Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Stargirl skrev 2010-04-12 13:03:31 följande:
    Jag tänker om färgen inte fäster på oljat trä? Jaja....jag testar nog om ingen har ngt att invända
    Det borde det göra, men möjligt att man får köpa en speciell häftgrund? Kolla med färgaffären där men sånt trä suger ju så det borde gå...
    marjas skrev 2010-04-12 13:06:52 följande:
    Jodå, vi har rätt stor trädgård också. Nu består den mest av gräsmatta, men jag tror att gräsklipparen (=min sambo) skulle uppskatta om det blev lite rabatter och buskar istället. Jag tänkte inte göra några rabatter direkt vid huset, men runt uteplatsen, när den nu blir till. Och runt förrådet tänkte jag plantera som bara den! :)
    Vet hur ni har det kanske, vi har 2700kvm som ska "inredas" och vi ska bygga entré och altan tänkte vi...
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    marjas skrev 2010-04-12 13:35:43 följande:
    Åh, vi vill också bygga ny entré, eller bygga in vår trappa rättare sagt, så det blir en farstukvist. Vårt tomt är över 4500kvm. Men hälften är mest bara en leråker då vi grävde ner jordvärmeslingor där i höstas. :)Det är mycket man vill göra! Behöver bara en stor lottovinst och massor utav tid för att förverkliga alla drömmar. :)
    ja det är mkt att sköta! usch för jordvärmeeländet som förstörde tomten för er Vår bergvärme förstörde inte så mkt tacksamt nog... men det växer snabbt upp igen och till hösten ser ert säkert myycket bättre ut

Jepp... tackar inte nej till fet lottovinst...

Helgen som kommer ska vi hyra en minigrävare... ska dika, gräva ur för att sätta häckar mm...
  • Hannnas

Ari... hihi varför är jag inte förvånad o du... vet du... jag hittade en äckelsnigel igår fan  

Marjas... vi har rätt öppet överlag tyvärr och det är det vi har att jobba med... vi bor på ena sidan granne med dagit (tror det är ett avätet äppelträd på den bilden) och på framsidan är det öppet mot vägen, men det blir helt ok lummigt sommartid men ska jobbas på det med... MKT att göra och dyrt som fan är det tyvärr...
  • Hannnas

hihi jag kan ju säga att jag rollade väggar och tapetserade i v40 sen med Hade dock mkt foglossningar och alltid jäkligt ont, grät ofta men kunde ändå inte hålla mig...

Ari... haha du har rätt tyvärr skulle de stackars liven bli överkörda här då vi inte har något som avgränsar tomten mot varken vägen eller grannar.. så man skulle kanske inte bli såå poppis

Tessan... vårt kök tog 5v att göra ungefär... vi lejde bort jobbet och sen var jag hemma och "pekade" och jag skötte all målning....

MissG... helt ärligt är jag inte alls förtjust i indobord... flåt...

• Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-04-14 13:45:17 följande:
    Ja han såg väldigt snopen ut. Tror inte han hade tänkt sig att landa på vägen, utan han följde efter Anna¨Anka som flög en cirkel ut över grannhusen för att kolla läget lite. Men han är mycket tyngre och kan inte flyga så långt så han kom liksom bara halva varvet.Jag fick stoppa en taxibil som kom körandes ner för vägen, och taxichauffören höll på att storkna av skratt när en sur Paul Anka lommade hemmåt med arg matte i hälarna.
     hahahhaaaaa *skrattar så jag dör*
  • Hannnas

Marjas... det finns spänngardinstänger om man vill hänga inuti smygarna supersmidigt!!

TessanE skrev 2010-04-15 12:51:39 följande:
    Får man fråga vad ni betalade för era nya kök, med väggar, tak å golv å inredning, vitvaror el å rör osv? Nyfiken på vart det kan sluta!
    Vi gjorde rubbet utom taket (som bara målades) och vi landade på 230' -30 för rot. Vi lejde bort nästan allt utom rivningen av det gamla kökeet/golvet/lister mm, målning, utgrävning av gammal isolering i golvet och lade in ny. Resten lejde vi väck som sagt...
  • Hannnas
    TessanE skrev 2010-04-19 20:21:48 följande:
    Snälla, hjälp mej med lite tips å råd med mitt nya kök!! =) Jag har valt mellan lidingö, ståt eller duvbo luckor fr ikea. Lidingö för att de är vita å kommer ändå att bryta av väggarna som kommer att vara vit pärlspont. Och ståt för att de är vita, men duvbo för att de är i samma pärlspont som kommer att vara på väggarna- dock då inte vita... Så nu står lidingö högst på min lista... Och jag har hela tiden tänkt mej en porslinsdiskho, men nu börjar jag tveka... Hjälp mej, snälla!! Och bänkskiva? Vit? Ek? Såååå himla tacksam för er hjälp =)
    Vad vill du ha hjälp med??? bänkskiva tycker jag iaf EK, vaxad inte oljad och inte ikea... och sen tycker jag du ska kika på epoq som passar till ikeas stommar men är betydligt finare tycker ju jag, vi har deras allmo vit... som dock inte är kritvit som ikeas men finare....
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14