Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hejsan alla glada;) Länge sedan jag var här inne nu. Men så började det klia i mina målarfingrar igen och jag måste ge mig på att måla någon. Det fick bli soffbordet och nu vill jag ha det i shabby-look. Är det någon som har några tips om hur jag får till den där vackra slitna stilen. Jag har förstått att man ska måla med svart färg först och sedan med vitt. Och efter det sandpappra. Men är det viktigt vilken sorts färg man har, blank eller matt? Ska man sandpappra på något särskilt sätt, mycket eller bara lite försiktigt i kanterna? Mycket tacksam för svar;)

128
  • Flickanx2

Tack Hannnah!! Det var mycket matnyttig info. Ska genast ta mig till affären imorgon och inhandla lite mer färg. Åh, vad jag längtar. Ska bli sååå kul att få börja måla igen;)

128
  • Flickanx2

Tack Ari Gold! Jaha, då får jag väl ta och överväga fördelarna och nackdelarna med att använda gamla beprövade sätt gämfört med de nyare sorterna som finns. Har nu börjat med grunderna och ska så smått (när man blir ledig från sitt förvärvsarbete;) fortsätta med att få till den där härligt slitna looken;)

128
  • Flickanx2

Finns detta Broarne på nätet också, eller är det bara en butik? Blir ju lite nyfiken;)

128
  • Flickanx2

Tack Hannnnah! Vilka inspirationsbilder och vad mycket man vill ha. Mycket härlig butik:)

128
  • Flickanx2

Jaha, då var det dags att ge sig på badrummet då. Annars har jag hur mycket ideer som helst och vet för det mesta hur jag vill ha det (shabby o vitt). Men när det kommer till detta rum så står jag helt handfallen...det finns ju sååå mycket att välja på. Hur ser era badrum ut? Några fina förslag som håller i längden? Inpirera mig..

128
  • Flickanx2

Hej vänner!

Var ett tag sedan jag lade in något här men ni ska veta att jag är en trogen följare av tråden. Får lägga ut lite vad som blev av mina små project. Dock var det inte vad jag skrev om just denna ggn. Men bara för att veta att jag finns med här så länkar jag;))

http://ekdungen.blogspot.se/

128
  • Flickanx2

Julen är faktiskt inte slut än. Här en liten titt in hos mig där min Malte sjunger Luciasången.

Ps. jag är en trogen läsare här, har följt i några år till och från. Roligt att tråden lever än :)

ekdungen.blogspot.se/

128
  • Flickanx2

Hejsan vänner. Nytt inlägg,  dock inte om hus och hem... bara lite funderingar men ändå (följer er, vetni;) "Happy birthday, mr President. Happy birthday to u!"
    ekdungen.blogspot.se/

128
  • Flickanx2

Okey... detta handlar inte om mitt hem i just detta inlägget men har mycket i lite äldre. Om någon är intresserad är det bara att klicka runt lite. Jag hänger här i tråden lite då och då ;)

Jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle... http://ekdungen.blogspot.se/

128
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14