Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Missed abort

Tack vad snäll du är! =) jag ska försöka coola ner lite, är så nervös mest hela tiden. Vill att tiden ska gå fort!

• Anonym (Ledsen)

Ja, ni är så underbara alla i denna tråden. Och alla förstår varandra. Även om vi inte gått igenom exakt samma sak har det inte varit lätt för någon av oss.
    Jag längtar tills nästa UL, ska boka ett till privat... kanske man ska göra det till vecka 13 då..? Innan vi berättar för folk....

• Anonym (Ledsen)

Ja, jag har läst att du förlorade dina flickor i v20 och jag förstår dig. Jag skulle inte heller vilja berätta förän man kommer hem med en bebis om jag fått ma/mf så sent.
    Just nu känner jag lite så att om jag berättar kommer det gå åt helvete.... men jag e så fjantig, typ "om jag gör så kommer det gå bra denna gång", "om jag inte berättar för någon kommer det att gå bra" osv. Men de skulle iallafall kännas skönt med ett till ul innan man berättar:)
    Hur går det för dig annars?

• Anonym (Ledsen)

sommarbebis 2010, jag har alltid svårt att veta vad jag ska säga när någon gått igenom något svårt som du gjort. Började nästan gråta när jag läste vad du skrev. Förstår din ilska med att du fick bära dina änglaflickor i magen en vecka och förstår hur jobbigt det var att träffa din sambos arbetskollega. Du verkar så stark ändå.

Jag har ju inte gått igenom samma sak som dig, men jag tycker det är jobbigt bara att träffa någon som ska ha barn någon månad senare än vi skulle haft barn. Kan inte låta bli att tänka, ja jag skulle varit före dig. Även om det är själviskt att tänka så. I julas fick jag reda på att min kusin skulle få barn och då berättade även jag att jag var gravid. Deras graviditet har gått bra och jag fick ju ma. Det var jobbigt att träffa dem för en månad sedan då det verkligen syntes att hon var gravid och jag var bara tom.... nu är jag ju gravid igen och hoppas att det går bra. Minns att jag tänkte "nej jag tänker inte fira jul med dem och deras lilla bebis" själviskt att tänka så med, men man kan inte råför sina känslor.... jag vill inte jämföra dig och mig för jag förstår att du gått igenom något tyngre, men jag ville bara skriva lite hur jag känner, och vi känner säkert ändå lika i vissa siutationer. KRAM på dig.

• Anonym (Ledsen)

Nej det har du rätt i, att man inte ska jämföra sorg :) Jag håller tummar och tur för att du snart får plus!!! Nu ska jag dra till landet och vila upp mig :) KRAM på dig och er andra, ha en bra helg!

• Anonym (Ledsen)

Det är inte min stuga, det är mina föräldrars, men den är supermysig :)
    Hm... vänta tills sön kanske med att testa? Har du nåt att se fram emot tills sön, men slipper vara besviken hela helgen om det inte skulle vara nåt... Önskar dig all lycka till!

• Anonym (ledsen)
    Meria skrev 2010-05-21 11:56:47 följande:
    Hej...Försöker läsa om folk som gått vidare efter ett MA. Vi fick veta i tisdags, tre dagar före RUL, att bebisen dött i vecka 12 plus några dagar. Har varit inlagd för att få ut allt och det var verkligen hemskt. Vi fick se vår lilla, lilla kille och det blev ändå ett avslut på allt.Just nu mår jag bara hemskt. Försöker inse att jag inte är gravid längre... Jag skulle på ultraljudet idag för att höra att allt var ok. Istället fick jag boka av tiden...

styrke kramar! Kan inte alls föreställa mig det du går igenom.
    Jag fick ett ma ibörjan av februari. Jag var i v 14 men grav hade stannat av i v9....

Kram om
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-23 18:39:24 följande:
    Fortfarande ingen mens, men har som sagt var inte bim förrän på tisdag. Testade imorse men det var negativt, hoppas på att jag är en låghormonare Hoppas ni haft en bra helg!
    Jag har inte bim förräns alltingen nu kommande helg eller den 7-8juni men jag vill ändå testa nu, fast jag vet att det är lönlöst och fastän jag lovat mig att inte testa förräns jag gått över tiden minimum en vecka....

Hoppas hoppas hoppas för din skull att det är ett litet frö som gror
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-23 19:38:06 följande:
    Jag ska försöka få vul imorgon.Jag började för en stund sedan blöda blod och ingenting känns som förut. Vet inte hur jag ska orka ligga där i stolen och vänta på beskedet, det är en panikkänsla när de rotar och till slut ska ge svaret, jag hatar att gråta bland andra så det är verkligen en pers om jag får negativt besked!Varför måste vi kvinnor gå igenom en massa bekymmer? Kan inte alla få sina små och vara lyckliga i alla sina dagar?
    det är ju tyvärr inte alls rättvist detta - livet ....
    men hur långt gången är du? Kan det inte vara en nidblödning?
    Hoppas att allt är bra och att det är helt ofarligt!
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-23 19:38:41 följande:
    Jag känner mig dock inte gravid, så jag hoppas inte för mycket, försöker att inte bli besviken om mensen kommer vilket den troligen gör eftersom jag fått tillbaka den molnande värken i ryggslutet igen Hoppas bara att det kan ske nu under sommaren.. Tänk vad roligt det skulle vara att få barn när våren är på intågande nästa år
    Ja våren är helt perfa att få ett litet barn på (men själfallet är alla månader perfekta att få en liten i) vår flicka är född i april och det var alldeles lysande
Svar på tråden Missed abort