Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-03-07 11:32:02 följande:
    Vad är det för en idé?? Nu blir jag nyfiken... Jag vill ju att vi ska byta tapet i ett barnrum och vill gärna ha tips... Kram!
    Hi, hi, nu ska jag vara lite hemlighetsfull. Nä, men jag tänkte inte lägga tapeten på hela väggen utan mellan två dörrar som finns i rummet och måla kanterna rosa. Sen ska jag försöka få till en vit bård som "skarv" mellan tapeten och den målade ytan. Jättesvårt att förklara så här, men jag kan visa när det är klart...om det blir så att vi gör på det viset.
  • Amelié77

Hannnnah - jo, jag har sett den där soffan, den är inte stor! Och kudden är ju löst ovanpå, väldigt dumt. Man får sätta nåt lim på undersidan

• Amelié77
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-03-08 21:37:32 följande:
    Ok, vad spännande! Det ser jag fram emot att få se, för jag förstod inte riktigt det där med måla kanterna och den vita bården. Kul med nya idéer! Kram!
    Nä, det går inte att förklara på ett vettigt sätt hur jag menar Men jag lovar, ni får se när det är klart! Om det blir snyggt vill säga...
  • Amelié77

Hannnnah - guuud så snyggt det blir! Snygga luckor och handtag. Och fina strömbrytare och kökskran! Har ni en fläkt ovanför spisen inuti skåpet?

Vad slipar ni bort lacken med då ni ska måla en möbel? Sandpapper eller?

• Amelié77

Hannnah - den såg ju fiffig ut En sån borde vi ha nu när vi ska måla om ett minikök åt Agnes. Det är rött och blått nu, men det ska bli vitt och rosa. Det får bli nästa veckas projekt då jag har semester

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14