Inlägg från: charmed86 |Visa alla inlägg
  • charmed86

Missed abort

Här är en till som har förlorat sin skatt, sin längtan..

Åkte in till gynakuten i onsdags och fick reda på efter en blödning på eftermiddagen att jag har fått MA. Hjärtat slog inte..
    Skulle ha varit i v 14 idag. Känner mig så tom Gråter

Läkaren trodde att fostret slutade växa i v 9. Har gått nästan 5 veckor och trott att jag har varit gravid, tagit magbilder på växande mage m.m.

Fick en tid för att sätta igång det med cytotec igår men den tiden behövdes aldrig.
    Började få ont vid livmodern redan torsag morgon och långsamt men säkert eskalerade smärtan tills den var olidlig på fredagskvällen.

Mitt missfall satte igång av sig själv i fredags kväll.
    Fick så vidrigt ont och hög feber fort så efter att ha pratat med min svärmor som är sjuksköterska och ringt vårdguiden bestämde vi oss för att åka in till gynakuten. Blödningen startade när jag la på luren och jag fick rusa till toa. Har aldirg sett så mycket blod och så alla stora klumpar..

I bilen på väg in hade jag så ont att jag var på väg att svimma flertalet ggr.

Fick värktabletter på sjukhuset och ligga på brits i ett par timmar och vänta på läkare. Fick göra VUL och läkaren sa att fostret redan var ute och undrade om jag hade sett det men det hade jag inte.
    Blev inlagd över natten och sambon blev hemskickad (Gråter).
    Något hade fastnat och dem ville inte skicka hem mig innan det var ute, vilket jag nu är glad för.
    Fick en morfintablett och en säng och sen var det bara att vänta. Det tog fyra timmar av svår smärta och småblödningar innan det sista kom ut och jag förstår att det hade fastnat, det var så stort..

Nu har det gått några dagar och jag blöder fortfarande och har ont, men nu är det mer som mens och mensvärk. Men vad jag har förstått är det bara normalt..

Är så ledsen och sambon är orolig, han undrar om jag inte vill prata med någon men det vill jag inte. Kom ju hem från sjukhuset i lördags så det har ju inte gått så lång tid..

Styrka till alla som går igenom/har gått igenom detta, det är en mardröm..

• charmed86
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-09 10:56:59 följande:
    I måndags fick jag se på vul att bebis dog i vecka 6, och då var jag i vecka 13. Jag fick en tid till torsdagen för att ta tabletter..
    På tisdags eftermiddagen fick jag värkar, som för övrigt gjorde sjukt ont, sen när dom släppte så kände jag hur det rann, rann och rann.. låg i sängen så kallade på sambon. Sängen var nerblodad. Han hjälpte mig ner på toa och där "släppte" jag ut en massa blod och klumpar i toastolen..
    Ringde gyn och berättade, och dom ville ha in mig dagen efter. Fick då ännu ett vul på onsdagen, som dock visade att hinnsäcken var kvar. Så fick behålla min tid på torsdagen för tabletter.
    I bilen på väg hem från gyn, så fick jag värkar igen.. sambon tryckte på gasen och väl hemma gick jag på toaletten.. då kom det blod och fler klumpar, men dessa var större.
    På torsdagen på gyn, så berättade jag detta för 2 sköterskor/bm, och den ena berättade för läkaren. Men han ville sätta igång med tabletterna ändå. Så jag fick tabletter, och efter 3½ timme så konstaterade jag att det inte hände något..
    Frågade om jag inte kunde få ett vul, för att se om det var det sista som kom ut hemma på onsdagen ändå..
    Men NEEEEEEJ! Jag fick en tid nästa torsdag för vul!!!
    Nu har jag inte haft värkar, klumpar eller mkt blod sen i torsdags-.. men känns konstigt  hela magområdet.. känns ömt och som om jag har träningsvärk.. hugger/sticker mycket..
    Någon som känner igen sig?
    Är sjukt besviken på sjukvåren :(
    Tråkigt att se dig här, vi pratade ju i BF oktober 2011..
    Beklagar ditt MA Rynkar på näsan Det är så hemskt, och orättvist..
    Konstigt att du inte fick göra VUL..
    Jag fick göra ett på natten och ett på dagen efter men då blev jag ju inlagd..

Jag har också ont, men det liknar mer mensvärk och sparsam mens..
  • charmed86
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-13 10:45:44 följande:
    Imorgon är det återigen dags för ett besök på gynakuten. Håll nu tummarna för att allt är ute och att det ser bra ut!
    Håller tummarna!
  • charmed86

Kramar till er nya som går igenom det här, det är verkligen inte lätt..

Anonym (Ett förmodat MA) Fy vad jobbigt att behöva vänta två veckor på at få veta! Rynkar på näsan

Själv börjar jag må lite bättre, både psykist och fysikt. Har knappt ont längre, kan komma en liten stund på kvällen/natten bara.
    Föröker rycka upp mig och göra saker och då blir det lättare. Ska tillbaks till jobbet på måndag.

Nu vill jag bara att hormonerna/hcg:n går ur kroppen så man kan börja om.
    Beställde hem gravtest och Äl-tester och gjorde ett gravtest imorse. Två streck på stickan :\
    Det får gärna förvsinna nu så man kan börja om..

• charmed86

Kan ÄL-tester visa positivt när det finns hcg kvar i kroppen?

Fick positivt på gravtest imorse, strecket var inte lika starkt som kontrollstrecket och det är ju bra.. Då verkar det ju som att hcg:n börjar försvinna.. Tog senare ett ÄL-test som blev svagt positivt.
    Tror ni ÄL-testet reagerade på hcg?

Har fortfarande flytningar/blödningar men dem är bruna och inte röda.
    Sambon är i England tills på tisdag så lagom kul om vi skulle missa ÄL.. Men samtidigt ska man väl inte ha sex vid bruna flytningar pga infektionsrisken?

Skulle vara så skönt om man kunde få gå vidare nu.. Det har gått en vecka sen det började och det är väl inte så länge men man vill ju gå vidare..

• charmed86
    Anonym (ingen expert) skrev 2011-04-15 13:36:28 följande:
    Ja tydligen liknar ägglossningshormonet hcg, så jag tror att du kan få utslag på äl stickor utan att ha ägglossning. En del säger ju tom att man kan göra grav-test med äl-stickor. Efter mitt MA körde jag aldrig med äl-stickor just eftersom jag tänkte att man nog ändå inte kan lita på resultatet, åtminstone inte så länge man får utslag på graviditetstest.
    Tack för svaret, det var det jag misstänkte..
  • charmed86

*suck*
    Har bara haft ljusbruna flytningar i ett par dagar och inte haft ont i magen sen i torsdags.
    Men imorse, rött blod, rester och typ mensvärk Skrikandes

Deppig idag.. Dessutom första dagen på jobbet efter missfallet så det känns extra tungt.

Sambon kommer i alla fall hem från london imorn kväll/natt, så har något att se fram emot.
    Men hade ju vetat sluta blöda tills han kom hem så man kunde börja försöka igen. Eller åtminstone vara nära varandra..

• charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 09:38:03 följande:
    6 dagar sen min sytotecbehandling..blöder fortfarande massa.... sååå tröttsamt!!! jag vill ju försöka NU!!!!!! vill iaf inte missa första ägglossningen..
    10 dagar sen min.. Fast blöder inte så mycket, men ändå.. Rynkar på näsan
  • charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 13:03:38 följande:
    gjorde ett gravtest idag....RFSUs....kontrollstrecket var ju klarrött och jag fick ett väldigt väldigt svagt streck som visar positivt...knappt att det syntes...betyder dettraz att hcg är påväg att försvinna???? kan man fp ägglossning medans man har hcg i kroppen???
    Antar att det är på väg att försvinna då.
    Vad jag har förstått kan man inte få ÄL om man har hcg kvar i kroppen. Men jag är ingen expert.

Har gravstickor hemma och dem visar fortfarande tydligt positivt. Har lovat mig själv att inte testa mer förräns jag slutat blöda helt..
  • charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 13:52:08 följande:
    e väl eg kanske det bästa...man b lir lätt besatt av dety här...men man vill ju ha sin bebis så fort som möjligt....
    Förstår vad du menar. Egentligen borde man väl ta det lugnt och inte stressa, men hur lätt är det när man längtar så?
Svar på tråden Missed abort