Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!
    Åh, grattisgrattis!!!
    Hoppas verkligen att allt går bra nu!
    Många stora kramar.
  • Mamaobabba

Hej alla!

Nu reser jag bort ett part dagar, till New York!!

Hoppas ni har det bra, jag håller tummarna för dig Muffe!

Vi hörs å ses nästa vecka, hoppas på fler plus här då!

Kramar i mängder.

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-02 21:58:24 följande:
    Skönt att jag inte är den enda som undviker saker iaf om, men har dock ett problem, på lördag ska vi ha vänner över på middag och det kommer bli vin och drinkar, å helst skulle jag vilja undvika att dricka men... Så tänkte jag kompromissa lite, dricka vääääldigt låångsamt och varannan vatten så kanske det inte blir så farligt ändå och dom säger ju att det inte är farligt att dricka under första perioden under en graviditet då det lilla pyret öndå lever på gulsäcken... Men man får lite ångest äändå...
    Jag brukar skylla på att jag vill gå ner i vikt. det är ju faktiskt en väldans massa kalorier i alkohol så folk brukar förstå det.
    Hoppas ni hade en underbar kväll! Och att din stragi funkade!
  • Mamaobabba

Hej alla!
    Hoppas ni har det bra!
    Nu är jag tillbaka, men fortfarande jetlaggaad å lite borta i huvudet!

Ville mest bara säga att jag håller tummarna för alla!

Å så pasar jag på att uppdatera BIM-listan.. Åkte ju visserligen bort mitt under ÄL, men hoppas kan man ju alltid!

BIM-lista

beingboring - BIM ca 15/8
    Mammaobabba - BIM ca 10/9
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-05 19:57:17 följande:
    Mamaobabba; välkommen hem. Jag hoppas att du haftd et underbart!

Själv hade jag en riktigt trevlig kväll igår, det blev totalt två små glas rödvin och en svag drink för min del, alldeles lagom kändes det som. Har dock spytt idag men jag tycker mig inte kunna vara bakis på det där lilla. Värst var det när jag var på gymmet och var tvungen att springa på toa titt som tätt. Inga stora spyor men iaf... Hoppas ju självklart på att det betyder att det är ett litet yngel där inne som inte gillar alkohol
    Tack så mycket! NYC var helt kanon! Vill tillbaka dit omedelbums!

Åh, ja! Vi kan väl hoppas på att det är någon där inne som bråkar med dig!! Mycket roligare än att vara bakis!

Själv har jag lite hugg i magen, haft lite ömma bröst och igår hade jag galen hjärtklappning utan anleding, precis som förra gången jag var prego. Så.... lite hoppas man juh.. Det lilla man vågar..
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-05 21:12:18 följande:
    det hade jag inte heller gjort innan.. jag red ut huvudvärken (tror att det är migrän men aldrig utrett att det är så) utan tabletter, tog ca 3 dar innan det var helt borta, men det gick. så nu hoppas jag verkligen att det blir en bra ÄL som vi prickar denna månaden.... 

Välkommen hem Mammaobabba!! 

Åh, tack! Förresten, för välkomnandet! (lite borta i huvudet bara!!)
  • Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-07 13:39:02 följande:
    åÅÅåå hoppas hoppas hoppas, låter ju väldans lovande i alla fall
    Ja.... liiite, liiiite vågar man hoppas! Tack! Hjärta
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-09-08 06:53:14 följande:
    Hej alla fina brudar,

det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.

I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.

Och välkommen hem mammaobabba! Hur har ni haft det i det fantastiska äpplet?
    Huvaligen, vännen!! Vad tungt du verkar ha det! Många, många styrkekramar!!! Hjärta
    Hoppas verkligen att cellprovet inte visar på något farligt, trots förändringarna..
    Och.. vad jobbigt med allt på en gång! Vi finns här när du orkar "gnälla av dig" eller bara behöver prata. Kom ihåg det!

Det underbara äpplet var som sagt.. Underbart!! Vill genast tillbaka! Hed ett gäng underbara dagar med min storasyster. Hjärta
    Men.. jag missade ÄL och det har varit galet tungt den här månaden..

Hade en lätt breakdown när mensen kom i onsdags.. Därför har jag inte varit online.
    Är så less på allt det här nu! Vi har försökt få en bebbe i snart två år.. och det är jobbigt att vara tapper och bara orka vidare.
    Har inte helt tappat hoppet, men har en klar svacka just nu.
    Är så trött på allas tips och råd(alltså inte era.. erat pepp är otroligt viktigt!! Hjärta); "det är bara att slappna av så ska du se att det går", "tänk inte på det".. osv. osv. Som om man inte försöker att bara slappna av och inte tänka på att bli gravid, hela, hela tiden! Hade önskat att det var så lätt..
    Jag bara gråter så fort jag ser bebisar eller gravidisar på teve eller på stan, och det är rätt jobbigt eftersom det är världens babyboom i min umgängeskrets..
    Är ju lycklig för alla mina vänner, men känner mig just nu illa tilltufsad och j*vligt förfördelad av livet.
    Får försöka samla mig och ta tag i en fertilitetsutredning.. Det är väl det enda man kan göra!

Tack för att ni finns. Hjärta
  • Mamaobabba
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 14:47:12 följande:
    Jag är så otroligt ledsen nu. Har haft det mycket kämpigt i mitt liv med sjukdom och otur otur otur. Till sist har jag lyckats gå vidare och äntligen efter ett halvår blev jag gravid och allt var underbart! Vi gjorde tidigt ultraljud v6 och såg pickande hjärta. Fick komma på ett läkarbesök nu i måndags, förrigår, och då frågade de om jag ville kolla att allt var som det skulle när jag ändå var där. Inget hjärta pickade längre och hade varit stilla ca 3 dagar tror de. Gjorde 2 till ultraljud efter det på gynakuten med samma trista svar.  Nu väntar jag på skrapning imorgon. Har blödigt pyttelite idag men har inte kommit mer. Jag har panik inombords och kämpar för att orka och hoppas på att snart vara gravid igen, vi vill försöka så snart allt är okej igen. Jag har läst denna tråd de första 40 sidorna och kände att jag ville skriva och försöka få hoppet att ta över paniken.
    Åh, jag beklagar verkligen det hemska ni behöver gå igenom!
    Många varma styrkekramar och välkommen till oss!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-08 15:15:07 följande:
    Nä fy, nu började jag nästan gråta när jag skrev om vad som hände vår mini... tycker jag varit så himla stark och positiv  i detta men just nu orkar jag inte längre... igår fick jag veta om ännu ett par i vår närhet som ska ha barn och jag blev så himla ledsen... klart jag blir glad för deras skull men jag tycker det är så j-vla orättvist nu....

sen tror jag att det är fel på mig... har inte fått utslag på äl-test en enda gång sen MA:t, känns som att min kropp har sagt tack och adjö och aldrig kommer funka mer igen....

sry att jag gnäller så men idag är en dålig dag....

kram till er alla, hoppas ni mår bättre än jag.... 
    Fy, vännen! Vad jobbigt! Du ska se att din kropp inte alls klappat ihop, den kanske bara bejöver lite längre tid på sig att "starta om"! Men.. om det är något du tänker mycket på kanske det kan vara värt att kolla upp?
    Många varma kramar.
Svar på tråden Missed abort