Fru KM skrev 2010-07-07 10:12:51 följande:
Hej på er alla!
det var ett tag sedan man kikade in här. Ni vet hur livet kan vara ibland, tiden räcker helt enkelt inte alltid till.
Vi har köpt hus. Så oerhört lyckliga och glada. Gick riktigt fort men när allt känns så rätt så...Flyttar in i september, ni anar inte vad vi längtar. Några få bilder på huset finns här,
fruinredning.blogspot.com/search/label/Huset. å vad kul det ska bli att få renovera och inreda ett helt hus, jag som nu övat på våran lilla 2a ett tag

. Har massa tankar, planer och funderingar men det är en särskild sak jag skulle vilja fråga er.
Vet ni hur det funkar att ha pärlspont istället för kakel? Alltså bakom spis mm...Använder man nån speciell färg för att skydda. Köket är nämligen det vi måste ta tag i först och jag hittar INGA kakel jag vill ha och har sett follk som har pärlspont i stället men fattar inte riktigt hur det funkar och om det är så bra. Hjälp!!!!
Trevlig sommar.
Kram på er
Hej!
Jag vet inte hur det funkar med pärlspont (min man säger att ska man ha sånt måste den lackas väldigt bra) men vi hittade inte heller nå bra kakel att ha i vårat kök så vi har en pulverlackad plåt (i högblank vit) istället (min man jobbar som plåtslagare och gjorde den själv). Inga skarver, enkel att hålla ren och så är den framförallt VIT. Funkar som whiteboard och magnettavla oxå om man vill (jag har en del handskrivna recept som jag brukar sätta upp med magnet så jag ser när jag lagar mat/bakar istället för att ha den liggandes på bänken). Ja ett alternativ iallafall.
Lycka till!