Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Amelié77 skrev 2010-03-01 16:36:12 följande:
    Jag söker efter en maffig taklampa att ha ovanför matbordet i burspråket och det var där jag tänkte ha snäckskalslampan. Men jag är osäker på om jag överhuvudtaget gillar den! Och om den passar in där...jättesvårt att veta. Måste nästan köpa hem den och kolla...Ang. mönstrade tapeter. Det är ju ett barnrum och det kommer att vara massor med saker där som skapar ett lite rörigt intryck i sig. Och då tycker jag det kan blir FÖR mycket med en mönstrad tapet bakom röran så att säga   Förstår du vad jag menar?Nytt inlägg i bloggen förresten...där jag berättar om slutgranskningen av huset.lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Titta på min sons tapet så förstår du hur JAG menar hihi

Jomen du, du har ju så rätt! Man måste faktiskt se en lampa på plats och på de flesta ställen får man ju låna hem dem just för att så gör det!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-03-01 17:55:48 följande:
    Jag gillar kristallkronor i just matsal. Vad är mer tidlöst och klassiskt!Och då menar jag inte nyproducerade pråliga blänkande kronor utan gamla fina saker....
    Jag med... suktar efter en!! Hade helst velat haft en sån lååångsmal... men då hade det krävts mer i takhöjd än vad vi har tyvärr... men men man kan inte få allt... men en krona ska det helt klart bli en dag här med

Funderar däremot på att bygga ett eget köksbord och även soffa till hallen.... inga mått stämmer med det jag vill ha och jag tänker inte lägga 10 000 på köksbord... fyndar hellre olika stolar på loppis o fixar till och snickrar ihop ett eget... funderar på att spec.beställa feta svarvade ben och sen lägga breda ojämna plank som ytskikt... o vitmåla... menmen, den dagen det nöjjet
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-01 18:22:55 följande:
    Tack Hannnah, men jag har ännu inte bestämt mig för om @-tecknet ska vara vitt eller zinkfärgat. Måste se hur det blir med den övriga inredningen först...Kristallkronor - njae, vissa gillar jag, medan vissa kan vara rent ut sagt fula! Min man gillar dem också. Guud, vad jag hatar detta! Det är ju omöjligt att hitta en snygga lampa för sjutton!
    ohh jag som tycker det finns massa fina lampor! finns många i tyll som är superfina och som man kan göra själv med

Jo jag håller dels med, för kristallkronor kan antingen vara skitsnygga el döfula faktiskt... var sak har sin plats helt klart... o vissa ser verkligen "tacky" ut...

Tänkte bara på dig... men då hojtar jag OM jag ser några i zink stora el små??
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-03-01 18:35:46 följande:
    Den idén du hade om bordet låter ju toppen!
    Jamen visst! o framförallt eget! inget som alla andra har, inget som kostar kosing och skoj
  • Hannnas

Fröken vit... din man o jag fast klockor... där går väl gränsen

haha vad kul med ballerinalampan! PRECIS sådana jag tänkt göra med till barnrummen, stommarna står här o väntar på att jag ska köpa tyllet bara

• Hannnas
    mage06 skrev 2010-03-02 08:51:04 följande:
    Är det en separat matsal eller i direkt anslutning till köket? Är det i köket så tycker jag att den här typen www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/?ite... är fantastiskt fina! Men vill ni att det skall kännas mer matsal och lite lyxigare så passar det nog bättre med något annat. Den jag visar är annars superfin över en köksö eller annan arbetsyta också. Vill ha en sån en dag Idag står det tydligen migrän på dagordningen, bläää
    liknar den vi har från hd! fast denna var ännu snyggare, o dyrare
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-03 07:47:54 följande:
    Skriver samma inlägg här som i Vita hems-tråden. Hoppas nån kan hjälpa mig...Finns det nån vänlig själ som vill hjälpa mig med en sak? Jag såg en bild på en toalettpappershållare från Åhléns i senaste numret av Tove hem & trädgård (på sid 64). Jag skulle sååå gärna vilja ha den, den skulle passa perfekt i badrummet på övre våningen. Men jag bor ju i Finland så jag har ingen möjlighet att handla på Åhléns. Skulle nån av er kunna tänka sig att köpa den och skicka den till mig? Jag betalar naturligtvis fraktkostnaden. Det skulle vara sååå uppskattat!
    Men åhhh jag tror jag vet vilken du menar, jag var där IGÅR och kikade på den, konstaterade att den var lite lik min... spanade in tvålpumpen som hörde till ...

Tyvärr dröjjer det innan jag åker dit igen
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-03 08:32:20 följande:
    Japp, Hannnnah den liknar din! Fanns det en tvålpum i samma serie? Åååh, vill ju haaa! Synd att du inte ska dit snart igen!Kolla vilken härlig tapet jag hittade i en tapetbok igår! Funderar på om den skulle passa på en vägg i Agnes rum istället för den rosa Kaspar tapeten med slott. Vad tycker ni?Vilken är finare i ett barnrum?Vita blommor på rosa botten.......eller rosa Kaspar:
    Jepp, den var dock mkt mindre än min, själva plattan så att säga.. men fin! det fanns hängare, tvålkopp, tvålpump i samma serie

Jag gillar den rosa blommiga bäst! Tycker den är urfin... dock är jag sisådär förtjust i rosa tapeter i tjejrum... men det är ju jag det... SNYGG dock!! Kan tänka mig den i vårt sovrum snarare
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14