Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hannnnah - låter ändå som att det blir ett jättefint kök trots att ni kompromissat lite. Vi har också 18 kvm kök och mdf-dörrar Jag skulle ha velat lyfta upp ugnarna lite men det funkade tyvärr inte i vårt kök. Jag ville hellre ha diskmaskinen på högre nivå och då gick det inte att få upp ugnarna. Och ja, vi har två separata ugnar Diskmaskinen plockar jag i och ur varje dag, men ugnen använder jag inte alla dagar så därför prioriterae jag så att diskmaskinen kommer i en bättre höjd.

Nu ska vi iväg till huset och se vad de har gjort idag. Jag har skickat ett mail med 15 punkter som de måste åtgärda, skönhetsfel som stör mitt öga. Tyvärr är de väl inte världens mest samarbetsvilliga företag, så jag är skeptisk till hur mycket de kommer att fixa...

• Amelié77

Hannnnah - har du sett att jag frågat en fråga i din gästbok

Ang. diskmaskinen - vet inte exakt hur högt upp den är, men det är en låda under den. Man ser lite på den här bilden var den ska vara.
    lovelywhiteandbright.blogspot.com/search/label/K%C3%B6k
    Det stora "hålet" till vänster om diskhon. Micron kommer ovanpå diskmaskinen.

• Amelié77

MissO - vilka härliga lyktor! Meddela gärna om du får veta var de går att köpa eller vem som tillverkat dem!

• Amelié77

MissOsbourne - den var ju också fin! Och webbutiken var ny för mig, måste kika lite vad annat de har.

• Amelié77

Funderar på om jag ska tapetsera väggen ovanför pärlsponten i lilla toan - nu är den bara vitmålad. Enda bilden jag har är ju den jag la ut i bloggen idag
    www.lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Vad skulle ni rekommendera för tapet då? Jag ska ju ha en jättestor spegel ovanför (finns i inlägget under). Tror att jag vill ha en jätteljus tapet med mönster i samma nyans som knappt syns, utan bara anas. Vitt eller creme eller liknande...har ni tips på nån snygga tapet som skulle passa där?

• Amelié77

Hannnah - jo kanske det...tänkte bara att det vore bra att tapetsera innan man lägger fast lister i taket och i pärlspontens övre kant. Men det går säkert att göra senare också.

Kan nån instruera mig hur man gör då man ska ha liggande, vitmålad råspont på en vägg? I vilket skeda målar man brädorna, före eller efter de är uppsatta på väggen. Ska man måla väggen som är bakom? Vilken färg? Kommer den att "lysa igenom" i springorna mellan brädorna?

• Amelié77

Den första bilden som mage06 visar i sitt senaste blogginlägg - vi skulle vilja ha liknande dekorationer på våra pelare på huset. Men var kan man få tag på såna? Vem tillverkar dem? Funderade ett tag om det skulle funka med hyllkonsoller i järn, men det kanske börjar se lustigt ut

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14