Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Arctura skrev 2010-08-30 14:39:02 följande:

Hittade en gård till salu på hemnet.se i dag. Det ligger inte så långt i från där vi bor. Tyckte detta var lite intressant!

www.hemnet.se/beskrivning/812026?r=3

Iofs så ska väll inte vi köpa nytt & flytta då vi trivs bra som vi har det. MEN jag ser allt potesial i detta objekt=)
    Vad tycker ni? Försök att tänka bort alla möbler och saker & tänk hur ni skulle vilja ha det

ojojoj... vill ha!!!!!!!!!!
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

musli... men gummis! framfall?? låter inte det minsta skönt så himla glad att du fått tid för OP!!! Själv ska jag operera bort en visdomstand nästa vecka ... Hur trivs ni i huset och hur är det med kottarna???

Arctura... självklart kan du dra in vattenburet i huset igen, och få tillbaks mkt av den gamla stilen mm mm men det kostar APmkt!! i mina mått nätt iaf man får nog räkna med siffror runt 300´ nåt.... 

• Hannnas
    musli skrev 2010-08-31 20:32:16 följande:
    Åååh... Jag har haft framfall (rejält sådant) sedan Hanna behagade komma ut med sugklocka för lite mer än 5 år sen...  ;) Är väl van nu... Operation görs inte förrän man är klar med barnafödandet och i och med att ALLT hänger på mig så blir det en rejäl operation. Men det skulle bli så bra sååå sa hon!  :)
    Kottarna (eller skit-ungarna, vilket man vill ;) ) mår så bra såååå... Elias klättrar på ALLT, han drar ut lådorna i köket så de bildar trappa och klättrar upp på köksbänken, askar ur vedspis och kamin, gör chin-ups i fönsterbrädorna och är allmänt över-aktiv...  ;) Hanna diggar sitt nya dagis och har fått en vän där men nu är hon sjuuuk med feber och snorig så hon har varit hemma sen i torsdags och lär bli hemma några dagar till... Långdraget...
    Vi trivs bra i huset, bara man vann på lotto också så man kunde köpa de möbler man vill ha istället för allt hop-plock men det duger bra så länge.
    Jobb har jag också, vikariat på städ-företag, ett tag så det är upp vid 5 och gilla läget, i gengäld är jag klar senast 13 så man har halva dagen kvar ändå!  :)
    Du får väl ploppa in på min facebook och spana in kidsen och lite annat!
    Sök efter Beatrice Hallin serru...  :)
    Kram-kräm!!!
    hmm söker på fejjan efter BH, och det kommer bara upp en person med andranamnet angelica och det ser inte alls ut som du.... hmm har jag stavat nåt fel kanske?
  • Hannnas
    musli skrev 2010-09-02 12:34:44 följande:
    Stavas precis som jag stavat det... alla andra människor hittar ju mig!!!  :)
    jäkligt konstigt sök upp mig ist.... Hanna Brunnegård

Skitskumt... för mig kommer det bara upp en person med det namnet o det är då inte du... fan...  
  • Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-09-02 12:52:58 följande:
    Nu gjorde jag en kapning här och fejjade dig Hanna
    Kalas att se din glada nuna

Bea... asså jag är nog ett jäkla skämt för jag har sökt o sökt o sökt o det kommer fasen bara upp EN Beatrice Hallin... fattar inte hur jag lyckas....

Hujje... ljusgrå är säket fint, diskret jag är inte så diskret av mig och älskar ju midbecs modern classics t ex... tycker iof om de gammelsvenska hur mkt som helst men när det kommer till mena egna tapetval så blir det oftast lite dragning åt det franska... som toilé t ex... ursnyggt till vit bröstpanel om du frågar mig  
  • Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 13:07:03 följande:
    har du nå bild på de??? ;) Har noll koll på hur de ser ut...
    antingen kan du googla o kolla på nätet (vet ej adress spontant)... eller så kikar du i min blogg, det är nog i en av de tidigaste inläggen, har nämligen en av dessa tapeter i badrummet...

tolié, eller blomvarianten av ska jag väl säga, har jag i köket... och i tidigt inlägg i bloggen....  
  • Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 13:22:17 följande:
    HAHAHAHA!!! EXAKT den tapten har vi som fondvägg i sovrummet!!!! =P
    haha NICE håller med, ovanligt god smak måste jag säga er ser ut att vara den ljusare varianten? mkt mkt snygg måste jag säga
  • Hannnas

Hujje... men du, då har du bläddrat i den katalogen! I den finns en tapet med små medaljonger, kommer inte ihåg vad just den sorten kallas men de är lite rundade... den finns bl a i ljusrosa som bas och medaljongerna är cremevita... så sjukt snygg och skulle göra sig kanon mot vit bröstpanel *en tanke*

• Hannnas
    onoff skrev 2010-09-02 22:11:32 följande:
    jag fick låna hem den i tre dagar i våras.. haha.. :) Men jag minns inte vilken tapet du menar... =(

Nu har jag funderat iaf... Det blir till att avvakta ett tag... haha... tror ni att man kan sätta panelen först och SEN sätta på tapeten, när man bestämt sig för vilken tapet som ska dit??? De blir väl inte så mkt extra jobb om man går den vägen istället???
    Panelen du hade i badrummet var jättefint!! Vart har du köpt det?? Var det färdiga längder, eller sågade ni själva??  verkar bara finnas färdiga paneler som är antingen 90 cm eller 120 cm... skulle vara snyggare om dom var 150-160
    Du kan se tapeterna ur katalogen på nätet här, den jag menar är 2119-2122 http://www.wallstore.se/decor-maison/modern-classics-c-183-1.aspx

Panelen vi har i badrummet är vanlig klassisk pärlspont, minns inte bredden exakt men kan mäta om du vill såklart vi beställde hem längder och målade alla lager utom det sista... sen sågades de till på plats efterhand... o sista lagret målades när allt satt uppe vi satte upp panelen i ca 160cm höjd... 5/8 dels takhöjd ungefär

Panelskivan använde vi i köket, den var faktiskt ursmidig!! Det är ju pressat trä, mdf, men det syns inte om man målar
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14