Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2010-05-28 19:17:07 följande:
    Det är det som är lite jobbigt, innan tjejerna trodde jag inte att jag var redo för barn så jag åt p-piller i smyg och råkade slarva i slutet av oktober plus att jag åt antibiotika så det blev av misstag och jag hade inte mgae att berätta för killen om p-pillren då han längtade så fruktat efter barn och nu på nåt sätt så känns det som om jag fick MA pga att jag kanske inte förtjänade att bli mamma... Men nu har vi ju försökt sen i början av april, så man ska väl inte ge upp än men man vill ju att det ska ske på studs... Vi får försöka peppa och motivera varandra
    verkligen! Och det kommer och gå er väg, det är jag säker på!
    Kram
  • Anonym (Ledsen)

Jag förstår dig bomullshuve, vet att det är så jobbigt när alla väntar barn och man vill så gärna själv och tänker att jag skulle ju tom fått barn före dig... men er tid kommer ju oxå. Snart hoppas jag. Förstår att det svider med kläderna. Men sen när du väl blir gravid blir det ju himla bra att du redan har massa kläder. Massa kramar till dig från mig !

• Anonym (Ledsen)

Men du det gjorde jag med innan jag blev gravid igen. Och det svider inombords men jag kunde ändå inte låta bli. Satt å kollade på sånna där startset för bebisar å läste oxå massa gravidbloggar. Satt och var så avundsjuk och ledsen men kunde inte sluta läsa.
    Men jag hoppas att det är din tur snart.

• Anonym (Ledsen)

Då får du starta en egen gravidblogg!

Själv vågar jag inte ens gå in på någon sån sida då jag är så rädd för ma/mf igen.
    Har blödit 2 ggr till och får inget ul för barnmorskan. Jävla kärring! Ska boka ett privat.

• Anonym (Ledsen)

Roligt! Jag tyckte din blogg var jättebra ju! inte läst nu på ett tag men ska göra de nu när du "påminde" mig :)

• Anonym (ledsen)
    BIM-lista

Bomullshuve -  BIM 6/6
    Anonym (ledsen) - BIM 8/6
    Sommarbebis2010- BIM 23/6 

BF-lista
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-31 18:50:44 följande:
    BIM-lista

Bomullshuve -  BIM 6/6
    Anonym (ledsen) - BIM 8/6
    Sommarbebis2010- BIM 23/6 

BF-lista
    min mens kom i dag
    helvette det blir bara tyngre och tyngre för varje som kommer......Gråter
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-06-04 17:26:53 följande:
    Usch jag förstår precis vad du menar... Det positiva är ju att då har du ÄL snart. Mitt liv har det senaste halvåret delats upp i tvåveckors pass... från ÄL till BIM till ÄL osv...
    fast jag har inte ÄL snart för jag har 34-38dagar mellan mens så det är liksom ständigt lång väntan förra mensen var den 1/5 och ingen alls i aprill utan den innan va 24-25/3.. men men
    Jag har bestämt mig för att sluta endast tänka på detta. Nu ska jag ner i vikt och får fokusera på det istället.... blir knäpp annars....
  • Anonym (ledsen)
    airamanna skrev 2010-06-10 14:18:53 följande:
    Skönt att höra att det gick "bra" och att sambon finns med och stöttar, det är guld värt att ha. Visst är man lite ambivalent med andra, klart man är glad och lycklig för deras skull samtidigt som det känns himla orättvist.

Kram tilll dig med, och håller tummarna för att det ska gå snabbt och smärtfritt med resten av tråkigheterna...

När jag ändå skriver så tänkte jag skriva lite till...

Jag har trott att jag har hanterat det här rätt bra, men börjar tvivla... har nu haft mens efter MA:t och känner nu en enorm press på mig själv från mig själv att jag måste bli gravid igen, sambon är lugn och trygg och säger åt mig att ta det lugnt att jag inte ska stressa och att det bara blir värre och en dålig spiral om jag freakar ur, och visst har han rätt, men det är så svårt... vill ju så gärna... Hur hanterar ni detta med framtiden och fortsättningen? (om det nu inte bara är jag som är knäpp, vilket det känns som ibland...)
    förstår helt din känsla, för oss har det nu gått snart 4 månader sedan MA och det är ett helvette med stressen och pressen både från sig själv och ALLA andra som frågar om det inte börjar bli dags för nr 2 snart.... jo jag tackar jag!DemonGråter
  • Anonym (Ledsen)

Jag (TS) får skriva till mig på BF listan till 23 dec :)
    Hur är det med er andra? Bommulshuve, anonym (ledsen), sommarbebis 2010 och er som jag pratat med? Kram

Svar på tråden Missed abort