Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

Hej!

Jag beklagar verkligen det jobbiga du och alla som svarat på den här tråden har behövt gå igenom!!

Håller just också på att gå igeon samma sak.. Åkte in akut natten till fredag, mer på grund av oro än något annat. Hade en liten blödning som pågått i två dagar så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in.
    Väl därinne konstaterade läkaren MA.. Trodde vi var i vecka 13, men det visade sig att båda vår små knottar dött mycket tidigare, i v.8 resp 9.
    Fick ingen medicin, de hoppas att min kropp ska klara det på egen hand.
    Har börjat blöda lite mer nu, men det känns så tungt att vänta på att dem man längtat mest efter ska blöda ur en.. (ursökta ordvalet)
    Har fått en tid först den 23:e så jag hoppas att allt ska vara färdigt då, men annars får jag välja på medicin eller skrapning då.

Känns fruktansvärt tungt, vi har väntat och längtat i 18 månader på att plussa, och nör vi tror att det är vår tur så blir det MA.

Men, vi har bestämt oss för att våga försöka igen, så fort min kropp är redo.
    Hoppas ju att min kropp fortfarande ska vara inställd på att vara gravid, så att det kan få gå fort.. Och gör det inte det så ska vi inte ge upp!
    Nu vet vi att det funkar, att vi kan bli gravida trots allt det tunga som pågår just nu..

Skickar många varma styrkekramar och tankar till er alla! Hjärta

• Mamaobabba
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-06-14 10:28:02 följande:
    Jag (TS) får skriva till mig på BF listan till 23 dec :)
    Hur är det med er andra? Bommulshuve, anonym (ledsen), sommarbebis 2010 och er som jag pratat med? Kram
    Åh, stora, stora grattis!! Vad härligt för er! Hoppas allt går bra, jag ösnkar er  all lycka! Hjärta
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-06-14 08:04:45 följande:
    Jag beklagar verkligen och hoppas att det går ok för dig, även om situationen ni hamnat i är uschlig som bara den. Jag förstår precis hur du menar med att du längtar efter att få bli "klar" med det här, jag var precis likadan. Hoppas det går så bra som möjligt!

Styrkekramar och tankar till er i massor!
    Tack så mycket för omtanken! Börjar på något vis kännas bättre nu, som att det finns hopp om livet. Det är fortfarande tungt, men det finns definitivt en ljusning! Varma kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-06-14 13:52:37 följande:
    Hej vännen! Precis som många skrivit till mig känner jag igen mig mycket i dig.

Jag trodde också att jag var i vecka 13. Väntade en vecka och gjorde en medicinsk behandling förra veckan. Håller tummar att allt går bra för er och skickar en stöttande och varm kram till er båda. Skriver som Anonym (MA jag med) skrivit tidigare: Förr eller senare måste det vara vår tur... vi ska bara längta lite mer än alla andra.

Många tankar till er. Hjärta
    Tck så mycket för de fina orden och omtanken..
    Hoppas verkligen att allt får gå bra för dig nu, känns så hemskt att läsa aom allt ni behöver gå igenom!

Klart det ska bli vår tur, klart att vi ska plussa!
    Vi måste bara våga och orka längta lute till..

Hoppas du mår bättre! Jag skickar varma tankar och styrkekramar till er! Hjärta
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-14 18:41:03 följande:
    Hej vännen,
    Känner igen mig i din historia - MA i v8 (trodde v 12), bruna flytningar annars inget.. Håller också på att försöka blöda klart så att vi kan börja om igen. Idag har jag inte blött alls och hoppas på att det är första blodfriadagen.

Nu tar vi det tillsammans!

All lycka och kramar!

ps. Jag är den person som startat tråden " Jag har just fått MA och behöver solskenshistorier för att kunna gå vidare" som jag sett att du också varit inne i.
    Hej där..

Ja, det känns verkligen som om vi sitter i samma båt!
    Skönt att du blöder mindre, önskar jag kunde säga samma sak..
     Hoppas verkligen att det "är över" för din del nu, så du kan få börja försöka igen.. Jag längtar dit!
    Jag går hemma och försöker komma igång. Idag får det bli lite uppryckning, städa lite och sätta en ny tröskel in till vardagsrummet.
    Skönt att hålla sig sysselsatt och tankarna på annat håll..
    Det kommer ju ändå över en titt som tätt, så det är skönt med de stunder som kan få vara "tanklösa"..

Så nu släpper vi in livet och sätter vi fart mot plus! Vi ska bli mammor och pappor, vi med!
    Massa kramar! Vi ses i den andra tråden!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-15 22:10:00 följande:
    Hej,
    ja det gör vi! Jag hoppas verkligen att du snart slipper att blöda! Så är första steget mot ett nytt pluss taget! jag har haft andra blodfriadagen idag så jag hoppas  hoppas att det är över nu. Hur länge är det sen du fick MA? Vi får tyvärr inte bli gravida förrän i slutet av augusti - har tagit vaccin mot röda hund och då får man inte bli gravid förrän det gått exakt tre månader.
    Önskar dig också "tanklösa" dagar!

Mot PLUSS!!
    kramar i mängder!!
    Åh, vad bra! Fram för blödningsfria dagar..
    Vi åkte in natten mellan torsdag och fredag så, den 11/6 blir det väl som MA konstaterades. Blödde inte så mycket första dagen men, sedan dess har det varit ganska konstant. Inga jättemängder, men en konstant blödning ganska lik mens.
    Åh, vad jobbigt att behöva vänta! Men, jättebra att du tagit vaccinet nu.
    Tror mig veta att jag tog det som liten, så jag ska nog inte behöva ta det nu.
    Ser också fram emot blod- och tanklösa dagar!

Ta hand om er, mot plus, som sagt! :)

Massor av kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-06-16 12:11:49 följande:
    Hej alla,

fortsätter att skriva av mig här. Även om det är många som bryr sig så känns det som att det är här folk verkligen förstår än.

Känner mig så himla frustrerad över att allting är så besvärligt. Missfallet i sig känns förfärligt fruktansvärt jobbigt. Kan inte det räcka? I måndags gjorde jag min tredje medicinska behandling men det har inte hänt någonting. Om antibiotikan hjälpt bort inflammationen tills imorgon så blir det en skrapning imorgon. Vill ju bara att saker ska börja gå åt rätt håll. Sluta blöda, få igång ägglossningen och försöka igen. Längtar så mycket och just nu känns det bara som att saker står stilla...

Om en månad känns det säkert bättre men just nu.. Suck.

Skönt att läsa om er andra som plussat och som börjat få blodfria dagar. Härligt med lite positiva historier
    Åh, fy vad jobbigt för dig! Förstår verkligen att du är frustrerad..

Man vill ju liksom bara att det ska vara över, så att man kan få komma tillbaka till att försöka igen, som sagt..

Hoppas verkligen att allt har gått som det ska denna gång och att inflammationen är väck.

Många varma kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-15 23:18:30 följande:
    Ah -är det så färskt! Så hemskt att höra! Jag fick missfallsbehandling den 28 maj och det var igår som första blodfriadagen kom. Har blött väldigt lite hela tiden - för lite tyckte läkaren som knappt ville låta mig gå hem denna dag. Jag har också tagit det som liten, men tydligen "håller" det "bara" 20 år.. Det är IVF som ställer som krav att man har vaccinerat sig, så vi var tvungna. Under tiden vi väntar ska jag försöka ta bort ett myom som jag tror är orsaken till MA. Det liksom buktar in i livmoderhålan. Jag har läst ngn stanns att risken för MA minskar med upp mot 50 procent om man tar bort sådana myom. Kolla gärna om du har myom! Om du har myomer kan de störa en graviditet (beroende på var de sitter) och jag ångar just nu så mycket att jag inte kollade upp mig innan vi började försöka! Då hade kanske vårt lill* klarat sig!

Ta hand om er!

kramar i mängder!!
    Oh, jaså.. Ja, jag kollade ju mina antikroppar på inskrivningen så jag får väl se om jag behöver ta den igen.
    Hoppas inte, vill inte behöva vänta så länge. Det kan ju ta sån tid ändå.

Tror inte jag har myom, har inga symptom på det, men det har man ju sällan.
    Men det ska jag verkligen kolla upp! Vill ju optimera våra chanser så mycket det bara går!
    Är du fortfarande blödningsfri?
    Håller mina tummar för er (och oss)!
    Kramarkramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-06-17 13:32:45 följande:
    Verkligen himla märkligt men skönt att det verkar gå bra ändå. Till på måndag är det inte lång tid. Tjoho. Glad

Här verkar det vara påväg åt rätt håll förhoppningsvis också. Inflammationen har börjat ge med sig och imorgon har vi tid för skrapning. Då får ni hålla tummarna för att allt äntligen går vägen. Känns som en lättnad och som att vi går mot ljusare tider nu.

Förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan jag får förföra också. Hehe...
    Skönt att höra, att du trots allt håller humöret uppe!

Bra att inflmmationen verkar ge med sig också, då går det ju åt rätt håll!

Hoppas att allt gick som det skulle på skrapningen, och hoppas att du får tid att läka nu.

Mot ljusare tider, drömmar om plus och att få förföra!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-16 19:39:03 följande:
    Hey alla,
    Här slits man mellan hopp och förtvivlan! Väntar på att få ett specialultraljud för att undersöka om jag får ta bort ett myom som buktar in i livmoderhålan. Ringde dit och skulle höra om det fanns någon remiss och det fanns det. Fast om 8 veckor!! Argh. Tänkte att det sen skulle ta tid sen för att få operera bort det (ev) och sen läketid på det (hört 6 månader!!).  Började akutlipa i telefonen.

Som tur hörde läkarsekreteraren min ångest och mina känslor, så då pratade hon med doktorn som gav mig en akuttid på måndag!! Då grät jag för det. Nu sitter jag och gråter igen..
    suck.

kramar alla!
    Nej, fy fabian! Att man ska behöva börja gråta och verkligen, som du sa gå sönder för att få en tid inom snar framtid..
    Skönt ändå att det finns mänskor med goda hjärtan inom vården!
    Glad att höra att du ska få operera dig! Då går allt åt rätt håll!; mot plus.

Många varma kramar till dig, som du säger.. Det är inte så lång tid till måndag!
Svar på tråden Missed abort