• enilorac

Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?

Jag är så glad över att jag lyckades hitta 2st par gravidbyxor igår som verkligen var snygga !!! Tycker allt är så fult annars och ser så tantigt ut. Men mest förvånad är jag över att jag hittade plaggen på HM ! Det var ett par jeans som var trendiga, snygga och ungdomliga med snygga fickor där bak och så var det ett par finare byxor i "tweed" i brunt/vitt. Har otroligt svårt med kläder eftersom jag är så smal för allt men dessa i storlek XS satt perfekt. Har ni andra hittat några snygga kläder !

Kram C

• Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?
  • lovelylocks

jag är åxå smal, har inte köpt ett enda gravidplagg..... utan har handlat på vanliga avdelningarna fast i en storlek större än jag har i vanliga fall. längre toppar och tanktops funkar ju ypperligt! har kunnat ha mina vanliga stretch jeans under hela grav, bara fäst knappen med en hårsnodd och sen haft skärp med stort spänne som täcker så att man inte ser att byxorna e öppna.
    bllev förvånad o överlycklig åxå när jag på vila och h&m hittade jättejättefina kjolar och byxor med bred mudd i midjan, verkar vara ngn sorts trend...? kunde då köpa i samma sorlek som jag har i vanliga fall, så jag kan ha dem även efter grav!

så e du smal kan du ju hitta fina kläder på vanliga avd som går tt använda... gravkläder känns som bortkastade pengar, samt att de generllt sett e fruktansvärt fula ju!

lcka till!

• Snova

Jag drömmer om ett par mammajeans från Seven men de finns inte i Sverige plus att priset inte riktigt är försvarbart med tanke på hur pass kort tid man använder dem.

Ska försöka hitta några snygga svarta brallor är min tanke och sen ha dem typ jämt och tvätta ofta. Hittar jag några snygga jeans så är det ännu bättre men alla mammajeans jag sett hittills är så fula... Kanske ska kolla H&M iaf efter att ha läst här!

Än så länge kör jag med mina vanliga jeans men nu börjar det bli väl tight. Har börjat knäppa upp översta knappen och dölja det med ett skärp, funkar bra! När bebben pluppat ut ska jag iaf köpa ett par riktigt snygga nya jeans som "belöning"!

• Maysan

Köpte 2 par väldigt snygga jeans på Lindex. De hade då 100 kr rabatt för sina jeans så jag fick dem för 299 kr st.

Annars köper jag tunikor och omlottskoftor på Indiska, HM, Gina Tricot och Lindex.

• Jessica24

Någon som vet var man kan hitta en lång svart kjol i lite snävare modell?

/Jessica24

• irrepirre

jessika24
    jag har en strax under knäet lång, som du kan få (är smalare den här grav) vad har du för storlek?

• Jessica24

irrepirre
    Jag har rätt så stor storlek nu. Kanske stl 46.

/Jessica24

• irrepirre

jessika24
    synd kjolen är storlek medium

• Jessica24

Aaa, det var synd!
    Men du ska i alla fall ha tack för den fina tanken.

/Jessica24

• guldplutt

Jag har köpt jeans och svarta byxor på PoP som är riktigt schyssta för att vara mammabyxor! Har även köpt en kjol på Mission Motherhood, för att ha ngt att vara lite fin i också. I övrigt har det bara blivit några få mammatröjor på H&M och vanliga kläder för resten. Vanliga tunikor, långa tröjor, koftor och omlottklänningar funkar även när man är gravid! Vinterjacka hittade jag en dunparkas på Stadium som gick att knäppa även med en soffkudde under Dessutom kan man öppna blixtlåset både under- och uppifrån om man mot förmodan skulle bli MEGAtjock. Då kan man i vilket fall knäppa om sig upptill när det är kallt.

• kate79

Jag älskar att köpa kläder och har svårt för att vara återhållsam nu med pengarna.

lovelylocks: Varför köper man kläder i större storlek? De kan man ju heller inte använda efter graviditeten, roligare att köpa riktiga mammakläder då.

I varje fall så håller jag mig undan de dyra ställena. Köper på HM och Lindex. Men de jag hade förra graviditeten, av tröjorna jag köpte på HM är verkligen inte fina nu, urtvättade och noppriga.

Har en sådär 4 mammatröjor och två par jeans. Ett par snickarbyxor. En skjorta. Två tunikor, en långärmad och en kortärmad. Vill ha mer kläder, kanske blir det en tröja till men sen får jag minsann ta mig i kragen och vänta med klädinköpen.

Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?