mhmm, jag är kanske lite korkad nu men...då gör man ett nytt dörrfoder...eller{#lang_emotions_embarassed} Får prata med bovärden i morgon även om jag helst har så lite som möjligt att göra med dem.

Frågade om vi fick slänga en garderob utan sockel, med ett stort hål i ena sidan (har väl suttit ihop med en annan en gång) samt att bakstycket håller på att ramla ur. Näää, inte kasta, det får ni INTE! Nej, ni skall få behålla ert gamla skit, bara det att vi skall förvara det{#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14