Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej,

Detta är nog en tråd för mig. Vårt hem blir vitare och vitare

• Duntoffla
    luspudel skrev 2010-11-19 10:59:16 följande:
    Samma här. Kan bero på att jag nyligen,, efter år av övertalning, (han gillar mordern, högblank stil....)han fått honom att förstå att det är snyggt. Jag smyger in mer och mer i huset, gör man det i rätt tempo märks det inte så drastiskt...
    Precis. Min sambo gillar 50-talssaker så det är ju en viss skillnad. Själv är jag inte så mycket för mycket prylar och är mer inne på "rått" vitt och inte lika mycket schabby chic.
  • Duntoffla
    Hannnas skrev 2010-11-19 17:56:45 följande:
    Duntoffla... long time no se!!! KUL, välkommen i tråden

Själv har jag blivit med "rosetta" ikväll... kärlek och nu är julen igångkickad för vem kan motstå att tända skönheten när man väl har den inne  
    Tack! Ja, det var inte igår Hur är det med dig?

Rosetta? Vad är det?
  • Duntoffla
    Hallon4 skrev 2010-11-24 17:28:31 följande:
    Jag går och tänker på en sak och behöver råd.....
    Vi har ett vitrinskåp i körsbär från 90-talet. Det ser ut som ett burspråk i formen med skåp under. Från början var det en tv bänk som hörde till men som inte finns längre.
    Jag gillar inte det här skåpet som ni förstår! Jag vill ha ett fint vitt men just nu har vi inga pengar.

Tror ni att man kan måla ett sånt vitt? byta handtag för att få det att se mer lantligt ut?
    Går det, eller är skåpet helt fel stil för att göras om???
    Det blir nog lite arbete förstås men om det kan fungera så är det värt det.
    Men om ni tror att det inte alls blir bra så säg det!

Hjälp mig ni som är vana hemmafixare och kan lite om inredning.
    Nu är inte jag något proffs men jag tror definitivt att det går att få snyggt och mer "lantligt".
  • Duntoffla
    Hallon- Tyvärr är jag nog benägen att hålla med Hannnnah och Stargirl ang skåpet. Anledningen är snarare att det är för kantigt än själva färgen. Trodde det var mer likt det jag visare. Men vem vet, det kanske funkar?
  • Duntoffla
    marjas skrev 2010-11-28 22:23:16 följande:
    Jättefint skåp! Vi har köpt ett klädskåp från IKEA och idag köpte jag nya knoppar till, vita med rosa prickar av porslin. Nu ska bara rummet bli klart så vi får montera upp skåpet någon gång. :)
    Tack! Vilket skåp blev det från IKEA? Och var köpte du knopparna? Det är något sådant jag är ute efter till det här skåpet. Antingen rosa med vita prickar, vita eller vita med rosa prickar/ränder.
  • Duntoffla
    nemo08 skrev 2010-11-30 07:37:09 följande:

Duntoffla; vilket härligt skåp så fint!! Till barnrummet? Skulle vilja ha nått skåp som linneskåp, men har inte hittat något som passa än..

Är förresten så himla glad och måste bara berätta/skriva av mig nånstans; har blivit kontaktad av en tidning/journalist som är intresserad av att göra en liten artikel/reportage hemma hos oss! Handlar om en före-efter förvandling och jag vet inte, det kanske är hemligt, och inget är väl helt hundra än men blev bara så glad att nån skulle vara intresserad när det finns såå många andra fina hem därute!!

Ja, det vare tänkt till barnrum men det är himla stort så vi får se.

Vad roligt att ni blivit tillfrågade om ett reportage. Grattis!
  • Duntoffla
    Hannnas skrev 2010-11-30 10:24:38 följande:
    Duntoffla... underbart fint skåp!!

Carmen... jag har hissgardiner i köket, gömt inuti smygarna... sen har jag knytisar i sovrummet och spetsgardinger i v-rum... o lite andra gardiner som ska bytas ut där... har endel rum (8 rok) så allt är inte klart än o det är måånga fönster överallt...

Nemo... så himla skoj måste man ju få läsa sen ju

Själv har jag målat lite det sista jag med... målat ett vitrinskåp med välvd topp så att säga, o massa sprjöjs (fyy för att måla dem, in o utsida urk)... klädde insidan av glaset med veckad spets och har hängt upp ett par fina kransar i mjuken på dörrarna blev kanon faktiskt, man kan inte tro hur det såg ut tidigare... galet... 
    Tack! Ska börja måla det ikväll. Sen blir det ett projekt att hitta bra knoppar till då låskonstruktionen är lite speciell. I "värsta" fall målar jag de befintliga knopparna vita.

Låter som ett jättefint skåp du har fått till. Ser fram emot bilder sen
    ninmid skrev 2010-11-30 13:39:55 följande:
    Min "kom ihåg tavla" har kommit, vad tycker ni?

petitfashion.se/2010/11/30/in-my-house
    Jättefin tavla!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14