• Shaun the sheep

Istället för folie, för att undvika brända saker i ugn?

Jag håller precis på att göra en butterkaka, tid i ugn ska vara 25 minuter. Problemet är att jag brukar använda aluminiumfolie för att den inte ska bli bränd, men nu är den slut!

Finns det nåt annat man kan använda, och i så fall vad? Jättetacksam för svar, då den redan står i ugnen, annars får jag försöka hitta på nåt ändå!

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Istället för folie, för att undvika brända saker i ugn?
  • Pruttiluskan

Fråga grannen....nästa gång kanske de är grannen som saknar något! =)

• Shaun the sheep

Haha, grannarna precis under oss lånar saker titt som tätt, våra barn går på samma avdelning på dagis. Tyvärr är de inte hemma idag, och alla andra mina grannar jobbar :/ (Nu låter det visserligen som att jag spionerar på mina grannar, men riktigt så illa är det inte :P)

• Pruttiluskan

Hehe...du får väl ha lite kik på om någon kommer hem? =)

dollheart skrev 2010-02-10 13:27:10 följande:
    Haha, grannarna precis under oss lånar saker titt som tätt, våra barn går på samma avdelning på dagis. Tyvärr är de inte hemma idag, och alla andra mina grannar jobbar :/ (Nu låter det visserligen som att jag spionerar på mina grannar, men riktigt så illa är det inte :P)
  • metallgem

har du inget bakplåtspapper? Det brukar jag använda.

• Pruttiluskan

Bakplåts papper? =P har du det hemma? =P

• Pruttiluskan

Såg inte att du skrev de innan jag skrev! =P

metallgem skrev 2010-02-10 13:29:38 följande:
    har du inget bakplåtspapper? Det brukar jag använda.
  • Ann Nelly

Nu vet jag att det är för sent att svara men ett tips inför nästa gång tänkte jag ändå lämna.
    Man kan stoppa in en tom platt ugnsplåt på falsen över kakan så stoppar man övervärmen och kakan blir inte bränd.

• Shaun the sheep
    Ann Nelly skrev 2010-02-11 12:18:28 följande:
    Nu vet jag att det är för sent att svara men ett tips inför nästa gång tänkte jag ändå lämna.Man kan stoppa in en tom platt ugnsplåt på falsen över kakan så stoppar man övervärmen och kakan blir inte bränd.
    Gud vad smart! Och visst är det lite sent, men om nån använder sökfunktionen nån gång kan det ju hjälpa dom! Så det är ju bra ändå :)
  • klyban

Ingen som funderat på sänka värme och ha kakan längre ned i ugnen?

Svar på tråden Istället för folie, för att undvika brända saker i ugn?