• enilorac

Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?

Jag är så glad över att jag lyckades hitta 2st par gravidbyxor igår som verkligen var snygga !!! Tycker allt är så fult annars och ser så tantigt ut. Men mest förvånad är jag över att jag hittade plaggen på HM ! Det var ett par jeans som var trendiga, snygga och ungdomliga med snygga fickor där bak och så var det ett par finare byxor i "tweed" i brunt/vitt. Har otroligt svårt med kläder eftersom jag är så smal för allt men dessa i storlek XS satt perfekt. Har ni andra hittat några snygga kläder !

Kram C

• Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?
  • Supermummy

Har köpt två byxor på HM och en tunika. Jag vill inte lägga för mycket pengar på gravidkläder (sparar till bebben, roligare också !) Däremot har jag provat på Polarn och pyret och Lindex också. Det satt sådär...

• Cecilia1983

Jag har köpt mina gravidkläder på tradera, för jag vill inte lägga ut så mycket pengar på klöäder jag inte kommer använda så länge. Men där har jag hittat en massa snygga byxor för en billig penning (och då menar jag med under 100-lappen) gå in på tradera och kika lite, har jättemycke bebiskläder också.

• Bella75

Om ni är i Stockholm kan jar rekommender en second hand butik på Valhallavägen 154 (kolla upp www.barnkammaren.nu ) och ligger strax bortom Föltöversten. De säljer begagnade mammakläder och barnkläder.

• Mystra

Jag har handlat byxor och en omlott-tröja på H&M och sen just härom dan några omlott-tröjor på Polarn & Pyret. Föredrar ändå H&M där kläderna bara kostar halva priset mot POP.
    Var lite orolig att jag inte skulle hitta några kläder eftersom jag till skillnad mot TS drar ca 46/48 men XL var faktistk väl tilltagen i storleken så det blev perfekt!

• catzy

jag köpte ett par jeans från HM, låte mycket lika de TS köpt. kan tillägga att storleken inte var XS :). förvånad över hur bra de satt och att man faktiskt såg lite småsexig ut..

• irrepirre

jag har handlat några tröjor på pop, skulle köpa ett par jeans också men min storlek var slut för tillfället. ok pop är lite dyrare men kläderna sitter så mycket bättre och kvaliten efter ett par tvättar är kanon. jag kostar gärna på mig lite dyrare mammakläder. vid min förra grav. var dom väldigt nötta vid bf. man använder ju dom typ varje dag och det betyder tvätt ganska ofta.

• mysiss

Jag har hittat ett par jeans på kappahl som det var rea på. Det är rea på alla deras mammajeansbyxor. Nu är det knappt nån ide för mig att köpa kläder för det är inte så långt kvar. Jag har börjat göra så att jag använder mina gamla tröjor och har ett linne under som jag drar ner över magen, det måste ju vara töjbart. Har sett många som klär sig så men inte prövat förän nu och det är riktigt fiffigt och man kan kombinera olika färger.

• enilorac

Kul att höra om era inköp ! Jag tror jag kommer klara mig ett bra tag på de två byxorna jag köpt, men tänker också köpa en stickad omlottröja till höst och vinter. Sen hoppas jag att vanliga större tröjor, toppar och blusar går bra att ha.

Kram C

• Tuula

Jag handlade mina första mamma-kläder igår. En vinröd tunika och ett par svarta manchesterbyxor på H&M. Spanade också in ett par snygga jeans och en svart omlott-tröja, men det får bli nästa månad -man ska ju ha råd också...
    Även jag var väldigt förvånad över hur snygga kläderna var, jag känner mig jättefin i dem!

Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?