Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

beingboring skrev 2010-09-14 07:09:33 följande:
    negativt.

är så besviken och trött nu. hade liksom trott att det kanske skulle ha kunnat vara något den här gången. ja ni vet hur man tänker och känner...
    åh.. ja, huvvaligen vad jobbigt! ..vi vet ju hur det är..
    tusen varma kramar!!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-14 12:12:57 följande:
    låter som en härlig dag!

en annan var igårkväll på första hoppträningen med hästen sedan förra året (en kass fot på mig satte stopp för detta ett tag) och det var sååååå roligt, tänk vad fysisk aktivitet kan vara bra både för det ena och det andra....

Åh, ja.. Vad skönt att komma igång med något du tycker är kul!!

Själv hade jag tänkt försöka börja med löpträning.. Men, just nu har jag fastnat i skoträsket. Det finns ju alldeles för många löpardojjor att välja mellan så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Förvånad
    Tänkte jag skulle försöka fokusera på att må bra i stunden.. kan ju inet koppla bort tankarna på att bli gravid.. Men, kanske kan det bli lite mindre av besattheten om jag fokuserar på mitt "må bra".. Får la se!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-14 14:46:27 följande:
    Jag pratade med min bästa kompis igår om att jag kände mig besviken och frustrerad över att jag ALDRIG bli gravid, som svar fick jag, men koppla bort det där med barnverkstan och njut av livet istället så ska du set att du blir gravid, du vet ju iaf att du kan bli gravid.
    Just där och då hade jag lust att bara ruska om henne och få henne att förstå att det INTE är att bara koppla bort tankarna på barn, det är gravida och bebisar på tv hela tiden och min omgivning. Jag sa till henne att även om jag försöker koppla bort det så vet jag ändå nånstans när äl är ungefär och jag vet när min mens ska komma och jag kan inte låta bli att hoppas. Sen är jag faktiskt rädd för att jag aldrig kommer få barn, jag har faktiskt aldrig gått mer än 20 veckor (17 veckor som dom levde) med barn i magen så det är inget som säger att jag kan bli mamma. Inget som säger tvärtom heller jag vet!
    Men jag vill att hon ska förstå att jag måste få bli besviken och ledsen när det inte blir nåt och jag måste även få hoppas och kämpa för att det ska bli nåt...

Förlåt! Känner mig inte på topp idag, men jag ska ha dejt med min syster idag, vi ska till kista och käka och kolla på filmen SALT med Angelina Jolie (Så mannen min kan få bli lite avis att jag kollar på hans "frikort" och han jobbar )
    Varför säger alla så?! "Koppla av", "Tänk på något annat".. bla, bla, bla..
    Man vet att de vill väl, men ibland känns det så hopplöst att möta det där!
    Hade man kunnat "koppla av" hade man ju gjort det!
    Vem vill egentligen leva sitt med att kissa på stickor, sexxa extra på specifika dagar, räkna dagar till mens, hoppas så man nästan går sönder och få sitt hopp grusat så man går sönder lite till, om och om igen?!
    Och, som du säger.. Det måste väl få vara okej att bli besviken?! Och ledsen när det inte går som man vill.. Det är väl naturligt..?
    Först¨r hur du känner.. Är själv där med en väldig massa underbara, välmenande vänner som inte alls förstår.. tyvärr.

Låter underbart med en filmkväll med syrran! Hoppas ni hade trevligt!!
    Många, många kramar!!
  • Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-15 19:22:41 följande:
    Nu äntligen är väntan över, idag kom så äntligen provsvaren från mkp Allt såg jätte bra ut, inga avvikelser på det vanligaste kromosomerna!!!! Vi är sååååå lyckliga!
    Åh, vad skönt att höra! Underbart! Hjärta
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-09-16 17:34:22 följande:
    Har varit på ytterligare tester för cellförändringen och då visade det sig att jag har knottror på livmodershalsen som blöder och har sig. Jag kommer få ytterligare svar om några veckor vad gäller omfattningen och graden på cellförändringen och det känns så jävla skitjobbigt att inte veta och bara få vänta vänta vänta..

Ivf så har vi fått beskedet att vi måste vänta minst 2-3 månader med att försöka skaffa barn nu. Jag känner mig så jävla trött och ledsen. Livet känns så jävla tungt...

Jag skickar kramar till alla andra där ute. Ni är underbara men nu kommer jag nog hålla mig undan ett tag och iaf försöka (försöka kan man ju alltid..) fokusera på annat för att göra längtan och livet lite lättare...
    Åh, vad tungt!!
    Kommer sakna dig här, men jag förstår att du vill tänka på annat nu.. Hoppas att allt går bra, och att du får svar snabbt!

Stora varma kramar! Hjärta
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-09-16 07:20:49 följande:
    Hej Tjejer!

Det händer mycket i tråden. Jag läser lite då och då men är inte lika aktiv på sajten över huvud taget längre. Jag tror ni har förståelse för det också. Ni är så härliga, och det här är den enda tråden jag verkligen följt. Kanske den enda som varit trevlig nog...? Ni vet vad jag menar...

Jag vill ge er styrkekramar allihopa och jag håller mina tummar och tår för er. Tårna, det är lite tricky, men jag börjar få in knixen.

Kram!
    Vad roligt att du tittar in!

Hoppas du mår bra! (å knyttet i magen med.. Hjärta)

Kramar.
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-16 16:17:26 följande:
    Ja det är fantastiskt kul

Jag har oxå köpt mina löparskor på löplabbet, väldigt seriöst och bra och man "får inte" välja själv utan de tar fram de man "ska" ha och så är det bara att köpa dem... väldigt praktiskt för mig som har beslutsångest som bara den allt som oftast, lite jobbigt dock att jag fick ett par som var massa blått på eftersom jag inte är ett så stort fan av blått, men dom är sköna och jag har lärt mig att leva med detta...

Lycka till i skodjunglen (och har du inget löplabb i närheten tror jag att du kan få rätt bra hjälp på de där "vanliga kedjorna" med om du ber om det)

ja, kanske ska jag ta å bege mig till löplabbet då! alla "tjatar" ju om det!

å tack.. jag kan nog behöva det!
  • Mamaobabba

Hejhej!

Här var det tyst.. Hur går det för alla??

Själv väntar jag på ÄL..

Men... Jag är lite förvirrad. Har en massa graviditetssymptom(svullna bröst, varma bröstvårtor, trött, förvirrad, valhänt, gasig..) och blödningen jag hade senast var lite tidig för att vara mens. Men, jag får inga plus. Så, jag vetehåken. Skengravid kanske?! Drömmer

Nåja, vå får se om ÄLstickorna ger utslag. Annars ska jag ta ett nytt gravtest fredagmorgon= 2 veckor efter BIM.

Hoppas ni andra mår bra! Kramar.

• Mamaobabba

Uppdaterar lite..

BIM-lista

beingboring - BIM ca 15/8
    Mammaobabba - BIM ca 6/10
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4 
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5

• Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-09-21 08:47:19 följande:

Har fått kalleles till RUL den 13/10 smäller det, spännande. Blir ju inte "första" mötet men jag känner mig ändå välldigt nervös och spänd.... tänk om nått gått galet, tänk om ...........

:-S

Åh, så spännande!! det kommer att gå toppenbra!!
Svar på tråden Missed abort