Missed abort
Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 15:53:02 följande:
Just nu känns det mest som vanlig mensvärk, men jag har ju tagit en del smärtstillande så vi får väl se när dom går ur kroppen, det är först nu som det verklingen har kommit igång 6 timmar har det tagit för det att starta men jag antar att det är olika för alla.Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-28 11:40:43 följande:
Nu är tillbaka hemma från sjukhuset, det fanns ingen aktivitet i magen så ett missfall konstaterades. Jag fick 3 olika valmöjligheter att få bort resterna eftersom jag inte blödit någe och dessa var:1- att vänta och låta kroppen sköta det själv eftersom det förr eller senare kommer ut iallafall, det kund ehänd aidag lika väl som det kunde hända om 3 veckor osv.
2- talbletter
3- skrapning.
Jag valde att ta tabletter för att få det gjort samt slippa bli sövd om det inte behövs. Tod tabletterna för 1½ timme sen och än känns det inte som om det har hänt nått, har i och för sig fått en massa smärtstillande och känner ju lite molvärk till och från så det kanske är på gång. vågar inte rikigt gå på toaletten ännu så tänkte vänta ett tag till med det... Läkaren trodde kroppen skulle komma igång snabbt igen inom 2 månader iallafall.... Just nu låter 2 månader som en evighetsevighet.
Hoppas allt är bra med er andra och Mikaela86 håller tummarna för att det inte är en infektion!
Bra att smärtstillande funkar.
Tack! Det såg som sagt bra ut så jag är helt klart lättad..
Styrkekram till dig!

Förstår att du blir frustrerad!