Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

marjas skrev 2010-02-24 12:06:03 följande:
    Vi har Signera från IKEA: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60038547Vet inte om jag är helt nöjd med dom, men så kan det gå när man åker och beställer kök med en 8 dagars bebis, man var ju inte helt tillbaka i verkligenheten då, haha. :)
    Fina

Nä man är inte tillbaks ur verkligenheten när snoddas är så liten...

Själv beställer jag nästan allt på nätet, för att det är stört omöjligt att komma iväg o se utan ungarna... galet jobbigt med båda i hasorna...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Fröken vit... o shit!!

FruKM... välkommen hit! Läste lite i din blogg o du letar efter en lantlig kaffebryggare, vet heller ingen tyvärr men man behöver ju inte ha eldändet framme jämt iof... el så tänker jag göra då vi ändå inte dricker kaffe dagligen utan mest maken på helger och när vi får besök. Så däremellan kommer vår åka in i ett skåp

Jag behöver en ny vattenkokare däremot och där är det ju precis samma probs tycker jag

Kikat på denna... smådetaljer i köket är ju svarta iom järnspisen som vi har valt att följa... http://www.tretti.se/hushallsapparater/vatten_och_juice/vattenkokare/delonghi-kbo-2001-icona-svart

MissO... booorra men precis som Marjas sa använd våtrumssilicon... o var försiktig att förstöra våtrumsmattan som sitter under! Förstår man tätskiktet är det inte skoj...

• Hannnas
    musli skrev 2010-02-25 07:57:11 följande:
    Ang. kaffebryggare så har jag Dualits perkulator och vill ha deras vattenkokare också sen... Den tycker jag är fin.www.bagarenochkocken.se/shop/?artnr=595600&ca...Idag har vi bara -22 grader på morgonen... Finns kanske hopp för våren????
    FIN! Den liknar ju den jag kikat på väldans mkt

Vår ja... känns låångt bort, för hur lång tid tar det inte nnan snön är väck eg mer ska det komma inatt och ännu mer till lördag
  • Hannnas

Morron tjejjer

Hoppas alla haft en fin helg!!

Här väntade vi på snickaren, han har 2 dagar kvar, men typiskt nog är han sjuk idag... *suck* det är det där sista som gör att man inte kan "bo in sig" riktigt än... foga kakel, lister, bygga små spec.skåp, front till diskmaskin, sparklister, knoppar/handtag mm mm...

Häxan... ohh grattis till bröllopsplaner! o spännande med byte!!

MissG... hmm ingen aning, finns många fina i i beige/vitt tycker jag... men just fondvägg vet jag ej... kan inte ens tänka fondvägg då jag helt har tröttnat på det *flåt*

Nu ska jag kika igenom era bloggar

• Hannnas
    Annis76 skrev 2010-03-01 09:39:00 följande:
    Nu behöver jag er hjälp igen. Vi håller på att göra om vårt kök och ska nu köpa lampa att ha över matsalsbordet. Inredningen är lantlig i grått och vitt.Tycker det här med lampor är supersvårt så jag är väldigt tacksam på tips på taklampor som passar i ett lantligt hem.
    Den vi har är super tycker jag kan ta en bild på den senare här om du vill
  • Hannnas

Mage... mm det är trist.. men men det blir väl relativt klart snart iaf... tar ju ändå 2v till innan jag får tapeten och 2v innan sista stenskivan kommer... o sen kommer sista luckan v13...

MKT snyggt med fondtapeten!! SÅ kan jag tänka mig i dotterns rum! o snygg tapet var det med, liknande den vi ska ha i köket fast vi ska ha beige/röd då....

• Hannnas

Annis... hittade inte vår lampa på nätet o vill inte ladda upp nåt på denna datorn eftersom jag fortfarande är här i felsäkert läge men den är från Housedoctor, är en dubbel zinklampa och ser ut som en gammal stationslampa ungefär gillar den mkt

• Hannnas
    MissOsbourne skrev 2010-03-01 12:47:05 följande:
    Hej hej...!..=) Sitter och kollar på IKEA:s hemsida på barnmöbler och kan det verkligen vara så att de inte har några skrivbord alls till barn?Tycker jag verkar konstigt..=)
    man kan ju köpa en skiva och sen korta ben
  • Hannnas

MissG... fegis

• Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-01 14:11:35 följande:
    Vad tycker ni om snäckskalslampor? Typ denna:www.gamlalampor.com/product_info.php?cPath=27...
    På rätt plats tycker jag de kan vara urfina! o på fel plats lika illa... tror de kan passa hos dig!

Varför så rädd för mönster eg? och hur tänker du "rörigt"... el jag vet nog vad du menar, mest kul att höra vad Du tycker

Själv kan jag tycka det är härligt när det är "rörigt" bara det inte blir rörigt på fel sätt så att säga kan tycka att det blir "tråkigt" när det blir för lite rörigt, för många "säkra kort" och för många ljusa och Diskreta kombos

Men det är väl mkt beroende på hur man är jag är allt utom diskret, är väl det på gott o ont haha
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14