Inlägg från: Fru KM |Visa alla inlägg
  • Fru KM

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej på er alla godingar.
    Ny här hos er, man får va med va?

Kort presentation, bor i bostadsrätt, en 2a med man och katt. Drömmer om ett gammalt hus på landet att få inreda. Håller just nu på att förvandla våran lilla 2a i stan till en lantlig, shabby chic pärla. Bloggar på http://fruinredning.blogspot.com/ nästan dagligen.

Kram på er!

• Fru KM

Tack sötnosar för ert fina välkomnande{#lang_emotions_laughing}

MissGoldie: Tack{#lang_emotions_smile} Ja det är ektorp vi har i beige. Vi gillar dom och trivs väldigt bra med dom, riktigt sköna att krypa upp i och mysa.

Hannnnah: Bra idé där med att inte ha den framme. Aldrig tänkt tanken ens. Mest för att vi har så trångt i skåpen men då får man ju en ursäkt att städa undan massa skit som ändå inte används. Själv dricker jag aldrig kaffe, bara på helgen när maken ska ha så det är ju dumt att den står framme jämt. En vattenkokare har vi, som den du visar nästan, o den står aldrig framme.

Här snöar det igen idag, våren känns väldigt långt borta nu{#lang_emotions_frown}

• Fru KM

mage06:  Kanna på spisen vore nåt{#lang_emotions_laughing}Kanske skulle nämna det för maken...det där med jalusilucka har jag ofta tänkt på. Vore så praktiskt när man har en liten lägenhet som vi och man har gäster och måste sitta och äta bland disken. Ingen mysig miljö direkt.

• Fru KM

Kikar in en sväng för att önska er alla en härlig söndagskväll{#lang_emotions_smile} Här går dagen åt att städa, laga mat och tvätta, ingen höjdar dag men men.

Second Hand fynd på bloggen....

• Fru KM
    Annis76 skrev 2010-03-01 12:42:12 följande:
    Tack snälla för era tips! Nu hittade jag ett helt gäng fina lampor här www.countrystyle.se/ljuslykta/ Frågan är vilken man ska välja bara... Alltid är det något svårt beslut som ska tas...
    Ojoj vilka underbara lampor, vill ha alla{#lang_emotions_smile}.
  • Fru KM

Ett tag sedan man kika in här. Mycket som händer just nu så man har inte riktigt tid. Vårfixat balkongen idag, bara blommor som fattas nu.

Härligt vårväder idag så nu blir det ut i det fina vädret med maken.
    Lite nya inlägg på blogg sedan sist{#lang_emotions_smile}

• Fru KM
    Stargirl skrev 2010-04-12 12:47:13 följande:
    Kan man måla oljad ek eller oljad trä öht? Ngn som vet? vi har utemöbler som är ngn sorts oljad trä....skitfula men kan jag måla dem så kanske jag slipper köpa nya i år....vill helst inte ha den kostnaden just nu heheheh
    Vi har målat/spraymålat våra gamla utemöbler, 2 stolar och 1 bord. Dom har trä på sittsen och på bordskivan, resten metall, och detta gick superbra. Vi slipade upp ytan med sandpapper först, sedan tvättade vi av möblerna med målartvätt och sen var det bara till att spraya på{#lang_emotions_smile}. Avslutade med ett lager lack så att det skulle bli hållbart.
  • Fru KM

Hej på er alla!

det var ett tag sedan man kikade in här. Ni vet hur livet kan vara ibland, tiden räcker helt enkelt inte alltid till.

Vi har köpt hus. Så oerhört lyckliga och glada. Gick riktigt fort men när allt känns så rätt så...Flyttar in i september, ni anar inte vad vi längtar. Några få bilder på huset finns här, http://fruinredning.blogspot.com/search/label/Huset. å vad kul det ska bli att få renovera och inreda ett helt hus, jag som nu övat på våran lilla 2a ett tagSkrattande. Har massa tankar, planer och funderingar men det är en särskild sak jag skulle vilja fråga er.

Vet ni hur det funkar att ha pärlspont istället för kakel? Alltså bakom spis mm...Använder man nån speciell färg för att skydda. Köket är nämligen det vi måste ta tag i först och jag hittar INGA kakel jag vill ha och har sett follk som har pärlspont i stället men fattar inte riktigt hur det funkar och om det är så bra. Hjälp!!!!

Trevlig sommar.
    Kram på er

• Fru KM

Å tack för svaret:) maken är lite skeptisk men vi får väl se vad jag kan göra åt saken. Vad har ni för kakel bakom spisen?

Vi bor just nu i Skövde men ska flytta till Tibro, om du vet vart d ligger:). Ja d kommer fler bilder senare. Vi föll för huset så fort vi klev innan för dörren. Skulle flyttat i sep men vi kommer få huset i mitten av aug, läääängtar.

• Fru KM
    nica83 skrev 2010-07-29 14:49:37 följande:
    Hejsan!

Brukar följa denna tråd då och då men det var länge sedan jag skrev. Efterlyser någon som har erfarenhet av dessa tallrikar www.rusta.se/tallrik_27_5cm_p80201839.html??

Isf håller de en hyffsad kvalitet eller blir de fula på direkten? Frågade i tråden Vita hem men fick inget napp tänkte därför testa även här.

Såg en bild på tallrikarna i senaste numret av nya underbara tidningen Mat&Vin från Lantliv och fastnade direkt för dem, hoppas de håller kvaliteten någorlunda så jag får åka och köpa dem

Stort tack på förhand!

Hej Nica83!

Jag har faktiskt köpt assietter i denna serien. Hittade massa i fyndavdelningen för 10:- styck så vi köpte på oss 10 stycken. Har inte hittat några fel alls och dom håller kvaliten bra och för det priser så. Helt klart fynd och väl värda ett köpGlad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14