Inlägg från: marjas |Visa alla inlägg
  • marjas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Åh, vi vill också bygga ny entré, eller bygga in vår trappa rättare sagt, så det blir en farstukvist. Vårt tomt är över 4500kvm. Men hälften är mest bara en leråker då vi grävde ner jordvärmeslingor där i höstas. :)
    Det är mycket man vill göra! Behöver bara en stor lottovinst och massor utav tid för att förverkliga alla drömmar. :)

• marjas

Ja, fy det ser så trist ut med all lera, som nu börjar kika fram under snön. Men innan var det bara en äng, så det var inget av själva trädgården som blev förstört. 

Än så länge är det inte tillräckligt med vår här för att det ska gå att göra så mycket i vår trädgård. Sen är vi ju verkligen nybörjare, så man vet ju knappt vad som ska göras heller, haha!

Det ser ut som er trädgård (på bilden på din blogg) är ganska öppen? Vår är det på baksidan och det vill jag göra något åt. Men jag vet inte riktigt hur än så länge. På framsidan har vi jättestora björkar med häck emellan, lummigt och fint, men det är knappt solen tittar igenom alla blad. {#lang_emotions_wink}

• marjas

Hanna: Ja, det är svårt att jobba bort det öppna, i alla fall om man vill åtgärda det direkt. Men man får väl försöka stilla tålamodet och låta det ta lite tid. :)
    Ert badrum är verkligen jättefint! Jag blir missnöjd med vårt (nyrenoverade) när jag ser sånt! :P :) Söt gravidbild på bloggen och imponerande att du orkade måla! Jag låg mest som en strandad val...

Ari: får låter mysigt. Tänk att ha några små, söta lamm utanför knuten. :) 

• marjas
    TessanE skrev 2010-04-13 12:33:51 följande:
    Har rivit kök å ska bygga nytt, otroligt svårt med planeringen tycker jag!!
    Och det tar mycket längre tid än man tror oftast. :)
  • marjas
    TessanE skrev 2010-04-13 16:29:25 följande:
    Ja... ajaj... Hur lång tid kan det ta?
    Ja du, det beror ju på hur mycket som ska göras. Vi började i hm... september typ med köket och är inte klara än. Men då fick vi en rätt stor vattenskada också, så fullt så länge är nog inte normalt, hehe. Och nu är det lite lister och sånt som har blivit liggande, men vilken dag som helst blir det klart! :)
  • marjas

Min pappa som jobbar i byggbranschen säger att man ska räkna med att det tar tre gånger så lång tid som man planerat/tror att det ska ta.

• marjas

Har länge letat hissgardiner som har rätt mått till våra fönster. Nu har jag gett upp, ska försöka sy själv istället. Så nu har jag suttit och letat tyg och hittat massor av fint. Åh, vill ha det hemma på en gång så jag kan sätta igång. Hittade ett jättefint tyg som jag ska sy kuddar av och ha i kökssoffan och även tyg till att klä om sittsen på den. Enda "problemet" är att jag inte kan bestämma om hissgardinerna ska hänga i fönstren eller utanför om ni förstår hur jag menar.

• marjas
    Lilla Kullan skrev 2010-04-18 09:59:32 följande:
    Jag har en del i fönster och en del utanför. Jag föredrar utanför om man bara ska ha den gardinen. Annars har jag längder också i de fönstren där de sitter innanför.
    Det är ungefär så jag tänkt också, utanför om det är enbart hissgardin och innanför tillsammans med längder. Men hur hänger du upp dem om de hänger utanför? Med krokar som man skruvar i väggen? I vår gamla lägenhet hängde vi en hissgardin på en gardinstång med hjälp av S-krokar man har tex i köket på stänger (för köksredskap). Men det var mest för att gardinstången redan hängde där, kanske inte världens finaste lösning. {#lang_emotions_wink}
  • marjas
    TessanE skrev 2010-04-19 20:21:48 följande:
    Snälla, hjälp mej med lite tips å råd med mitt nya kök!! =) Jag har valt mellan lidingö, ståt eller duvbo luckor fr ikea.Lidingö för att de är vita å kommer ändå att bryta av väggarna som kommer att vara vit pärlspont. Och ståt för att de är vita, men duvbo för att de är i samma pärlspont som kommer att vara på väggarna- dock då inte vita...Så nu står lidingö högst på min lista...Och jag har hela tiden tänkt mej en porslinsdiskho, men nu börjar jag tveka... Hjälp mej, snälla!! Och bänkskiva? Vit? Ek?Såååå himla tacksam för er hjälp =)
    Vi har Duvbo så det tycker jag är fint! :) Till det har vi mörkgrå, nästan svarta bänkskivor. Vitt, rektangulärt kakel 10x20cm med fasade kanter.

Jag tycker alla de tre IKEA-köken är fina, men personligen är jag lite trött på Ståt då jag känner väldigt många som har det. ;)

Lycka till!
  • marjas
    TessanE skrev 2010-04-19 21:20:55 följande:
    Kollade din blogg, ville se bild på kök, finns det nån? Mvh T.
    Har inte tagit några bilder än, eftersom köket inte är helt färdigt. Fattas lite lister och så.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14