Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Tack Stina för en ny tråd. Gillar inte kaffe så jag tar gärna lite te till kakan. {#lang_emotions_wink} {#lang_emotions_flower}

Mage06. Så mysig vårbild du visar. hade inte tackat nej till att vara där nu. (med stina te) {#lang_emotions_laughing}

MissGoldie: Underbart fint golv. Längtar till vi får se det på plats. Våran förra skrivare var kass från början och som eran så vrider den pappret så vi tröttnade. Den vi köpt nu var billig och när jag kollar noga så ser den vit ut på bilden men jag trodde den var silverfärgad... {#lang_emotions_surprised} Men inte blev jag ledsen för det. Vet inte hur den fungerar än för sonen installerade den i går och jag hann inte greja med den i går. En Canon är det vi köpt så jag hoppas den är bra.
     http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare/PIXMAMP270/canon-pixma-mp270 

• Mettan69

Blev väckt kl tre i natt av att Sixten hulkade och jag hann nästan hämta en spann innan det kom... Nu ligger han i soffan vit som ett lakan och kollar på tv. Kunnat ta en tugga av en macka och den är kvar i magen än. {#lang_emotions_laughing}

Skulle passat svägerskans pojk i em/natt men det blir nog inställt. 2.5 år och full av fart. Sixten är jättebesviken för att han inte får komma...{#lang_emotions_frown}

Eftersom jag ändå är hemma i dg så tänkte jag köra stenhårt med tvättmaskinen i dag...{#lang_emotions_tongue_out}

• Mettan69

Hej alla flickor.

Vilken helg vi har haft. Känns som man inte gjort annat än skottat snö. vi flyttade även alla snövallar  till vår gräsmatta så Sixten och kompisar kan leka med dem och vi får plats att ta oss fram. Gissa om de har haft kul med gångar och kullar överallt. {#lang_emotions_cool}

Kul att se många "gamla" ansikten igen. {#lang_emotions_kiss}

• Mettan69

MissGoldie. Tyckte den blommiga var hur gullig som helst. Den hade jag satsat på för det känns som om du kan ha den längre också. {#lang_emotions_sunny}

• Mettan69

I går när jag kom hem från jobbet så hade snön töat lite vid syrenhäcken och där stack några snödroppar upp. Så glad jag blev. Våren är på väg. Jipiie. {#lang_emotions_heart}

• Mettan69

I helgen hade jag premiär för att hänga ut tvätten. Visserligen bara en omgång med lakan men oj vad gott det var att lägga sig i går. Finns ingen doft som slår det...{#lang_emotions_heart}

• Mettan69
    Amelié77 skrev 2010-03-16 13:43:18 följande:
    Jag har köpt ett leksakskök åt Agnes som är träfärgat och mörkblått och rött. Det ska förstås målas om Men hur ska jag göra...måste man slipa bort all färg eller får det lämna kvar av det blåa och röda under? Min mamma hade frågat en målare och han hade bara sagt att vi skulle tvätta med typ målartvätt och sen måla, men det kan väl inte funka utan att slipa eller...?
    Om underlaget/färgen är hel under så räcker det med att tvätta det med målartvätt innan man målar det.

Det har jag gjort på vissa möbler och det har fungerat bra och hållt bra efteråt.
  • Mettan69

Kul med en blogg till. Men lova att du skriver här som de andra flickorna när du gör ett nytt inlägg. {#lang_emotions_wink} Är så bra när de gör det så missar man inte missar något roligt... {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14