Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

bomullshuve skrev 2010-08-14 15:02:38 följande:
    Jag känner mig mer och mer orolig för varje dag hurvida det finns nått liv där inne?? Mina bröst är inte speciellt ömma (ser jag som ett dåligt tecken) och jag känner mig inte direkt gravid heller... 1,5 vecka kvar till första träffen med BM, känner mig deppig idag... Känner just inga symptom mer än utebliven mens och enlig FL är jag i vecka 6+2
    Åh, jag håller tummarna för dig och skickar många stora kramar!! Hoppas allt går bra och att det finns ett litet tickande hjärta därinne! Hjärta
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-08-14 08:40:34 följande:
    Nä vad trist.... men kanske behöver din kropp en mens emellan. För mig har det varit så alla gångerna... Lite konstigt men...
    Det är nog säkert så, att kroppen behöver pausa lite.. Känns helt okej ändå, det visar ju att kroppen förhoppninigsvis funkar som den ska!
    Känns mest jobbigt för att jag kommer vara bortrest nästa ÄL, ska med storasyster till New York då. Superskoj, men jag vill ju sexxa då! Får väl sexxa som tusan innan å hoppas att några av spermierna är extra levnadskraftiga!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 01:13:21 följande:
    Håller helt med dig! Så du Anonym(målmedveten) som inte ens vågar stå för vem du är kan ju leta reda på nån annan tråd att skriva i. Bye bye
    Ja, fyf*n, blir så förbenad på folk som känner behovet av att racka ner på andra!
    Skulle gå och sova men sitter mest å kokar inombords av att mänskan ens hade mage att skriva sådär. GAH! Tar inte så illa vid mig själv, men jag tycket det är fruktansvärt respektlöst!

Heja oss med respekten och empatin i behåll!
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Åh, men vad skönt av vi är fler som inte kan låta bli att hoppas.. Känner mig supertöntig som inte kan släppa tanken på att jag kanske, kanske skulle kunna vara prego. :-S
    Jag har ju en blödning nu, men en är inte alls som min vanliga mens så jag har testat mig två gånger nu.. Bara för att jag vill vara säker.
    Blödde ju vid menstid under förra graviditeten så, jag vet ju inte riktigt vad jag ska tro..
    Det är ju säkert mens.. Men..
    Ska kissa på en billig sticka imorgon bitti, sen får jag ge mig.
    Är det negativt då så är det ÄL-beräkning nästa.
    Men, som sagt.. Åker ju till NYC med syrran över den helgen då nästa ÄL borde vara, men.. man kan ju hoppas på seglivade spermier och en Äppelbebbe!

Tack för att ni finns!
  • Mamaobabba
    Anonym (blomman) skrev 2010-08-17 18:11:05 följande:
    Hej på er!
    Hoppas att det är ok att jag skriver till er... har läst er tråd och hoppas att ni kan hjälpa mig med några frågor.
    Fick reda på att det var något fel i vecka 10ca (fostret dött i vecka 6ca) upptäcktes i samband med KUB. Därefter fick jag vänta en vecka för att få det bekräftat av en läkare. Fick sedan en tid för skrapning. Skrapningen gjorde jag för precis en vecka sedan. Nu till mina funderingar:
    Jag blödde bara samma dag och sedan inget mer än rikliga flytningar... är det ok att bada och mysa lite nu en vecka senare? 
    Gjorde ett gravtest idag också och det kom upp ett svagt svagt streck... är det normalt efter en skrapning att det finns hcg kvar? 
    Är lite öm coh väldigt svullen om magen... kan det tyda på att allt inte har kommit ut (vill inte skrapas igen), eller kan man ha äl redan?

Är så förvirrad och orolig... ingen info stämmer med det jag upplever :(

Blev lite långt inlägg men hoppas att det är ok!
    Klart, som sagt att du är välkommen till oss. Beklagar att du behövt hitta oss bara..

Jag fick olika bud vid mina båda skrapningar, vid den första sa de att jag skulle vänta med sex och bad tills jag slutat blöda eller minst 14 dagar.
    Vid den andra skrapningen sa de att vi kunde bara och sexa så fort jag slutat blöda..
    Men, jag tror det är bra att vänta fulla två veckor. För vid min första skrapning så slutade jag blöda ett par dagar, nästan en vecka och sen satte det igång igen och så slutade det inte..
    Det var ju då man konstaterade att första skrapningen varit misslyckad.
    Men, de är ju väldigt ovanligt att de inte lyckas vid första skrapningen, så förhoppningsvis är det ingen fara.
    Det kan ta ett tag för hormonerna(HCG) att gå ur kroppen efter ett MA och min läkare rekommenderade i alla fall att man inte har oskyddat sex förrän man testat negativt och fått igång ÄL/ fått mens.
    Så att man inte får ett falskt plus sen.
    Hoppas nu att du får läka bra! Varma kramar.
  • Mamaobabba

Hej och välkomna tillbaka alla semsterfirare!
    Hur har ni haft det då? Jag hoppas att ni haft det så bra ni bara kan!

Nu är det i alla fall ett faktum att jag inte är gravid. Har testat negativt igen och nu är det bara att invänta ÄL.
    Men, det känns okej. Är glad att mensen kommit som den ska iallafall..

Vet inte riktigt hur vi ska göra nu, jag å maken.. Vi har ju försökt få barn länge nu. Sen november 2008, men nu lyckades vi ju bli prego, även om det blev ett MA..
    Vi pratade ju just innan vi blev gravida om att göra en utredning, och det kanske vore bra att komma igång med den..
    Men, det känns som att vi kanske ska ge det några försök till på "vanlig" väg.
    Får se hur det känns nu, efter nästa ÄL.
    Har inte haft så stor framgång sist vi ville bli remmiterade för att göra en utredning.
    Det var fullt på "vanliga" stället och de tyckte att vi skulle vönda oss till en privat klinik.
    Men.. sånt är väl ganska dyrt? Någon som vet?

Ta hand om er alla! Nu ska jag ut på en kvällspromenad.
    Kramar.

• Mamaobabba
    Isabellee skrev 2010-08-18 14:55:43 följande:
    Läkaren såg ingen mer blödning och allt hade kommit ut :)
    Så det är bara att försöka igen :)
    Vad skönt!
    Mot plus!
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-24 18:50:47 följande:
    Det verkar vara lite segt här inne. Många som har lite efter-semestern-tillbaka-på-jobbet koma kanske.. Jag vet att jag har det iaf. Suck. Dessutom har jag varit lite sjuk senaste tiden med dålig mage sen semestern och massa illamående. Jobbigt som bara den. Idag var jag dock på apoteket för att hämta ut medicin och då passade jag på att köpa ÄL-stickor samtidigt. Hur fungerar det här nu eg? Blir lite fundersam eftersom mensen inte kom som den kunde senast utan fem dagar försent.. Svårt att veta när man ska börja testa då..

Hur är det med alla er andra?
    Jag kissade på ÄL-stickorna typ varje dag första månaden mest för att verklligen ha koll.
    Men, som sagt, det ska räcka att börja kissa vid dag 10-12 i mencykeln. Om man nu har en regelbunden, normal sådan. Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}

Och ja, jag har totalkoma, jättemycket på jobbet nu!! :-S

Men, idag kissade jag positivt för ÄL igen, så nu kör vi!

Skriver mer en annan dag, när huvudet är på plats igen.
    Kram alla!!
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-25 16:50:06 följande:
    Jag har köpt stickor från Apoteket. Verkade lite bökigt med att hålla koll på om strecket är starkare än teststrecket. Är det för bökigt får jag väl köpa CB. Tror jag börjar testa efter 12 dagar eftersom jag normalt brukar ha en cykel på 28 dagar men var 5 dagar sen senaste mensen. Borde ju pricka in ÄL oavsett om cykeln är på 28 dagar eller 32 om jag har 7 stickor...

Sommarbebis, spännande spännande. Håller tummarna denna gång!

Mammaobabba, post-semester depression och efter sommar-koma det är inte att leka med det! Drömmer
    Jag köper mina ÄL-stickor på "billiga tester", och de funkar bra. Man brukar få dem redan 1 eller två dagar efter man beställt, så det är toppen!
    Hoppas du får lite bättre koll nu!

Å nej.. Jag har f*n helt skruvat på huvudet åt fel håll, just nu.
    Ingen koll alls. Hoppas att några dagar i NYC ska råda bot på det!!

Håller tummarna för dig, Muffe! Hur ska du klara av att hålla dig?
    Och själklart håller jag tummarna för dig också AAE!

Så kul att vi har så många plus nu! Hoppas att det ska bli allas vår tur snart! Mot plus.
  • Mamaobabba
    Muffe80 skrev 2010-08-25 22:08:14 följande:
    Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska hålla mig men jag måste, vi har bestämta att testa tillsammans för att jag ville det denna gång så då får jag vänta tills sambon kommer hem. Jag kan inte ens nå honom per telefon justn u så det skulle kännas så dumt att testa och inte ens kunna ringa honom, förstår ni?

Men mensen kanske kommer inatt eller imorgon så det kanske inte ens blir aktuellt med testing...
    Åh, då förstår jag att du måste hålla dig! Det kommer att gå bra.

Hoppas, hoppas att du inte får något besök av tant röd!
Svar på tråden Missed abort