Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Även jag skall börja måla igen. Skönt att få tillbaka inspiration. Två dörrar och två luckor till husvagnen som skall bi vita. Sen så är det bara tre luckor kvar men de får jag måla på plats i vagnen. De går inte att få loss.  {#lang_emotions_yell} Sen är alla luckor vita med metallknoppar iställer för bruna med stora brungula knoppar {#lang_emotions_sunny}

Önskar er alla en riktigt Glad Påsk. {#lang_emotions_heart}

• Mettan69

Det märks att det är vår. Aktiviteterna här inne minskar markant. Men det är ju bara ett sundhetstecken. Inte vill man sitta inne vid datorn när det äntligen går att vara ute i trädgården. {#lang_emotions_sunny}

Min 14-åring ville prompt ha fram studsmattan i går så då fick han och en kompis bära ner alla delar från vinden och hjälpa mig att sätta ihop den. Det tog en timme men det tyckte de att det var värt... {#lang_emotions_tongue_out}

• Mettan69
    Amelié77 skrev 2010-04-20 13:16:05 följande:
    Hej på er! Ska läsa tillbaka i tråden om en stund, men jag kan berätta att bloggen är uppdaterad med vad som hänt den senaste tiden lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Åh så kul att ni äntligen är på plats. Men oj vilken otur med sjukdomar och ryggont. Snacka om dålig tajming. Men det är ju bakom er nu. Ser fram emot bilder från erat nya hem. {#lang_emotions_laughing}
  • Mettan69

Mage06: Den tavlan hade jag inte tackat nej till. Krya på dig.{#lang_emotions_heart}

Annis76: Gud vad jobbigt med magsjuka. Extra tråkigt med tanke på vädret. Varför kan det inte regna när man tvingas vara sjuk. {#lang_emotions_yell} Hoppas du mår bättre nu.

Hannnah: väntar ivrigt på att det skall bli kväll {#lang_emotions_innocent}

Vi har varit i Varberg och satt upp förtält till husvagnen och hjälp svägerskan och svågern med deras nya förtält och lagt nytt golv hos dem. Snacka om att man har ont i kroppen nu. Men solen sken och värmde underbart gott och barnen var ute hela dagarna och lekte. Underbart {#lang_emotions_sunny}

• Mettan69

Jag är lat av mig så jag tycker det är jättebra när folk länkar till sin blogg när de har något nytt. {#lang_emotions_tongue_out} På det sättet behöver inte jag leta upp nya upplag och gå igenom en massa intressanta bloggar som inte har uppdaterat sina bloggar. Och att det är mest sådant just nu tror jag beror på att det inte kommer så mycket inlägg just nu. Alla längtar ut och har inte tid att sitta vid datorn som tidigare. När konverationen är i gång här inne som vanligt så syns det inte lika mycket med bara en blänkare om nya blogginlägg. Så jag vore jättetacksam om ni fortsatte blänka till här inne när ni har något nytt i era bloggar. {#lang_emotions_wink}

• Mettan69

Jag längtar efter att frosten skall släppa taget så jag kan plantera ut mina pelargoner. Har fem stycken som jag övervintrat i pannrummet och de växer för fullt  just nu, tom börjat blomma. Vill köpa mer sommarblommor och plantera överallt men det är ju för kallt än. {#lang_emotions_yell} 

I kväll så skall jag på klassåterträff. 10 år sedan senaste träffen var och den var riktigt kul men det verkar inte som det är lika stor uppslutning denna gången. Men det blir nog kul ändå... {#lang_emotions_cheers}

Hannnah. Håller tummarna åt dig att vädret är fint i morgon. Är det i hemtrakterna eller vid kusten de skall vara. (tänkte på vädret) Låter jättemysigt om vädret är med dem. {#lang_emotions_heart}

• Mettan69

Åh vilken ljuvlig helg det har varit. Sol sol och åter sol. Solig Varit hemma och grejat i trädgården så nu känner jag att jag är i kapp... Det gäller även all tvätt. Helt rent i tvättstugan. Drömmer. Så nu gör det inget att det kommer lite regn. Bara det inte håller i sig så länge som de sagt. Rynkar på näsan Nä nu börjar ju sommarloven snart för alla barn så då vill vi ha tillbaka solen igen. Cool

• Mettan69

Just  nu så ligger allt vad inredning och renovering av hus nere. Minsta lilla sol och man är ute. Regnar det så sitter jag med en bok i handen och tjurar över solen frånvaro. Obestämd 

Musli. Åh så kul det låter, spännande.Vilken tur att komma över ett hus så nära dina föräldrar. Ser fram emot bilder. Skål

• Mettan69

Hej flickor.

Har inte varit inne på hela semestern utan varit helt datorfri då. Skönt men nu så är semestern slut och på måndag så börjar jobbet och vardagen igen... Haft en varm och solig semester så jag kan inte klaga.

I veckan fick även maken ett nytt jobb Solig vilket är underbart eftersom han varit varslad sen januari förra året. Han har kunnat vara kvar eftersom det funnits jobb till han men det börjar tryta så vi har inte vetat om han har jobb en eller två månader till när han kommer tillbaka efter semestern. Men nu så börjar han sitt nya jobb i september...

Ett bonus är att han skall börja jobba på Svanefors. Skrattande Hoppas de anställda där får bra procent på sakerna. Då skall här köpas gardiner och kuddar. Tungan ute

• Mettan69

Jag har två helger kvar av husvagnssäsongen sen så kan jag börja kura hemma igen. Känner att det skall bli mysigt igen.

Skall måla väggarna i trappen vita. Just nu är där mörkgröna stråtapeter. Kräks Ville vänta tills vi vet vad vi skall ha där men känner att jag orkar inte med den äckliga färgen mer. Lite vi färg och livet blir mycket roligare. Flört

Har även några köksluckor kvar att måla. Att det skall dra ut så på tiden. Förarbetet är så tråkigt. Men det blir ju såååå mycket bättre när de blir vita. Kommer gräma mig när de väl är klara att jag inte gjort det tidigare. Tungan ute

De två jobben har jag bestämt skall ske under hösten. Sen så får man se vad som händer för övrigt. Skrattande

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14