• enilorac

Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?

Jag är så glad över att jag lyckades hitta 2st par gravidbyxor igår som verkligen var snygga !!! Tycker allt är så fult annars och ser så tantigt ut. Men mest förvånad är jag över att jag hittade plaggen på HM ! Det var ett par jeans som var trendiga, snygga och ungdomliga med snygga fickor där bak och så var det ett par finare byxor i "tweed" i brunt/vitt. Har otroligt svårt med kläder eftersom jag är så smal för allt men dessa i storlek XS satt perfekt. Har ni andra hittat några snygga kläder !

Kram C

• Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?
  • Mamma 80

Vad finns det för internetsajter för mammakläder nu igen, förutom de sedvanlliga såsom bigbelly, 4mom och grow in life?

• aprilmaj06

Det är inte så kul att handla kläder i en storlek större, för det sitter inget snyggt, har också XS. Mammakläder är mycket bättre, sitter snyggt och är mycket sköna! Tycker man ska passa på att unna sig några snygga, sköna plagg närman är gravid!!

• nda

lovelylocks- Hur långt gången är du? Jag klarade mig på en större strl fram till v 17 men det var väldigt obekvämt och jag hade ont i magen fast både en och två knappar var uppknäppta. Det enda det gjorde för mig var att jag gick i pösiga kläder som hängde nedanför magen och jag sprängde bort flera knappar också Är riktigt avis på dig, det är så tråkigt att bara kunna använda mammakläder. Nu är det dags för mig att köpa större kläder för jag har växt ur första omgången mammabyxor. Magen får inte plats längre. Jag handlar mest på H&M men ibland på Growinlife och Lindex också (tycker att deras kläder sitter konstigt på mig så det har bara blivit något plagg) Tänkte kolla in POP nästa gång.

Jag har inget emot att betala lite mer när jag köper något plagg om jag får bättre kvalitet på kläderna, köpte en topp på Hennes som jag har använt i två dagar och den är helt noppig redan, ett par andra har hål i sig eller så går de sönder i sömmarna men jag orkar inte åka tillbaks med dem för det är för långt. H&M blev det mest för att jag skulle köpa en hel garderob samtidigt och då var det skönt att det blev billigare och sen gillade jag deras kläder mer än de andra affärernas men varför går det inte att göra likadana kläder för gravida men med mer plats för magen som de de säljer på damavd. Alla jeans tex är ju jätte vida i benen och det finns inte en massa roliga toppar för gravida utan om man vill ha något roligare än enfärgat enkelt får det bli randigt. Baskläderna är okej men om man vill känna sig lite finare då?!

• aprilmaj06

Glömde: Har också köpt kläder på H&M, ska dock åka till Stockholm och shoppa lite. Har ni några tips på bra affärer där???

• V3ronica

Är det nån här som vet om man kan hitta mamma kläder på ullared??

• hot fuss

v3ronica

de ska ha skitmkt. men det mesta är tydligen i stl l o xl. ingen fara för mig dock. jag drar nget mindre än det :D

• Fröken Grön

Jag blev också förvånad över vilka fina mammakläder HM har inne just nu. Och det är toppen att det finns i storlek XS, för det trodde jag inte fanns av någon anledning. Det funkar nämligen inte alls för mig att fortsätta med vanliga kläder som man köper i en storlek större än vanligt. Då blir det Gällivarehäng i rumpan och på benen blir det fladdrigt.
    Jag kan knappt sluta handla mammabyxor nu när jag har hittat så bra modeller. Jag tror till och med att jag skulle kunna fortsätta med mammabyxorna efter graviditeten också. Jag älskar det här med muddar över magen, det är så skönt!

• beldaran76

Jag hittade tre par mammabyxor på Lindex som satt jättebra, ett par svarta, ett par beiga manchester och ett par jeans. Rekommenderas!

• lovelylocks

nda: jag är i vecka 38 och har fortfarande mina strechjeans sen innann grav. tankttops osv från bla gina tycker jag sitter jättebra, inget fel alls! tycker mamma jeansen på hm är för gräsliga! röven ser ju ut som en ladugårdsvägg och de är jättestora i låren, hua! har köpt ett par jättefina tygbyxor, lite tjockare kvalla på h&m divided, bruna med mudd i midjan, älskar dem1 har 34 i vanliga fall, köpte 36 i dessa och de funkar ypperligt.
    har även köpt pennkjolar på rea på sisters, men köpte då i strl 40 så jag kan dra upp och stänga ovan magen, får skänka till mamm sen ;)

• nda

lovelylocks- oj, det är inte illa när man kan göra så för då har man ju lite mer att välja på. Kan det bero på om man bär magen olika högt också kanske. Jag bär min ganska lågt tror jag och trots att alla mina jeans jag hade innan var låga så finns det inte en chans att jag skulle kunna ha dem. Jag kan ju dra upp dem men inte knäppa en enda knapp och det gör ju att de sitter lite konstigt och ramlar av när man rör sig. Använde mig av mina tjockisbyxor i början och av linnebyxor i en större strl men knapparna ramlade av och det gjorde ont så mammabyxor är ju min räddniing om det nu inte vore så stora i benen. Rumpan ser tyvärr alltid ut som ladugårdsvägg

• lovelylocks

nda: mjo jag har nog haft min mage realtivt högt, fast nu har den sjunkit, men jag har fortfarnde jeansen. men iofs, jag kan inte heller sstänga en endaaste knapp, eller de jag använder har dragkedja och den går inte att rubba :P ... men jag spänner igen med en hårsnodd och sen har jag taagit ett skärp med ruskigt stort spänne som täcker så att det inte syns att de är öppnaa! inte det bekvämaste iofs fast det funkar.... har kört med kjol hela sommaren och linnebyxor från veromoda med bred mudd upptill, svinsköna!
    men kan du inte sy in benen på mammsibrallsen då? det e ju inte så knepigt.
    har ett par mammajeans från hm, men jag ogillar resåren över magen, tycker den e en riktig pina! sen när de är så stora i benen så hasar de ju ner... inte använt dem mycket.

men veromoda och hm divided är tips, även vila, de har jättejättefina kjolar och en del byxor med mjuk mudd i midjan! tusen ggr skönare än mamma grejjer tycker jag, men då gillar jag inte grejjerna som smiter åt högt över magen. mudden på grejjerna jag köpt e typ 15 cm kanske och sitter helt perfekt utan att klämma åt.

• nda

Jo, jag ska sy in ett par och sen lägga ut dem i magen för där börjar de sitta åt men jag kan ju knappast köpa en större strl. Hittade ett par jättefina mammajeans som var låga och ganska tighta i benen men de gick på 1500:- och det har jag ingen lust att lägga ut nu när det bara är några månader kvar. Tänkte springa in på Lindex idag för att se om de har något till mig.

• Jeshk

enilorac: jag har oxå köpt tweedbyxorna på HM (grå)+ ett par jättesnygga jeans! Trivs jättebra i dem. S satt jättebra. Tycker HM har de bästa/skönaste byxor jag har provat ute i butiker.

• Jeshk

Jag hittade snygga lite längre vanliga tröjjor på GinaTricot. Funkar jättebra än så länge.

• claudia79

Håller med Cecilia1983 om hur toppen det är att köpa kläder på Tradera.
    Har köpt två långärmade POP-tröjor för dryga 100ingen styck. Och en klänning för under 200:- från POP, som jag vet kostade 700:- egentligen!:)
    Och eftersom de har bra kvalitet så syns det inte att det är begagnat!!Kan inte bli bättre!

Svar på tråden Hittade gravidkläder igår !!! Var hittar ni kläder ?